۱۳۸۴/۱۱/۱۹

ايرونی بازی:

نميدونم معنی ”ايرونی بازی“ رو ميدونيد یا نه؟

”ايرونی بازی“ در فرهنگ عاميانه به مجموعه اعمال و رفتاری ميگويند که از سوی بعضی از ايرانيان به نیت زرنگ بازی سرزده ميشود.

”ايرونی بازی“ يک بازی نيست بلکه يک شيوه زندگی است، يک رفتار اجتماعی است ،يک فرهنگ است.

”ايرونی بازی درآوردن “ يعنی اينکه مثلا توی صف اتوبوس و نانوايی و بانک و پمپ بنزين و غيره از بقيه که مدتها توی صف منتظرند به لطايف الحيل از آنها جلو بزنی و کار خودت رو زودتر انجام بدهی و فلنگ رو ببندی و بزنی به چاک.

”ايرونی بازی“ يعنی اينکه اگه به خارج کشور اومدی و مثلا در يک هتل اقامت کردی، موقع ترک هتل، اشياء کم ارزشی مثل حوله و شامپو و صابون ویا گلدون هتل را توی چمدانت بگذاری و با خودت ببری.

”ايرونی بازی“ يعنی اگه توی فروشگاه زنجيره ای رفتی يواشکی برچسب قيمت کالای ارزونتر را با برچسب قيمت کالای گرونتر جابجا کنی و به خيال خودت با زرنگی جنس گرونتر رو ارزانتر خریدی.

به اين مجموعه کارهای مشمئزکننده ميگن ”ايرونی بازی“. يعنی به حقوق ديگران اهميت ندادن و خود را زرنگ تصور کردن.

متاسفانه بعضی از ما ايرانيان تحصيلکرده وقتی به خارج کشور هم مياييم همان خوی و خصلت ”ايرونی بازی“ را همراه خودمون می آوريم و همينکه فضا را مناسب ببينيم بدون هيچگونه توجه به آداب معاشرت و زندگی اجتماعی همان شيوه های قديمی رو تکرار ميکنيم.

مثلا اينکه مطلب کسی رو برداريم و بدون ذکر نويسنده آن و یا لا اقل ذکر آدرس اصلی آن مطلب آنرا در سايت خودمون چاپ کنيم رو شما چگونه تعبير ميکنيد؟

غير از اين است که با انجام اين کار ثابت کرده ايم که ما هيچ ارزشی به حقوق ديگران قائل نيستيم و همينطوری سرمون رو انداخته ايم پايين و هرکار که دلمون می خواهد انجام ميدهيم؟

اين دو تا لينک زير رو ببينيد تا متوجه منظورم شويد.

عزيزان! ايرانی باشيد ولی ”ايرونی بازی“ درنياوريد. اين کارها دور از ادب و شان ايرانی هاست.

-لينک دوم

ببینید! من بخاطر نوشتن مطالب این وبلاگ از کسی پولی نمیگیرم و قرار هم نیست که از معروفیت و شهرت این وبلاگ امورات زندگی ام را بگذرانم. من این مطالب را فقط برای آزادی کشورم ایران مینویسم و از نقل مطالب این وبلاگ در جاهای گسترده تر استقبال میکنم زیرا با توجه به فیلتر بودن این وبلاگ امکان بیشتری برای انعکاس این مطالب ایجاد میشود ولی ذکر نکردن منبع نوشته ها را توهین و نادیده گرفتن حقوق خود تلقی میکنم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا