۱۳۸۵/۰۷/۱۱

کاستمر سرویس(۳):

خدمات پس از فروش و گارانتی از مقولاتی است که در همه دنیا جاافتاده و تولیدکنندگان و فروشندگان کالا با صرف میلیونها دلار هزینه​های تبلیغاتی میکوشند این اطمینان را به خریداران بدهند که کیفیت جنس​شان عالی است و با خرید آن درآینده مشکلی بوجود نخواهد آمد. هرجنسی گارانتی و شرایط خاص خود را دارد.

گارانتی کیفیت کالا در ایران منحصر بفرد و بی​نظیر است. باور ندارید؟ در کجای دنیا هندوانه را بشرط چاقو می​فروشند؟ فقط توی ایران است که هندوانه فروش اینقدر از کیفیت جنس خود مطمئن است که حاضر است آنرا در جلوی چشمان مشتری پاره کند. آیا در کشورهای غربی با آن همه ادعای تکنولوژی کنترل کیفیت چنین چیزی وجود دارد؟ همین امروز بروید توی یکی از فروشگاههای زنجیره​ای در اروپا یا امریکا و از کارمندان آنجا بپرسید:
Do you have watermelon conditional by knife
ببینید اصلا حالی​شون میشه شما از چی حرف میزنید؟
اين چيزها را اصلا توی خواب هم نمی​توانند ببینند. فقط توی ايران است که هندوانه را بشرط چاقو ميفروشند.
البته اینجا یک نکته​ای وجود دارد. در هرحال بعد از پاره شدن هندوانه مشتری موظف است پول هندوانه را بدهد حتی اگر هندوانه نارس و سفید باشد.چون ممکن است سر اينکه اين رنگ هندوانه واقعا قرمز است و یا سفيد دعوا شود. اگر هندوانه سفيد رنگ باشد فروشنده ميگويد: يه خورده بخور ببين چقدر شيرينه! چکار به رنگش داری؟ مگه رنگش را ميخوای بخوری؟

نکته آخر اینکه نباید نقش قسم حضرت عباس در اثبات کيفيت کالا را ناديده گرفت. اين هم يکی از روش​های جلب رضايت مشتری موقع خريد جنس است. مثلا ميگويند:
- بحضرت عباس اين ماشين سالم سالمه مثل عروس دم حجله! تابحال آخ هم نگفته. مال يه خانوم دکتر بوده فقط ميرفته مطب و برميگشته خونه. بجون دوتا بچه​هام که از تخم هردو چشام هم عزيزترند هيچ ايراد و اشکال فنی نداره. فقط بنزين بزن و سوارش شو. هيچی ديگه نمی​خواد.

به اين ميگن گارانتی کيفيت کالا با قسم و آيه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا