۱۳۸۵/۱۲/۲۷

پيام نوروزی:

اولا سال نو شما مبارک.
دويما من چون مقداری کارهای عقب​مانده دارم که حتما بايد در اين ور سال انجام دهم لذا لحظه سال تحويل را سه چهار روز ديرتر اعلام ميکنم.
سيم اينکه اميدوارم سالی پربرکت و پر نشاط و پر ملات و پر از موفقيتی داشته باشيد. به من الهام شده که امسال سال نجات شما ملت صبور ايران است. (منظورم الهام خانوم٬ همسايه ديوار به ديوار خودمان است که يک حرفهای خوبی بمن زد)
چهارم اینکه عيد نوروز مانند بقيه اعياد بزرگ٬ آداب و مناسکی دارد که بايد رعايت شود.
اول نيت است. (اگر نيت نکنيد اصلا سال تعويض نميشود و سال قبلی همچنان ادامه می​يابد) موقع تحويل حتما نيت کنيد :
نيت ميکنم سال جديد٬ قربت الی الله
دويم تدارک سفره هفت سين است که ثواب و اجر بيشمار دارد. در روايت هست که هرکس هفت روز کنار هفت سين بنشيند و از جايش تکان نخورد خداوند در قيامت او را در عرش هفتم منزل دهد و با هفت حوری زيبا محشور فرمايد.
سيم پوشيدن لباس نو و پاکيزه است. خدا نيامرزد کسی را که افسرده است و ديگران را نيز افسرده ميکند و ميگويد: ولش کن بابا! حوصله داری؟ عيد مال بچه​هاست.
چهارم ديد و بازديد است و تبريک گفتن. مستحب است موقع ديد و بازديد همديگر را ببوسيد ولی اسراف نکنيد.
پنجم عيدی گرفتن است وعيدی ندادن. عيدی گرفتن واجب عينی است و عيدی دادن حرام است و کفاره هم دارد.
ششم اينکه مومن باید برای سال جديد برنامه​ريزی کند و هدفهای معينی را دنبال کند. همينطوری الکی الکی و بدون برنامه عمرش را تلف نکند.
هفتم اينکه سبزی پلو و ماهی فراموش نشود. در استحباب اين عمل سفارشات زيادی شده است. در روایت هست که هرکس شب عید سبزی پلو با ماهی زیاد بخورد بهشت بر او واجب میشود و باید حتما با آمبولانس به بهشت برود بدون چون و چرا.
هشتم اینکه مستحب است لباس قرمز بپوشد و صورت خویش را با دوده لوله بخاری سیاه کند و دائما این ذکر را با صدای بلند بخواند و برقصد:
ارباب خودم سام بالی بلیکم ٬ ارباب خودم بز بز قندی٬ ارباب خودم چرا نمی​خندی؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا