۱۳۸۶/۰۲/۰۹

شارژ کردن موبايل از نظر شرعی:

شارژ کردن موبايل از نظر شرعی:

«شارژ کردن» از اعمال و عبادات پسنديده و نيکوست که روايات زيادی در فضيلت آن وارد شده است. خداوند نيامرزد مومنی را که باتری موبايلش وسط مکالمه تمام شود و ارتباطش با عالم ارتباطات قطع گردد. در روایتی معتبر آمده است ثواب هربار شارژ کردن برابر است با هفتاد سال عبادت . مخصوصا شارژ کردن اول وقت. کسی که موبايلش را قبل از طلوع فجر شارژ کند خداوند در قيامت او را بدون ویزا يکراست وارد بهشت ميکند و به او هفتاد گوشی نوکيا يا موتورلا آکبند پاداش ميدهد.

اما شارژ کردن آداب و مناسکی دارد و همينجوری الکی نيست.
اولين شرط صحت شارژ کردن نيت است. اگر قبل از شارژ کردن نيت نکنيد٬ اصلا کارتان بدرد نميخورد و باتری موبايلتان شارژ نميشود و اگر هم بشود زود زرتی تمام ميشود. پس هميشه قبل از شارژ کردن بگوييد: شارژ ميکنم موبايلم را قربت الی الله. يادتان باشد نيت بايد صادقانه باشد. شارژ کردن موبايل اگر برای ريا و پز دادن باشد بدرد لای جرز ديوار هم نميخورد. بايد برای رضای خدا باشد.

دومين مسئله در امر شارژ کردن٬ مکان شارژ کردن است . مکان شارژگزار نبايد نجس باشد . مثلا توی مستراح شارژکردن صحيح نيست چون ممکن است نيمساعتی اونجا کارتان طول بکشد و در اين مدت ديگرانی که در بيرون مستراح منتظرند نتوانند خودشان را کنترل کنند و شلوارشان را خراب کنند.
مکان شارژ کردن موبايل خواهران و برادران بايد جدا باشد مگر اينکه زن و مرد با هم محرم باشند و يا برای اینکار از قبل صيغه عقد را جاری کرده باشند. اينطور نباشد که يک مرد نامحرم برود پيش يک خانم نامحرم و نعوذبالله و به بهانه شارژ کردن موبايل٬ آن خانم را شارژ کند و خودش را دشارژ.
البته مسائل دیگری هم در باب شارژ کردن هست که اگر عمری بود و توفیقی بود بعدا شرح میدهیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا