۱۳۸۶/۰۴/۰۴

تهرانتو٬ شهر مشاورین املا

تهرانتو٬ شهر مشاورین املاک:

تورنتو یکی از جاهایی است که ایرانیان زیادی را در خود جای داده است بطوریکه گاهی اوقات آدم خیال میکند در تهران زندگی میکند با همان فرهنگ و خصلتها.
خدا نکند یکی از ما ایرانی‌ها کاری کند که بقول معروف کارش سکه شود٬ آنوقت است که بقیه هموطنان عزیز حمله میکنند و میخواهند همان راهی را بروند که او رفته است. بدون درنظر گرفتن شرایط و تحولات زمانی.
درتاریخ بیهقی نوشته‌اند که در ایام گذشته٬ جمعیت ایرانی‌ ساکن تورنتو ابتدا به رقابت از یکدیگرجملگی وارد کار پیتزایی شده بودند. بعضی از آنها پول‌دار شدند و به امریکا رفتند و برخی ورشکست شدند و به لقا الله پیوستند. اما بعدا یکی از آنها وارد کار مشاوره املاک شد و ناگهان پیشرفت کرد و حسابی پولدار شد. از آن تاریخ تاکنون اکثر ایرانیان ساکن تورنتو «مشاور املاک» شده‌اند. یعنی از هر پنج نفر ایرانی ساکن تورنتو لااقل چهارتا و نصفی از آنها شاغل در امر مشاره املاک هستند و آن نصف باقیمانده هم میخواهد در اولین فرصت وارد این حرفه شود.
باور کنید وقتی آدم بعضی از نشریات و مجلات فارسی زبان اینجا را ورق میزند٬ از دیدن این همه عکس‌های جورواجور مشاورین املاک خنده‌اش میگیرد . یکی نشسته٬ یکی ایستاده٬ یکی دولا شده٬ یکی دراز کشیده٬ یکی کج ایستاده٬ یکی زل زده به دوربین....خلاصه حکایتی است. بیا و ببین..
قیافه‌ها و فیگورهایی که گرفته‌اند دیدنی است. معمولا آقایان٬ یک قیافه شش در چهار میگیرند و برای افه آمدن در حالیکه مثلا در حال تلفن کردن هستند عکس می‌اندازند. راستش من که هنوز فلسفه عکس گرفتن با گوشی تلفن را نفهمیدم.
خانم‌ها هم که قربانشون بروم٬ اولا عکس بیست سی سال قبل خودشان را انداخته‌اند مثل هلو!. آرایش غلیظ٬ موها طلایی٬ چشم‌ها خمار و فریبنده٬ دکمه یقه تا زیر دوگنبدان پایین و.... خلاصه بیست بیست! بطوریکه آدم با دیدن این عکس‌ها هوس میکند بجای یک آپارتمان دو سه تایی بخرد!
ولی وقتی با این علیا مخدره‌ها ملاقات میکنی٬ از هرچی ملک و املاک توی تورنتو سیر میشی و با خودت میگی: زنده باد اجاره نشینی و خوش نشینی.

حالا نحوه تبلیغاتشان هم جالب است. مثلا یکی از همین شهین خانم‌ها یا مهین خانم‌ها که تازه ساکن کانادا شده‌ و اخیرا لایسنس مشاوره املاکی را گرفته برداشته زیر عکسش نوشته:
«شهین خانم فلانی با ۲۷ سال سابقه در امر خرید و فروش!»

آخه یکی نیست بگوید: کدام ۲۷ سال؟ اصلا خرید و فروش چی؟ آیا مثلا زمانی هم که در ایران می‌رفتی از سبزی‌فروش محله‌تان گوجه فرنگی میخریدی را هم جزو سوابق تخصصی خود حساب کرده‌ای؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا