۱۳۸۶/۰۶/۲۲

ماجرای رویت ماه در وسط روز:


ماجرای رویت ماه در وسط روز:

در خبرها آمده بود که امسال علما نتوانستند ماه را در موقع تاریکی ببینند ولی در عوض آنرا وسط روز دیده‌اند.
از آنجایی که این امر باعث تعجب بسیاری از مردم گردیده٬ با یکی از طلبه‌هایی که موفق به دیدن ماه شده٬ مصاحبه ای ترتیب دادیم که توجه شما را به آن جلب میکنیم:

- حاج آقا لطفا بفرمایید چطوری شد که ماه را وسط روز دیدید؟ آخه بطور معمول هلال ماه آنقدر نازک است که موقع تاریکی هم براحتی نمیتوان آنرا دید٬ شما چگونه آنرا وسط روز دیدید؟

- بنام خدا. من حلول ماه مبارک رمضان را به همه مسلمین جهان تبریک عرض میکنم. راستش ما از چند شب قبل به همراه تعدادی از برادران و خواهران طلبه به پشت بام اعزام شده‌بودیم.
- بله بله٬ عکس‌هاتون را دیده بودیم که با دوربین‌های الکترونیکی مشغول دید زدن بودید.
- بله درسته. ما در حال مشاهده زیبایی‌های خلقت بودیم.
- خب. داشتید جریان ماه دیدن را توضیح می‌دادید.
- بله داشتم میگفتم ما وقتی که در پشت بام مستقر شدیم دیدیم اینجوری که نمیشود با اون خواهرهای طلبه که نامحرم هم بودند شب تا صبح کنار هم باشیم و از یک دوربین مشترکا استفاده کنیم. این کار معصیت بود و لذا ما مجبور شدیم دو به دو صیغه محرمیت را بخوانیم تا با خیال راحت به کار ادامه دهیم.
بعد که به هم محرم شدیم گفتیم حیف است که آدم با هم محرم باشد و هیچ کاری با یکدیگر نکند. این کفران نعمت است و ناسپاسی خداوند است.
شکر نعمت نعمتت افزون کند
کفر ٬ نعمت از کفت بیرون کند.
ما هم بخاطر اینکه اون نعمت از کف ما بیرون نرود٬ محکم او را چسبیدیم و تا صبح عبادت کردیم.
صبح هم بلند شدیم رفتیم حمام. بعد که از حمام برگشتیم نماز صبح را خواندیم و دوباره رفتیم سراغ همان نعمت. مدتی را مشغول شکر نعمت خداوند بودیم و دوباره رفتیم حمام.
وقتی از حمام بیرون آمدیم٬ ظهر بود. از دفتر آقا به ما زنگ زدند پرسیدند: ماه چی شد؟ این ملت ما را کچل کردند از بس پرسیدند. دیدید یا خیر؟
ما هم هول شدیم و از ترسمان گفتیم همین الان رویت شد.
آنها هم از صدا و سیما اعلام کردند وسط روز ماه رویت شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا