۱۳۸۶/۰۸/۲۴

تلفن مستقیم ایران و امریکا:

تلفن مستقیم ایران و امریکا:

حتما خبر مربوط به ابتکار یک دختر خانم ایرانی در امریکا را خوانده و یا شنیده‌اید (منبع)
حالا فرض کنید مشابه این کار در ایران اتفاق بیافتد یعنی مثلا یک دختر خانمی در تهران کنار پارک ملت بیایستد و یک تلفنی را آنجا نصب کند و از مردم بخواهد با امریکایی ها ارتباط برقرار کنند. فکر میکنید چه اتفاقاتی بیفتد؟

مثلا فرض کنید اولین عابری که از آنجا میگذرد یک جوان ایرانی باشد که در پارک منتظر دوست دخترش بوده و چون طرف هنوز نیامده و او را سرِکار گذاشته حسابی دلخور و ناامید است و تصمیم گرفته خودکشی کند. حالا این جوان رعنا چشمش به این تلفن میافتد:

- خانم ببخشید. این تلفن مجانیه؟
- آره. فقط برای آمریکاست. برای تفاهم و نزدیکی بین دو ملت است.
- با اجازه.
یک شماره‌ای را میگیرد. اتفاقا یک دختر امریکایی در واشنگتن گوشی را برمیدارد.
- الو. آر یو امریکن؟
-....
- آی ام ایرانین. کن یو اسپیک انگلیش؟!!
-....
- مای نیم ایز کیکاووس. آی لاو یو وری وری وری ماچ! آی لاو امریکن گرلز وری وری ماچ!
- ...
- آی وانت تو کام لوس آنجلس. دَنس. عشق. صفا. آر یو آندرستند؟
(ارتباط قطع میشود. اشکال از مخابرات است)
نفر بعدی:
نفر بعدی یک خانم خانه‌دار است که زنبیل بدست در حال رفتن به طرف منزل است و از اینکه دو ساعت توی صف شیر بوده ولی به او شیر نرسیده ناراحت است.
از او میخواهند از این تلفن استفاده کند و اگر سوالی از مردم امریکا دارد بپرسد.حرفهای او را همزمان برایش ترجمه میکنند:

- الو؟
-....
- الو سوزان خانم شمایید؟ شوهرت خوبه؟ خودت خوبی؟ بچه‌هات خوبند؟ مدرسه میرن؟ شوهرت درآمدش خوبه؟ والله ما که اینجا پوسیدیم. همه چیز گرون شده. از نخود لوبیا بگیر تا شونه تخم مرغ. خرج‌مون نمیرسه. اجاره خونه بالاست. خوش بحال زمان اون خدا بیامرز که همه چیز فت و فراوان بود. سوزان خانم میشه یک خواهش کوچکی ازتون بکنم؟
-....
- میشه از آقای بوش بپرسین کی به ما حمله میکنه؟ خسته شدیم از این وضع!

نفر بعدی:
یک برادر بسیجی است که در ابتدا به دختر خانم ایستاده در کنار تلفن تذکر میدهد تا حجابش را درست کند بعد یک شماره‌ای در امریکا را میگیرد.مکالمات بصورت همزمان ترجمه میشود.

- سلام علیکم اخوی. طاعات و عبادات شما قبول حضرت حق.امریکا چه خبر؟ همه چیز میزونه؟ دانشجویان‌تان شلوغ پلوغ نمیکنن؟ وضع فساد چجوره؟
-...
- میگم. اگه دوست داشتید یه دعوتنامه واسه ما بفرستید با چندتا از برادرا بیایم اونجا وضع بدحجابی و منکرات‌تون را فی سبیل الله میزون کنیم. در ضمن انرجی هسته ای هم حق مسلم ماست و امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه. یا علی مدد!
-....

چند دقیقه بعد.
چند نفر از ماموران شهرداری از راه میرسند و بساط آن دخترخانم را جمع آوری کرده و متهم را به جرم سد معبر و ارتباط با بیگانگان و توهین به مقدسات تحویل مقامات میدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا