۱۳۸۷/۰۲/۳۱

امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؟
(امام خمینی سابق)

عرضم حضور شما٬ بحث شیرین به ارگاسم نرسیدن ملت همیشه در صحنه را موقتا تعطیل میکنیم و میرویم سراغ نقد اندیشه‌ها و دیدگاههای حضرت امام خمینی.
بنظر من روشنفکران و منتقدین داخلی زمانی به بلوغ سیاسی میرسند که جرات کنند فقط بمدت نیم ساعت به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی فکر کنند .البته لازم نیست که نتیجه فکر کردنشان را به زبان بیاورند و یا بنویسند. همین مقدار که جرات و شهامت کنند توی دل‌شان حرفهای ایشان را نقد کنند کافی است.

یکی از فرمایشات تاریخی ایشان این بود که« امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».
حالا ممکن است آنهایی که سرشان را توی برف کرده‌اند بگویند: خب راست میگفت دیگه. امریکا هیچ کاری نتوانست بکند.

ولی بنظر من از زمان بیرون آمدن این جمله از دهان آقای خمینی تا همین لحظه٬ امریکا غلط های زیادی را تا دسته توی آستین شریف مان کرده که بطور اختصار به بعضی از آنها اشاره میکنیم:

اولین غلطی که امریکا کرد این بود که نگذاشت نتیجه جنگ هشت ساله با عراق به نفع ما تمام شود. در همین اواخر جنگ ما واقعا زمین گیر شده بودیم. تمام تحرکات ما زیر نظر ماهواره‌های امریکایی بود.همه ذخایر و منابع کشور هزینه آن جنگ بی‌حاصل شد و نهایتا منجر به سرکشیدن جام زهر توسط همین آقا گردید.
غلط دومی که امریکا کرد این بود که معادلات تقسیم بندی قدرت در جهان را بهم ریخت. اتحاد شوروی فروپاشید و ناتو تا عمق اروپای شرقی توسعه پیدا کرد و پایگاههای نظامی امریکا تا بیخ گوش‌مان پیشروی کردند. الان امریکایی ها حتی داخل زیرشلواری آقایان را هم زیرنظردارند.
غلط سومی که امریکا توانست بکند و ما نتوانستیم هیچ غلطی بکنیم جلوگیری عبور خطوط لوله‌های نفت و گاز کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق از مسیر ایران بود.
اهمیت این کار را دوستان اقتصاددان بخوبی میدانند.
غلط چهارمی که امریکا توانست بکند تحریم اقتصادی بود. واقعا بنشینید حساب کنید همین یک قلم کار امریکا چقدر برای ما هزینه ساز بوده است؟ چقدر از درامدهای ملی کشور صرف مقابله با تحریم امریکا شده و چقدر تلفات مالی و حتی نیروی انسانی داده‌ایم؟

یکی دیگر از غلط‌هایی که امریکا توانست بکند منزوی کردن ایران در مجامع بین المللی است. قطعنامه‌های اخیر را یادتان هست. حتی روسیه و چین و هند و سوریه و بنگلادش هم از ایران حمایت نکردند. پاسپورت ایرانی تبدیل شده به سند حقارت ایرانیان. حتی خلیج نشین های حوزه خلیج فارس هم با دارنده این پاسپورت رفتار تحقیرآمیز دارند.
نمی‌خواهم بگویم مسبب بدبختی‌های ما امریکاست بلکه میخواهم بگویم این حرف آقای خمینی چقدر غلط از آب درآمد. این ما بودیم که سی سال است که هیچ غلطی نتوانستیم بکنیم نه امریکا.
دشمنی با امریکا بیش از آنکه فکرش را بکنیم باعث عقب ماندگی کشور ما شد. این نتیجه افکار مشعشع آقای خمینی بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا