۱۳۸۷/۰۳/۰۵

هموطن! میشه لطفا از خلیج فارس بکشی بیرون؟؟

این جنگ و دعوا بر سر نام خلیج فارس که توسط بعضی از هموطنان احساساتی و کم اطلاع شروع شده دارد به جاهای بدی ختم میشود. ترس من این است که این شیوه‌های نسنجیده باعث لوث شدن نام تاریخی خلیج فارس شود.
ببینید! هک کردن سایت‌ «الخلیج» توسط هکرهای ایرانی باعث عقب نشینی اعراب نخواهد شد. این امر ممکن است وضعیت ما را از این که هست بدتر هم بکند.
حکومت ما یک حکومت بی‌اعتبار در منطقه است و همین باعث پررویی کشورهای عربی شده است. ما اگر از نظر اقتصادی و تجاری از کشورهای عربی عقب نبودیم اعتبارمان در منطقه بالا میرفت و تاثیر گذاری ما بمراتب بیشتر بود.
تا زمانی که یک ایرانی برای رفتن به دوبی و خرج کردن پولهایش باید در فرودگاه دوبی مثل بچه یتیم منتظر بماند تا اسمش را صدا کنند و با منت و کمال بی‌ادبی مهری به درون پاسپورتش بکوبند و پاسپورتش را بطرفش پرت کنند٬ زبان ما در برابر اعراب کوتاه خواهد بود.
ببینید سیاست‌های احمقانه جمهوری اسلامی چه بر سر این کشور تاریخی آورده است که سرمایه‌داران ریز و درشتش برای سرمایه‌گذاری در دوبی التماس میکنند. ما بجای حساسیت بر روی نام خلیج فارس بهتر است به به فکر اصل قضیه باشیم.

ببینید.الان کشورهای عربی اهرم‌های خوبی در دست دارند که متاسفانه ما فاقد آنها هستیم. آنها رابطه خوبی با رسانه‌های دنیا دارند. تبلیغات آنها برای جذب توریست و گردشگری و سرمایه‌گذاری از کانال‌های ماهواره‌ای معروف در سراسر دنیا پخش میشود و خلاصه اینکه امکانات آنها برای تبلیغات و تاثیر گذاری بر مخاطب بیش از ما است.
آدم عاقل وارد مبارزه‌ای نمی‌شود که نتیجه آن شکست است. وضعیت فعلی لااقل این خوبی را دارد که بغیر از عربها٬ بقیه دنیا خلیج فارس را «خلیج فارس» می‌خوانند.
این کار خوبی است که دائما به رسانه‌های غربی و غیر عرب تذکر دهیم.
ولی اصلا فایده‌ای ندارد که با عربها برخوردهای تهاجمی کنیم. نظیر هک کردن سایتهای اینترنتی آنها یا تجمع اعتراض آمیز جلوی سفارت آنها.
این کارها باعث خراب‌تر کردن موقعیت خود ما خواهد شد.
اگر دل‌تان برای اعتلای نام ایران و ایرانی می‌طپد که یقینا اینطور است٬ وارد مخاصمه‌هایی نشوید که نتیجه‌اش تحریک دیگران برای اقدامات تلافی جویانه شود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا