۱۳۸۷/۰۶/۱۲

بولیوی٬ بولیوی٬ ما داریم می‌آییم

در راستای سفر تاریخی ریاست محترم کشور دوست و برادر بولیوی به میهن عزیزمان و عقد قراردادهای مهم و سرنوشت ساز فی مابین٬ جهت آشنایی و اطلاع شما امت همیشه در صحنه٬ مختصری از اهمیت کشور بولیوی را ذکر می‌کنیم.
اصولا شناخت بولیوی بر هر زن و مرد مسلمان واجب عینی است. یادتان باشد از این به بعد٬ دور٬ دورِ بولیوی است. کسی که بولیوی را نشناسد و از دنیا برود مثل این است که کر و لال از دنیا رفته و در قیامت اولین سوالی که ملائک از او می‌پرسند این است که چرا بولیوی را نشناختی؟


بولیوی کشور پهناوری است که در قاره امریکای جنوبی واقع شده است. البته واقعیتش را بخواهید٬ قاره امریکای جنوبی در بولیوی واقع شده ولی بدلیل فروتنی و شکسته نفسی٬ بولیوی خودش هیچی نمیگه.
مرزهای جنوبی بولیوی از جنوب به قطب جنوب و از شمال به آلاسکا و همینجور بگیر و برو بالا ختم میشود. بدلیل پایبندی این کشور به شعار «نه شرقی نه غربی»٬ این کشور فاقد مرزهای شرقی و غربی است. بیشتر جمعیت ساکن بولیوی به زبان بولیویایی تکلم میکنند که نخستین زبان زنده و بین المللی در دنیاست.
از نظر نفوذ بین المللی و سیاست خارجی٬ این کشور دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد است و از نظر ابرقدرتی و نیروی نظامی به امریکا گفته زکی.
صادرات این کشور عمدتا صنایع فوق مدرن٬ های تک٬ نانو تکنولوژی و صنایع استراتژیک است. این کشور قرار است هشت گروه صنعتی را به عضویت خود بپذیرد.
امید به زندگی در این کشور نامحدود است و اصولا مرگ و میر صورت نمیگیرد بلکه مردم بصورت قاچاقی همدیگر را میکشند تا عمرشان تمام شود.
از نظر ورزش و مخصوصا فوتبال٬ بولیوی مهد تمدن فوتبال جهان است. فوتبالیست‌های بزرگی همچون میشل پلاتینی٬ گرد مولر٬ مارادونا٬ استاد اسدی و خیلی‌های دیگر بولیویایی الاصل بودند.
خلاصه آقا جان٬ بولیوی خیلی مهم است خیلی. بیخود نیست که مقام رهبری در دیدار رئیس جمهور کشور پهناور بولیوی گفتند: «دشمنان از پیوند ایران و بولیوی به وحشت افتادند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا