۱۳۸۷/۰۶/۲۶

قدمهای آغازین برای شروع یک حرکت وبلاگی:

همانطور که قبلا عرض شد وبلاگها میتوانند از ظرفیت نهفته خود جهت اهداف انسانی استفاده کنند. یکی از این راهها ایجاد درآمد از طریق جذب آگهی و تبلیغات در زنجیره‌ای از وبلاگهاست.
فرض کنید مثلا پنجاه وبلاگ عضو این شبکه یا زنجیره نیکوکاری شوند. تنها کاری که این اعضا خواهند کرد در اختیار گذاردن گوشه‌ای از فضای وبلاگ خود برای درج همزمان آگهی و تبلغات پذیرفته شده توسط گروه است.
مثلا فرض کنید امروز کسی به من یک آگهی تبلیغاتی میدهد. من آن آگهی را هم در وبلاگ خودم نصب میکنم و هم آنرا به دیگر اعضا ایمیل میکنم تا آنها هم بمدت معینی آن آگهی را در وبلاگ خود به نمایش بگذارند. دیگر اعضا هم همینطور یعنی اگر یکی از شما آگهی قبول کرد من نیز آن آگهی شما را در وبلاگ خودم نصب خواهم کرد.
بدین ترتیب این آگهی در یک ماه بالغ بر دهها هزار یا شاید صدها هزار بیننده خواهد داشت که بمراتب گسترده‌تر از تیراژ مجلات و نشریات محلی است.
شاید ابتدای این کار کمی مشگل باشد ولی کم کم وقتی که صاحبان مشاغل و شرکتها از وسعت و گستردگی این شبکه یا زنجیره وبلاگی اگاهی یابند قطعا با اشتیاق زیادی از این وسیله در حال گسترش استفاده خواهند کرد و اگهی‌های بیشتری به این شبکه وبلاگی خواهند داد. ضمن اینکه درآمد حاصل از این کار صرف کمکهای انساندوستانه و نیکوکاری خواهد شد که در باره نحوه و چگونگی آن مفصلا و بطورت ذکر همه جزئیات با هم بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.
اما ما فعلا در پله اول این کار هستیم و صحبتهای حاشیه‌ای و اگر و اما کردن‌ها فقط وقت ما را میگیرد و کارها را به بن بست میرساند.
یک نکته را هم بد نیست اضافه کنم و آن اینکه: ایهالناس! این کار یک کار انساندوستانه است و اصلا مقاصد و گرایشات سیاسی در آن مطرح نیست. گرچه من مطمئن هستم آنهایی که با ما مشگل سیاسی دارند٬ توی این کارها هم مشگل دارند و عقب می‌نشینند. بهرحال بطور شفاف گفته باشم که اصلا قصد ما این نیست که با این کار حکومت را ساقط کنیم یا نظام را تقویت کنیم یا همه مشکلات جهان را حل کنیم و ریشه فقر را بخشکانیم. نخیر. ما فقط میخواهیم از ظرفیت نهفته وبلاگ‌هایمان برای انجام یک کار بشردوستانه و خیلی ابتدایی استفاده کنیم.
بنابر این من از دوستان و صاحبان سایتها و وبلاگهای معتبر و معروف میخواهم درصورت تمایل اعلام همکاری کنند تا در اولین فرصت یک وبلاگ اختصاصی برای اعضا و همچنین گزارش کارها و دیگر اطلاعات مرتبط ایجاد شود و اسامی آنها در آن وبلاگ درج گردد.

اگر یکی از دوستان هم زحمت بکشد و یک لوگوی خوشگل تهیه کند که همه اعضا آنرا بتوانند در وبلاگ خود نصب کنند عالی میشود. مثلا روی آن لوگو نوشته شده باشد« آگهی تبلیغاتی شما روزانه هزاران بیننده خواهد داشت» یا هر جمله مناسب دیگر....

امیدوارم دوستان برای بهتر شدن این حرکت پیشنهاد و نظر دهند و کم کم سکان این حرکت را خودشان بدست گیرند تا ما هم هرچه زودتر بروم سراغ طنز نوشتن خودمان!

تکمیلی- خوشبختانه دوستان عزیز مرتبا ایمیل میزنند و اعلام آمادگی میکنند که باعث دلگرمی است. لطفا اگر مشگلی نیست بجای ایمیل پای همین نوشته کامنت بگذارید که باعث تشویق دیگران هم بشود. ایمیل شما را فقط من میخوانم و دوستان بی اطلاع می مانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا