۱۳۸۷/۱۲/۲۴

انبارگردانی وبلاگی:

عرضم بحصور مبارک شما٬ تا قبل از آمدن نوروز٬ بد نیست یک انبارگردانی توی وبلاگ‌مان داشته باشیم. ببینیم در سال گذشته چیکار کردیم. چی آوردیم و چی بردیم؟ یک لیستی از موجودی انبار بگیریم و ببینیم کجای کاریم؟ بدهکاریم یا بستانکار؟ کم و کسری چی داریم؟ همه قفسه‌ها را مرتب کنیم و خرت و پرت‌های اضافی و بدرد نخور را دور بریزیم.

- مطابق اسناد موجود در سال گذشته ما ۱۴۶ تا مطلب نوشته‌ایم که تقریبا متوسط نرخ تولید این وبلاگ میشود ۲/۵. یعنی در هر دو و نیم روز یک مطلب جدید وارد بازار کرده‌ایم.
خب. این رقم رضایت بخشی نیست و ما باید تولیدمان را بالا ببریم. الان ما در مقایسه با بعضی از رقبا خیلی عقب هستیم. مثلا همین نانا را ببینید. روزانه بیشتر از هفت هشت تا پست جدید می‌نویسد. آن‌هم به چه درازی! لامصب کارخانه چیت سازی را گذاشته توی جیب‌اش. هر مطلبی که می‌نویسد دو متر است. از بس طول و دراز می‌دهد بیرون.
البته باید در کنار افزایش تولید به قسمت کنترل کیفی (QC) هم بیشتر برسیم و خدمات پس از فروش را هم تقویت کنیم که سر و صدای مردم درآمده است.

- مطابق آماری که به ما داده‌اند در سال گذشته در حدود یکصد وهشتاد هزار مشتری داشته‌ایم که رقم خوبی است. البته تعدادی از این رقم‌ها مربوط به آمد و رفت خودمان و فک و فامیل‌مان است که باید از آن کسر شود. ناگفته نماند که ما الان در محاصره اقتصادی از سوی جمهوری اسلامی هستیم و قدرتهای استکباری آن نظام نمیگذارد پیام ما به گوش مستضعفان داخل ایران برسد ولی بحمدلله امدادهای غیبی و ابتکار و خلاقیت جوانان عزیز توطئه دشمنان را نقش برآب کرده و خیل عظیمی از مشتاقان٬ از طریق گوگل ریدر و ایمیل٬ وفاداری و پایبندی خودشان را به آرمانهای مقدس این وبلاگ اعلام داشته و میدارند.

- در سال گذشته٬ یک تحول بنیادین در فن‌آوری هسته‌ای وبلاگی انجام شد و بزرگترین پروزه نوسازی قالب وبلاگ بدون کمک خارجی بدست جوانان برومند این آب و خاک انجام شد که خبرش را همه خبرگزاری‌های معتبر منعکس کردند. از آن تاریخ به بعد به ما ایزو 9000 دادند.

- براساس اسناد مالی و بارنامه‌ها و برگه باسکول و غیره که از انبارداری به دست ما رسیده٬ کسر موجودی در لینکهای وبلاگها داریم که نمیدانیم کجا هستند. تعدادی از وبلاگها را قبلا لینک داده بودیم که الان نیستند. معلوم نیست کی آنها را از توی انبار کش رفته. باید وضعیت آنها معلوم شود. آنهایی که گم شده اند خودشان بگویند.

- این گوگل ریدر ما سرعتش خیلی کند است یعنی مطالب جدید دیگران را فورا نشان نمیدهد. مثل پرواز هواپیماهای ایران ار است. همیشه چند ساعت تاخیر دارد.

- حسابداری وبلاگ گزارش داده که اوضاع نقدینگی خیلی خراب است و باید یک فکری کرد. اگر اینطوری ادامه پیدا کند می‌ترسیم کارگرها اعتصاب بکنند و بیایند مدیر این وبلاگ را گروگان بگیرند.
بخاطر همین موضوع٬ در نظر داریم خواندن این وبلاگ را پولی کنیم. آخه این که معنی نداره من بنشینم کلی وقت بگذارم برای شما طنز بنویسم و شما همینطوری مفتی بیایید بخوانید و بروید. آقاجان! از این به بعد اینجا «ورودی» دارد. ردیف اول یک دلار. ردیف وسط پنجاه سنت. ردیف‌های آخر ماخر هم یک سنت. البته قدم خانم‌های عزیز روی چشم. پول هم میدهیم.

- یکی از مشکلات این وبلاگ٬ و شاید بقیه وبلاگها٬ نداشتن بیمه است. وبلاگ‌ها باید بیمه شوند. بیمه حوادث. بیمه گم شدن. بیمه دستگیری. بیمه بی حالی و بیمه فیلترینگ و غیره. خدای نکرده اگر ما مفقودالاثر شدیم چه بلایی به سر این وبلاگ خواهد آمد؟
بنابر این در سال جدید باید وبلاگ‌هایمان را بیمه کنیم.

- جمع بندی: هرجور چرتکه می‌اندازیم٬ با احتساب همه موجودی انبار و مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی و چکهای وصول نشده و با اعمال تورم جهانی٬ بازهم در وضعیت بدهکاری قرارداریم. بدهکار به خوانندگان خوب و عزیز.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا