۱۳۸۷/۱۲/۳۰

سال اصلاح الگوی مصرف:


در راستای تبعیت از رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری در اعلام سال ۸۸ بعنوان سال اصلاح الگوی مصرف٬ قرار شده است از این به بعد موارد زیر را رعایت کنید در غیر اینصورت با شما برخورد قانونی صورت خواهد گرفت:

۱- اولین قدم اصلاح در الگوی مصرف آب است. اینقدر آب نخورید. مخصوصا شب‌ها و قبل از خواب. این کار درستی نیست چون ممکن است آبرویتان برود. مصرف آب فقط سه قلپ. صبح و ظهر و عصر.
ضمنا اینقدر هم غسل جنابت نکنید. چه خبره‌تون است؟ یک کم جلوی خودتان را بگیرید. هفته‌ای یکبار کافی است. در طول هفته همه توان‌تان را جمع کنید برای شب جمعه.

۲- قدم بعدی رسیدگی به وضع الگوی مصرف هواست. یعنی اینکه شما ملت خیلی اکسیژن مصرف میکنید. هیچ جای دنیا اینقدر اکسیژن مصرف نمیکنند. سعی کنید نفس‌هایتان را در سینه حبس کنید و هر دو سه ساعت یکبار عمل دم و بازدم را انجام دهید و بیخودی خرج روی دست دولت نگذارید. مگر نمی بینید ما در تحریم اقتصادی هستیم. خلاصه اینکه بیخود و بی‌جهت نفس نکشید. در صورت ضرورت٬ و در مواقع خیلی اضطراری٬ آن هم پس از درخواست کتبی از مسولین و اخذ مجوز می‌توانید یک نفسی بکشید. البته آنهم نه نفس عمیق.

۳- اما الگوی مصرف بقیه مواد خوراکی و دارویی و غیره. آقاجان! هیچوقت به تاریخ انقضای مصرف کالاها دقت نکنید. این قرتی بازی‌ها چیه؟ اینها توطئه دشمن است که ما اینگونه کالاها را دور بریزیم و آنها خودشان بروند و آنها را بردارند و مصرف کنند.

۴- از همه مهمتر الگوی مصرف مسکن است. این یعنی چی که هر خانواده باید یک خانه داشته باشد؟ مگر زندگی در چادر چه عیبی داره؟ من خودم تابستان‌ها که به کوه و صحرا می‌روم با خودم چادر می‌برم و شب‌ها توی چادر میخوابم. خیلی هم خوب است. مردم هم باید این کار را کنند.

۵- بالاخره ما کی میخواهیم نحوه مصرف بقیه چیزها را یاد بگیریم. مثلا ببینید ما تا بحال یاد گرفته‌ایم که از دانشگاه بعنوان جایی برای تحصیل علم و دانش استفاده کنیم. آقاجان! این غلط است. دانشگاه باید محل دفن شهدا باشد. دانشگاه جایی است برای کتک زدن دانشجو. البته روزهای جمعه هم باید در آنجا نماز جمعه برگزار شود و علیه دنیا با مشت های گره کرده شعار داده شود.
یا مثلا به ما یاد داده‌اند که از کامپیوتر برای وصل شدن به اینترنت و دسترسی به اطلاعات در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم. خیر اینطور نیست. اینها همه الگوهای نادرست از مصرف کامپیوتر و اینترنت است.
اینترنت برای یک کار خوب است. آنهم برای فیلترینگ. والسلام.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا