۱۳۸۸/۰۳/۲۷

درخواست ابطال انتخابات یا بازشماری؟

مردم باید روی ابطال انتخابات پافشاری کنند و زیر بار بازشماری صندوق ها نروند. چرا؟ الان دلیلش را میگویم.

من حدس میزنم روش تقلب در شمارش آرا در انتخابات خیلی زیرکانه طراحی شده و آن چیزی نیست جز ابداع همان کدهای اختصاصی که رای دهندگان باید در برگه رای خودشان می‌نوشتند.
حالا ببینید روش کار چگونه بوده‌است؟

همانطور که میدانید کدهای کاندیداها بدین شرح بود:
احمدی نژاد: ۴۴
رضایی: ۵۵
کروبی: ۶۶
موسوی: ۷۷

خب سوال اول این است که چرا اعداد از ۴۴ به بعد انتخاب شده‌اند و نه مثلا از ۱۱ یا ۲۲ یا ۳۳ ؟
جواب این سوال را با کمی دقت میتوان فهمید. انها بخاطر اینکه مردم را دچار سردرگمی کنند در بیشتر حوزه‌های رای‌گیری کدها را اعلام نکردند بلکه بجای کد٬ شماره ردیف را نوشتند بدینصورت:
۱- احمدی نژاد
۲- رضایی
۳- کروبی
۴- موسوی

خب. حالا فرض کنید تعداد زیادی از مردم به موسوی رای داده باشند و عدد ۴ را بجای کد اختصاصی (یعنی ۴۴) را نوشته باشند٬ نتیجه چه میشود؟ نتیجه این میشود که کامپیوتر ۴ را بجای ۴۴ قبول میکند و بعبارت دیگر رای‌های موسوی اتوماتیک به حساب احمدی نژاد شمرده میشود. یعنی رای های احمدی نژاد حاصل جمع رای های خودش باضافه بخشی از آراء موسوی است.
حالا از همین جا میتوان فهمید چرا رای‌های کروبی و رضایی اینقدر پایین است. دلیلش این است که اگر کد اختصاصی رضایی ۲۲ بود٬ تمام رای‌هایی که با عدد ۲ ریخته شده بود بصورت اتوماتیک ۲۲ خوانده میشد و همینطور برای آقای کروبی.
و باز از همین جا میتوان فهمید که چرا امروز محتشمی گفته بود در 75 حوزه رای گیری تعداد آرا نامزدها با مجموع آرا مطابقت ندارد.

من تصور میکنم علت اینکه وزارت کشور و شورای نگهبان به نمایندگان کاندیداها اجازه باز شماری صندوق‌ها را نداده‌اند٬ این است که دارند از فرصت ده روزه‌ای که قرار است مثلا به شکایات رسیدگی کنند٬ استفاده کنند و سریعا تمام رای‌های قبلی را از بین برده و به تعداد آماری که خودشان اعلام کرده‌اند برگه رای تهیه کنند و به صندوق‌ها بریزند تا در یکی دو هفته آینده موقع بازشماری آرا ادعای قبلی خود را به اثبات برسانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا