۱۳۸۸/۰۳/۲۸

نماز جمعه این هفته نقطه عطف اعتراضات مردم

با شناختی که از خامنه‌ای دارم٬ او تا آخر در مقابل مردم خواهد ایستاد و از احمدی نژاد حمایت خواهد کرد و البته سعی خواهد نمود مسیر اعتراضات مردم را منحرف کند و آتش و التهاب آنها را بخواباند.
در نماز جمعه این هفته ابتدا او شروع میکند به تعریف و تمجید کردن از حضور مردم و اینکه آنها برای حمایت از نظام به پای صندوق‌ها آمده‌اندو این اعتراضات یک سو‌تفاهم است و مسئله کوچکی است که در بین خودمان حل خواهد شد. بعد راهکار حل مسئله را شمارش آرا مطرح میکند و از معترضین میخواهد به نتیجه بازشماری اعتراض نکنند و صحبت از ابطال انتخابات به میان نیاورند. و از مردم بخواهد به سر کار و زندگی خودشان برگردند و بگذارند اختلافات در یک فضای آرام حل و فصل گردد.
یادمان باشد که خامنه‌ای خودش شخصا گرداننده این تقلب و کودتا بوده و هست و انتظار رعایت بی‌طرفی و عدالت از او بی معنی است.
بنابر این٬ بعد از ایراد خطبه‌های نماز جمعه این هفته٬ عملا موسوی و کروبی بر سر یک دوراهی قرار خواهند گرفت. یا پذیرش حکمیت شورای نگهبان و یا مخالفت با رهبری.
اگر موسوی و کروبی تحت فشارهای وارده از سوی ولی فقیه٬ تسلیم شوند کارشان تمام است و شکاف عمیقی بین آنها و مردم بوجود خواهد آمد.
ولی اگر این دو نفرمقتدرانه در مقابل خامنه‌ای بایستند و به چیزی کمتر از ابطال انتخابات راضی نشوند٬ آنوقت حمایت گسترده‌تر مردم را بدنبال خواهند داشت و نتایجی به مراتب بهتر از تغییر نتایج انتخابات نصیب مردم خواهد شد.
من فکر میکنم علت دستگیری گسترده آدمهایی مثل حجاریان٬ ابطحی٬ تاجزاده٬ بهزاد نبوی و غیره این است که میخواهند کروبی و موسوی از همفکری و نظرات رادیکال اطرافیانشان محروم باشند و زودتر تسلیم خواست رهبری شوند.
بهرحال همه ما باید قدر این روزها را بدانیم. این روزها کمتر در تاریخ اتفاق می‌افتد. مردم الان یکدل و منسجم هستند. حرف دل مردم و خواست اساسی آنها مشخص است. نباید جایی برای معامله بر سر مطالبات مردم باقی گذاشت. قدرت مردم بالاتر از آن است که در تصور آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا