۱۳۸۸/۰۶/۰۷

آدامس روزه را باطل نمیکند این نادانی است که آدم را باطل میکند!

توی یکی از فروشگاههای زنجیره‌ای اینجا یک خانم ایرانی خوش بر و رو هست که من همیشه موقع خرید پیش او میروم تا هم کمی خوش و بش کرده باشیم و هم شاید خدا را چی دیدی؟ شاید بخت ما هم باز شد و به نوایی رسیدیم.
امروز این خانم موقع حرف زدن مرتب دستش را جلو دهانش میگرفت تا مبادا بوی بد دهانش مرا اذیت کند. از او پرسیدم روزه هستی؟
فهمید که منظورم چیست . گفت: اره اگر خدا قبول کنه. بخاطر همین است که دستم را جلوی دهانم گرفته‌ام.
گفتم: خب. چرا از آدامس استفاده نمیکنی؟
گفت: آدامس روزه را باطل میکند.
پرسیدم: کی گفته آدامس روزه را باطل میکند؟ آیا توی قران نوشته شده؟ و یا اینکه آخوندها گفته‌اند؟

حالا جالبش این است که این خانم اصلا اهل حجاب نیست ولی روزه میگیرد.
از او پرسیدم: جیگر جون! میشه بگی تو چرا حجاب را رعایت نمیکنی در صورتیکه در قرآن در مورد حجاب تضریح شده ولی آدامس نمیجوی با وجودیکه اسمی از آدامس در قرآن نیامده؟
ابتدا متوجه سوالم نشد.
برایش توضیح دادم:
ببین. علت اینکه تو حجاب را رعایت نمیکنی این است که عقل خودت را بکار انداخته‌ای و فهمیده‌ای که این حرفها مال هزار و چهارصد سال پیش بوده و بخصوص برای جامعه غیر متمدن اعراب در آنزمان کاربرد داشته و برای جوامع امروز بشر خاصیتی ندارد. بنابر این تو حجاب را رعایت نمیکنی. توی دوران صد اسلام وقتی یک خانمی بی حجاب بوده همه مردها ممکن بود مزاحمش شوند و اذیتش کنند ولی در کشورهای متمدن امروز چه کسی جرات دارد مزاحم یک خانم شود؟ اگر توی همین تورنتو یک خانمی لخت شود٬ درست است که آب از دهان و لب و لوچه مردها روان میشود ولی احدی جرات ندارد به او نزدیک شود و یا ناخنکی به او بزند.

خب. حالا بیا باز هم فکرت را بکار انداز. در صدر اسلام که آدامس نبوده. خمیر دندان و مسواک نبوده. این همه غذاهای جورواجور نبوده. اصلا روابط اجتماعی مثل امروز نبوده که بوی دهان یک فرد عامل مهم و تاثیرگذار در کار و کاسبی و جذب و دفع افراد بوده باشد. آسمان به زمین نمی‌آید اگر تو در ضمن اینکه روزه هستی یک آدامسی هم بجوی تا بوی دهانت خوشبو شود و مشتریهایت فرار نکنند.
این را تو که یک آدم تحصیلکرده‌ای هستی باید تحلیل کنی نه آن آخوندی که توی قم نشسته و جز موضوعات پایین تنه و ختنه‌گاه و جنابت و دخول و اینجور چیزها وسعت دیدش به جای دیگری نمیرسد بیاید به تو بگوید.

خلاصه اینکه امروز یکنفر را به راه راست هدایت کردم و حالا قرار شده آن خانم از فردا هم روزه بگیرد و هم آدامس بجود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا