۱۳۸۸/۰۷/۰۵

بدترین آثار مخرب جمهوری اسلامی نهادینه شدن دروغ است:


اگرجمهوری اسلامی در اینده نزدیک از بین نرود٬ ما به این سادگی از شر آثار و خرابی‌های بجا مانده از این حکومت خلاص نخواهیم شد. هرچه این حکومت بیشتر ادامه یابد٬ عمق خرابی‌ها در عرصه باورهای فرهنگی مردم بیشتر میشود. یکی از این زمینه‌ها عادی شدن دروغگویی است.
شما ببینید در اکثر کشورهای دنیا٬ افشای دروغ رهبران سیاسی منجر به سقوط آنها میشود. این یک اصل پذیرفته شده در جوامع انسانی است که مقامی که دروغ میگوید٬ هرگز نمی‌تواند منافع ملی و جمعی آن جامعه را حفظ و پایداری کند. درست مثل این است که آشپزی دستش به کثافت و لجن آلوده شود و بخواهد برای شما غذای سالم و خوشمزه تهیه کند. محال است که چنین آشپزی بتواند در کارش موفق شود. او باید جای خود را به کسی بدهد که دستش آلوده نباشد.
اما متاسفانه این قاعده در جمهوری اسلامی اصلا صدق نمی‌کند. دروغ‌گفتن از سوی مقام‌های طراز اول امری است متداول و جاافتاده و از بالا تا پایین دستانشان آلوده شده به انواع کثافت‌های متعفن.
شما ببینید توی این چند ماه گذشته خامنه‌ای چقدر دروغ گفت. فقهای شورای نگهبان چقدر دروغ گفتند. رئیس قوه قضائیه چقدر دروغ گفت. فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی چقدر در مورد سرکوب و شکنجه مردم در کهریزک دروغ گفتند. اعضای آن هیئت رسیدگی کننده به شکنجه و تجاوزات جنسی چگونه در روز روشن همه واقعیت‌ها را انکار کردند و گفتند اینها دروغ است. نمایندگان مجلس چقدر دروغ گفتند. نویسندگان مقالات روزنامه‌ها و خبرگزاریهای دولتی و صدا و سیما چقدر دروغ بافتند و بخورد این ملت دادند. احمدی‌نژاد را که دیگه نگو! مثل سگ راه میرود و دروغ میگوید. البته دور از جان سگهای محترم.

خب. واقعا شما فکر کرده‌اید آخر و عاقبت این همه دروغگویی به کجا میرسد؟
من فکر میکنم این روال دروغ گفتن کم‌کم از انحصار رهبران و مسئولین نظام بیرون خواهد آمد و وارد لایه‌های اجتماع خواهد شد. دروغ آن قباحت ذاتی خودش را در اجتماع از دست خواهد داد. پدر به پسرش دروغ خواهد گفت و زن به شوهر و معلم به شاگرد و عاشق به معشوق و مراد به مرید.
و این یعنی یک فاجعه. خرابی این فاجعه بسیار مخرب‌تر از ان است که اسرائیل یک بمب هیدروژنی بیاندازد وسط ایران! جامعه‌ای که دروغ در آن مثل نقل و نبات شود ارزش حیات را ندارد.

مرده شور ببرد این حفظ نظام را که هر جنایت و هر عمل قبیحی را مجاز میکند. بخاطر حفظ این نظام لعنتی دروغگویی را تبدیل کرده‌اند به یک روش و شیوه حفظ نظام.

شما این روزها خبرهای مربوط به لو رفتن مرکز مخفی غنی سازی اطراف قم را شنیدید. اگر اینها هدفشان تولید برق و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است چرا آنرا تابحال مخفی کرده بودند؟ و چرا حالا برای ماست مالی قضیه دروغ‌های بیشتری میگویند؟ مگر اینها نمیگفتند که اصلا از نظر شرعی داشتن سلاح اتمی حرام است؟
اونجای بابای دروغگو!

حقیقت این است که این نظام شرط ماندگاریش را در دستیابی به سلاح اتمی میداند و از همین رو بود که خامنه‌ای در انتخابات تقلب کرد زیرا احمدی نژاد را در این زمینه نزدیکتر از دیگران بخود میدید و او را بهترین مهره برای مقابله با غرب و گرفتن زمان تا دستیابی به چند تا بمب اتمی تشخیص میداد. و بخاطر رسیدن به این هدف از هیچ جنایتی فروگذار نکرد و نخواهد کرد. شما هیچ طرح مصالحه و یا راه برون رفت از بحران مشروعیت را باور نکنید. اینها همه‌شان از دم دروغ میگویند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا