۱۳۸۸/۰۷/۰۶

قانون اساسی وبلاگ ملاحسنی در کانادا:


مقدمه:
مگر میشود آدم وبلاگ داشته باشد ولی برای وبلاگش قانون اساسی نداشته باشد؟ وبلاگی که قانون اساسی نداشته باشد آخر و عاقبتش همین میشود که می‌بینید.
از امروز تصمیم گرفته‌ام درچارچوب قانون اساسی وبلاگم مطلب بنویسم. از امروز به بعد «قانون» فصل الخطاب این وبلاگ خواهد بود و دیگر خبری از هردم بیل بودن مطالب نخواهد بود.
هر وبلاگی باید یک قانون اساسی برای خودش داشته باشد که در چارچوب آن بتواند فعالیت کند.
آقاجان! اصلا به ما چه ربطی داره که فلان نقلعلی توی فلان وزارتخانه ایران چه غلطی کرده که من بیایم درموردش فسفر بسوزانم و وقت شما را بگیرم؟ همه این پراکنده نویسی ها بخاطر نداشتن قانون اساسی وبلاگی است. درست است که ما خودمان مافوق قانون هستیم و مشروعیت وبلاگ مان را از خدا و فرشتگان گرفته ایم ولی بالاخره داشتن قانون اساسی هم چیز خوبی است. لااقل توی در و همسایه خوبیت ندارد. از فردا ممکن است بگویند این ملاحسنی را که این همه ادعایش میشود یک قانونن اساسی برای وبلاگش جور نکرده.
بخاطر این چیزها لازم شد که یک قانون اساسی جامع و مانع برای این وبلاگ دست و پا کنیم.

قانون اساسی این وبلاگ که ثمره خون هزاران شهید اینترنتی است بدین شرح است:

ماده اول- این وبلاگ قصد اهانت به هیچ شخص حقیقی و حقوقی را ندارد.
تبصره ۱- البته بعضی افراد حقیقی و حقوقی مستثنی هستند چون تقصیر خودشان است.
تبصره ۲- از کلیه افراد حقیقی و حقوقی که به آنها ناخواسته توهینی شده و یا حقی از آنان ضایع شده با زبان خوش درخواست بخشش میشود.
نامبردگان میتوانند در روزهای اداری با در داشتن شناسنامه و کپی از همه صفحات و اصل فیش بانکی واریزی مبلغ یکهزار دلار به حساب خزانه اینجانب مراجعه کنند تا به قید قرعه از آنها دلجویی بعمل آید.
ضمنا مراتب دلجویی را قانون مشخص خواهد کرد.

ماده دوم- آزادی کامنت گذاری در این وبلاگ تضمین میشود و همچنین هرگونه تظاهرات بدون حمل اسلحه در پای مطالب نوشته شده بلامانع است مشروط به آنکه مخالف منویات صاحب وبلاگ نباشد.
تبصره۱- حدود و ثغور آزادی کامنت گذاری را قانونگذار تعیین خواهد کرد. نمیشود که به نام آزادی هرچی دلتان خواست بنویسید. شما آزادید فقط چیزهایی را بنویسید که من خوشم بیاید و در غیر اینصورت نه تنها کامنت‌تان حذف خواهد شد بلکه خودتان را هم می‌بریم کهریزک و بله دیگه!
تبصره۲- بقیه مواد قانون اساسی را هر وقت قانونگذار وقت کرد و حال و حوصله‌اش را داشت اضافه خواهد کرد و تا آن زمان همه مواردی که قانون تعیین نکرده همچنان هردم بیلی خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا