۱۳۸۸/۰۹/۲۹

آیت الله منتظری خوشنام ترین مرجع تقلید در تاریخ معاصر ایران:


بدون شک تاریخ نام آیت الله منتظری را فردی باشرافت ثبت خواهد کرد. او برخلاف خمینی که دستور اعدام فله‌ای زندانیان سیاسی را داد و خود را برای همیشه بدنام کرد٬ آیت الله منتظری صف خودش را از قاتلان و جنایتکاران جدا نمود و تا آخر هم هیچ ملاحظه صاحبان قدرت را نکرد.
من دوبار حدمت ایشان رسیدم. یکبار در دورانی بود که ایشان قائم مقام رهبری بودند و یکبار هم زمانی که خانه نشین شده بودند. برخورد و رفتار و روحیه این مرد بسیار عجیب بود. بر خلاف بقیه آخوندها که بادی به غبغب می‌اندازند و خودشان را کانون دانش بشری میدانند و در هر زمینه‌ای اظهار نظر میکنند و فتوا می‌دهند٬ ایشان بسیار متواضع بود و هرچیزی را که اطلاع نداشت صریحا میگفت نمیدانم.
یادم می‌آید توی آن اتاقی که ما نشسته بودیم. من کنار ایشان نشسته بودم و در مورد سازمانی که مدیریت آنجا را بعهده داشتم گزارشاتی را میدادم و ایشان با دقت گوش میکردند. گاهی کسی از در وارد میشد و سلام میداد و همان گوشه اتاق می‌نشست. آنچه که برای من عجیب بود این بود که بدون استثنا این پیر مرد به محض ورود هر کس به اتاق٬ به احترام تازه وارد از جا برمیخاست و دوباره می‌نشست. باور کنید در عمرم ندیده بودم که یک مرجع تقلید زیر پای افراد عادی بلند شود. من که واقعا تحت تاثیر بزرگواری این مرد قرار گرفته بودم.
اگر روزی وقت حسابرسی شود٬ باید کسانی که در توطئه علیه این مرد بزرگ دست داشتند را به میز محاکمه کشاند. اگر این مرد بزرگ را حذف و خانه نشین نمیکردند امروز وضع ما این نبود که یک آخوند بیسوادی بیاید بشود مقام معظم برای ما. آیت الله منتظری از همان اول اعتقاد داشت که روحانیت باید به حوزه‌ها برگردند و کار مردم را بدست خود مردم بسپارند.
بهرحال منتظری با نام نیک در تاریخ ایران جاودانه شد و روسیاهی به سیه‌رویان نظام ریا و ستم باقی ماند.
روحش شاد و راهش پررهرو باد.
این ویدئو را نگاه کنید. در این ویدئو آیت الله منتظری میگوید آقای خامنه ای اصلا در حد مرجعیت نیست.( اینجا)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا