۱۳۸۸/۱۱/۲۴

فضیلت شرب ساندیس در اسلام

یکی از عبادات پر فضیلت و پر برکت همانا نوشیدن ساندیس است. در روایت آمده شخصی خدمت حضرت رسید و عرض کرد پدر و مادرم فدای اون ساندیس های خوشگلت شوند نوزادی دارم شش ماهه. نه اهل نماز است و نه اهل روزه. طهارت هم نمیکند. دقیقه به دقیقه تنبانش را خیس میکند و اسباب زحمت مادرش و من را فراهم میکند. هر چه کار میکنم و پولی در می آورم را مجبورم برای اون فسقلی آتیش پاره نوار بهداشتی بخرم. اون لامصب هم که قدر پول را نمیداند. چپ و راست شیر میخورد و اندازه یک نخود آن نوار بهداشتی  نازنین و گرانقیمت را کثیف میکند و ما مجبوریم بلافاصله آنرا عوض کنیم و بیاندازیم توی سطل آشغال. تکلیف چیست؟
حضرت فرمود همانا نوشیدن ساندیس  علاج هر درد است و هزار فضیلت بر آن وارد است و هر کس یک قلپ ساندیس بخورد بهشت بر او تضمین گردیده ودر قیامت هزار حوری ساندیس بدست بر او وارد میشوند و او را مورد مهرورزی اسلامی قرار میدهند.
راوی نقل میکند آن شخص ساندیس را خورد و پاکتش را داد دست بچه اش بازی کرد. مشکلش حل شد.

ساندیس در صدر اسلام هم بوده. نقل میکنند در جنگ احد پیامبر عظیم الشان اسلام به عده ای از یارانش توصیه موکد فرمودند که از این تنگه احد تکان نخورید و همین جا بمانید تا ما در قسمت دیگر با کافران بجنگیم. اما بعد از مدتی آنها تنگه احد را ول کردند و رفتند اون جلو ملوها و وقتی دشمن از پشت آمد همه را قلع و قمع کرد از یکی از آنها پرسیدند شما چرا تنگه احد را ول کردید. جواب داد خیال کردیم اون جلو ملوها دارند ساندیس پخش میکنند. ما هم رفتیم بگیریم ولی از بدشانسی تمام شده بود و به ما نرسید.

میگویند شیخ قمبلعلی چهچهستانی که از علما و مفاخر یکی از روستاهای اطراف قم بود شبی حضرت را در خواب دید مشغول ترکاندن پاکت ساندیس. صبح که از خواب بیدار شد دید آثار ترشحات ساندیس حضرت روی زیرشلواریش باقی مانده. سراسیمه به بیرون دوید و ماجرا را برای اهل روستا نقل کرد. میگویند مردم روستا فورا زیر شلواری حاج آقا را درآوردند و آنرا بعنوان تبرک در مکانی قرار دادند که هنوز هم محل زیارت بازدیدکنندگان بیشماری است.
خداوند به همه شما ساندیس عنایت فرماید و ما را از دست این ضعیفه روسی خلاص فرماید. لامصب دیگه ول کن معامله نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا