۱۳۸۹/۰۳/۰۷

هوا بس ناجوانمردانه گرم شده

یا هوا بس ناجوانمردانه گرم شده و یا ما بس ناجوانمردانه سوسول شده ایم. آخه یادم می آید چند سال پیش ما براحتی دمای بالای چهل درجه تهران را با آن همه دود و آلودگی و شلوغی را  تحمل میکردیم و اصلا خیالمان نبود ولی الان دو سه روزه که دما رفته بالای سی درجه ولی ما داریم هلاک میشویم. تا زمانی که توی خانه و ماشین هستیم که مشکلی نیست ولی امان از وقتی که دو قدم بخواهیم پیاده برویم. تمام بدنمان خیس عرق میشود و سیل خروشان عرق از برخی نقاط و اعضا و جوارح مان مثل آبشار نیاگارا فرو میریزد.
یادش بخیر ان زمانها که توی ایران بودیم توی یک ساختمان چهار طبقه زندگی میکردیم. سیستم سرمایش و گرمایش آن مرکزی بود. گاهی بعضی از واحدهای این ساختمان سرخود میرفتند و درجه موتورخانه را زیاد و کم میکردند. مثلا آنکه خیلی گرمایی بود درجه را کم و آنکه سرمایی بود درجه را زیاد میکرد و خلاصه هر کی هر کی بود و همیشه اعتراض همسایه ها بلند بود.
مثلا گاهی از توی راه پله ها یکی از همسایه ها داد میزد که: «باز کی رفته درجه موتورخانه را زیاد کرده؟ مردیم بخدا از گرما! هلاک شدیم! عجب مردم آزاری هستند بعضی ها!»
حالا شده قضیه ما.
نمیدانم باز کی رفته ترموستات هوای تورنتو را دستکاری کرده که دما اینقدر رفته بالا. مردیم از گرما. هلاک شدیم.

۳ نظر:

  1. 22 KHORDAD!!

    MARG BAR KHAMNEIE, VA KHOMAIENEE PEDAR SAG

    پاسخحذف
  2. ملاجان اینطور که پیش میرود دیگر کانادا آبروی خودش را به عنوان یک کشور سردسیری از دست میدهد و میشود خاورمیانه ! بخصوص تورنتو که آدمهایش هم همه از آنطر ف هایند!

    پاسخحذف
  3. املا شما همش باید از یک چیزی شکایت کنی!؟ یا از ولایت فقیه ایراد می گیری یا از هوای کانادا! برادر ما اینجا داریم از سرما می‌میریم شما از گرما می‌نالی؟

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا