۱۳۸۹/۰۴/۰۷

مقام عظما که میگن اینه

این ملکه انگلیس توی کانادا نه سر پیاز است و نه ته آن ولی بیا و ببین چه احترام و منزلتی برای او قائلند. در واقع فقط مقامش عظماست و نه چیز دیگر.
اما ادا و اطوار این کانادایی های گوگول دست کمی از برادران و خواهران ذوب شده در ولایت خودمان را ندارد. مواجهه با کوئین الیزابت یک قاعده و قانون هایی دارد که واقعا خنده دارند. مثلا شما در برابر ملکه هیچوقت حرف نباید بزنید و یا سوالی بکنید و یا مثلا بگویید « روستای ما آب لوله کشی ندارد و یا چاه فاضلابش گرفته لطفا به بخشداری دستور دهید به مشکلات اهالی رسیدگی کند» یا مثلا « وام ازدواج به ما ندادند شما دستور دهید بدهند.» و یا هر چیز دیگر. 
این ملکه است که حق دارد حرف بزند و اگر چیزی پرسید شما فقط حق دارید بگویید: یس مم - نه مم! (با ممه اشتباه نشود)

قاعده دیگر این است که شما برای دست دادن به ملکه باید منتظر شوید ابتدا ایشان دستش را دراز کند و نه اینکه شما ایشان را توی دردسر بیاندازید و دستتان را زودتر دراز کنید و تقاضای دست دادن کنید.

قاعده بعدی این است که کله تان را باید مثل بز اخوش تکان دهید.
قاعده بعدی این است که ملکه قابل تماس برقرار کردن نیست. البته نه اینکه حالا خیلی مالی باشد ها!
بلکه این جزو همان ادا و اطوار قدیمی است که رعیت حق ندارند دست کثیفشان به خاندان سلطنتی بخورد. بخاطر همین است که ملکه همیشه دستکش می پوشد.
با همه اینها میگن وقتی میشل اوباما به دیدن ملکه الیزابت رفت بدون معطلی او را بغل کرد و دو تا ماچ آبدار از این ور و آنورش کرد که صدای رسانه های انگلیسی را درآورد.
یکبار هم توی کانادا یک مردی ظاهرا ملکه را بغل کرده و یا انگشتی چیزی کرده که ما از کم و کیف آن خبر نداریم.
بهرحال توی اینجا ملکه الیزابت فقط مقامش عظماست و کاری به امورات مردم ندارد. نه حرفش فصل الخطاب است و نه دستور کشتن و شکنجه مردم را میدهد و نه در انتخابات تقلب میکند. یک مقامی است تشریفاتی که همه موقع دریافت سیتیزنشیپی به کله ملکه قسم میخورند.
این ها را گفتم تا بدانید این روزها کانادا شاهد تشریف فرمایی مقام عظمای ملکه الیزابت است و چند روزی ما در خدمت ایشان هستیم.

۱۰ نظر:

  1. تو ایرانی کثیف حق نداری راجع به ملکه مملکتی که شهروند آن هستی، اینطور حرف بزنی؛ اونهم وقتی از کثافت دونی یی مثل ایران اومده ای اینجا و آمدنت به کانادا همسانی با اجازه خروج از جهنّم و اجازه وارد شدن به بهشت در آخرت را برایت دارد!
    .
    انگل دنیا! همه خاورمیانه رو ما ایرانیا به گند و کثافت کشیدیم. دنیا هم الان از دست ما چیزی جز ضرر و عذاب نمیشکد. سرت رو بزار یه گوشه و بمیر. 

    پاسخحذف
  2. ناشناس اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟ کوس مخ

    پاسخحذف
  3. ملا جان نمیشه یک عکسی از جای حساس این مقام عظما بگیری بفرستی برای خجسته خانم تا هم دختر حداد هم خود خجسته به مقام غظمای ما بگند گندت بزنه تو عطما هستی این هم عطما هست خجسته با غطما از قبل شوخی بدبد داشتند شاید هم اون هم عکس جای حساسش را حداقل به عظما بده

    پاسخحذف
  4. ملا جان اگه قسمت شد وشما خواستید ملکه رو به حضور بپذیرید لطف کنید ازشون بپرسید که وجه تشابه ایشون با شاه سابق ایران چه بوده؟ ایشون ظاهرا در چند دهه اخیر فقط جز تشریفات بوده اند. حالا آنکه سلطنت طلبان که هنوز مرگ شاه رو باور نکرده اند همه اش دم از نظام سلطنتی ملکه انگلیس رو میزنند!!

    در صورتیکه ایشون ظاهرا در گوشه ای دکور هستند و دخالتی در امور داخلی و خارجی نداشته اند.

    خطاب به ناشناس شماره ١: دوست عزیز٬ شهروندان در کشورهای سرمایه داری پیشرفته حق دخالت در اوضاع سیاسی و اجتماعی٬ حق نوشتن طنز و ابراز عقیده دارند.

    آزادی بیان و آزادی اندیشه و عقیده حق طبیعی هر انسانی است و شما میتوانید شاهد فعالیت آزادانه هزاران جبهه فعال سیاسی و اجتماعی مخالف باشید .
    حق ابراز عقیده دادنی نیست و حق طبیعی هر فردی است.
    همانطور که به جنابعالی با کمال سخاوت حق اینو دادند که هر چه دل تنگت خواسته اینجا نوشتی.

    یکی پرنسیپ داره و در قالب طنز و با ادبیات زیبائی عقیده شو بیان میکنه و یکی مانند شما با بد و بیراه.

    نوشتن عقاید در قالب طنز کار بسیار دشواریه . به امید روزی که بشه کارهای این ملای عزیز رو در قالب نمایشنامه در دانشگاه های کشور پیاده کنیم.

    پاسخحذف
  5. دعوا نکنید بازار تهران را تحریم کنید
    چون پولش تو جیب اخوندها می ره

    پاسخحذف
  6. کلی خندیدم، موفق باشی دوست عزیز
    ایرج

    پاسخحذف
  7. بز اخفــــش نه اخوش. ملا حسنی جان!

    پاسخحذف
  8. ناشناس دوم حال کردم با "کوس مخ" - واقعا بعضیها مخشان تاب دارد باید بروند پیش مقام عظما تا در کهریزک یک تابگیری کامل بشوند

    پاسخحذف
  9. ناشناس شماره 1: آخه بزغاله هایی مثل تو هستن که ایران رو هم به گند کشیدن. اگه انسانها خر نبودن کسی نمی تونست ازشون سواری بگیره. اگه وضع ایران اینی هست که میبینی دلیلش اینه که امثال تو یه عده رو خدا می دونند و حاضرن براشون جون بدن. امثال خایه منی اینجوری قدرت رهبری پیدا می کنن. حالا این ملکه هر کره خری که هست برا خودش. اگه کسی حاضر نیست جلوش خم و راست بشه دلیلش اینه که منطقش همه انسانها رو در یک حد می دونه. تنها چیزی که باعث برتری می شه موفقیتهای یک نفره نه این که آبا و اجدادش. بحث دراز است و ...
    اگه اهل تفکر باشی جوابتو گرفتی

    پاسخحذف
  10. این ناشناس شماره 1 واقعا مشکل داره. خدا شفاش بده.

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا