۱۳۸۹/۰۸/۱۴

در مورد آن مردی که جلوی چشمان مردم چاقو خورد و جان داد

مدتی است که من طاقت دیدن صحنه های خشن و کشته شدن افراد را از دست داده ام. دلیلش را دقیقا نمیدانم ولی مطمئن هستم که قبلا اینطور نبودم. 
چند روز پیش که لینک درگیری دو مرد در میدان کاج تهران را در بعضی از سایتها دیدم جرات نکردم روی آن کلیک کنم و صحنه دلخراش جان دادن کسی را ببینم. ترجیح دادم از توضیحات و نوشته های دیگران صحنه را مجسم کنم.
حالا فکر نکنید سوسول شده ام. نه خیر. این به سوسول بودن ربطی ندارد. اعصاب دیدن این چیزها را ندارم.
خیلی از دوستان در وبلاگهای خود در این مورد نوشته اند و از بی بخاری و بی احساسی مردم ایران گله کرده اند.
شاید حرفشان درست باشد ولی بنظر من مقصر بی احساس شدن مردم حکومت است. اگر ما یک حکومت درست و حسابی داشتیم دیگر شاهد ترویج خشونت در لایه های مختلف جامعه نبودیم.
شما ببینید سرچشمه شیوع خشونت کجاست؟
شما سریالهای تلویزیونی که از سیمای جمهوری اسلامی پخش میشود را بدقت زیر ذره بین بگذارید. سراسر آنها تزریق قلدری و اعمال قدرت است. حتی سریالهای بظاهر کمدی آنها نیز از این امر مستثنی نیست. صحنه های تهدید کردن افراد به اینکه چنان میزنم که حالت جا بیاید و غیره به وفور در فیلمهای ایرانی دیده میشود. نگاهی به کارتون های ساخت حکومت آخوندی بیاندازید ببینید چگونه خشم و کینه را در دل نونهالان و کودکان این مرز و بوم بهادینه میکنند.
تعلیمات دینی و آموزشهای مذهبی را نگاه کنید. همه اش تهدید به جهنم و عذاب و سرب داغ  و آتش و چوب کلفت و قصاص و سنگسار و اعدام و بریدن سر با شمشیر و غیره و غیره است. اصلا توی قرآن داریم که اگر زنان شما به حرفتان گوش نکردند آنها را مورد ضرب و شتم قرار بدهید و دهن شان را سرویس کنید.
خب. وقتی که اینها به زن خودشان رحم نکنند انتظار دارید با مخالفان شان رحم کنند؟ اینها که بچه های خودشان را هم اعدام و زندانی میکنند چه برسد به جوانانی که اصلا اینها را قبول ندارند.
این است که خشونت از بالا تا پایین این مملکت را گرفته. هرکس زور دارد به زیر دستش زور میگوید زیرا این فرمول زیستن در این نظام و این حکومت است. گند سراسر این مملکت را گرفته. قانون اسیر قدرت و قدرتمندان حاکمیت است. اولین قانون شکن جامعه آن رهبر خبیث این حکومت است که همه مناسبات و اصول زمامداری را زیر پا میگذارد و دستور تقلب در انتخابات را میدهد و مطبوعات را به زنجیر میکشد تا آن آدم جاهلی که برای انتقام گیری چاقو به سینه رقیب عشقی اش فرو میکند. همه اینها زاییده یک فرهنگ و یک ایدئولوژی و یک حاکمیت هستند.
شاید باورش سخت باشد برایتان بگویم در طول مدت این همه سالهایی که در کانادا بودم هرگز یک دعوا و زد و خورد ساده و گلاویز شدن افراد را هم ندیده ام. این نشانه چیست؟ غیر از این است که حاکمیت برای پرهیز از خشونت قانون وضع کرده و تبعیت از قانون نهادینه شده و لذا همه چاره ای ندارند که مشکلاتشان را از مجاری صحیح و قانونی حل کنند؟

حکومتی که خودش عوضی است و ذره ای رحم و شفقت سرش نمیشود دیگر چه انتظاری از یک عده عوام و بیسواد و چاقوکش دارید؟

۱۰ نظر:

  1. haghighatesh man ham vaghti in khabar ro khoondam avalin chizi ke be zehnam resid in bood ke man be hich vajh nemitoonam in film ro bebinam, dar tool e in yek sal oonghad sahnehaye delkharash didim ke zarfiyatemoon takmil shodeh! az tirandazi be samte mardom, sahneye joon dadan e yek yek e hamvatananemoon! kheyli vahshatnake, kheyli

    پاسخحذف
  2. نگاه نکردن به صحنه جان دادن یک انسان نه شهامت است و نه شرف و نه چیز دیگر این نشان از انسانیت دارد که نمی تواند درد و رنج یک همنوع اش را ببینید. من هم فیلم را ندیدم اگر هزارتای دیگر از این فیلمها را هم بگذارند نمی خواهم ببینم. خشونت را همان طور که خودت نوشتی حکومت از بالا دارد تزریق می کند.
    ببین چه بر سر فرهنگ و تربیت آن جامعه آورده اند که هر از چند ماه باید لشکر کشی راه بیندازند و اراذل و اوباش بگیرند، سرکوب کنند و عده ای از همان اوباش که حاضر شدند رام شوند را به خدمت بگیرند برای سرکوبهای بعد.

    پاسخحذف
  3. در پیام قبلی منظورم "نگاه کردن" بود که اشتباها نگاه نکردن نوشته شده بود

    پاسخحذف
  4. طوری حرف می‌زنید انگار قبل از حکومت خمینی و این اراذل، مملکت بهشت بوده! خوبه فیلم‌فارسی‌های اون دوره هنوز موجوده... تا بوده همین بوده آقا جون. اینجا چند هزار ساله که «زورخونه»ست.

    پاسخحذف
  5. You are right!! since the time I step into the school, they taught us the word of "DEAT" , and we had to say all the time daeth to america, death to .... and when you look at it, you see that the Iranian society is based on sadness and depression. Depression which is caused by the government and the anger which is caused by the depression. There are 14 emam and evey one in a while, people MUST BE crying and sad for these people, and they get depressed and ..........

    MARG BAR ISLAM KESAFAT, KHOMEINEE, KHAMENIEE DOROGHGOO HAROOMZADEH

    EY KHOMEINEE BAR OON PEDAR VA MADARET LAANAT KE REEDE TO MAMLEKAT

    پاسخحذف
  6. In ruza risheye tamame moshkelate mardome ma poole nafte ke majjani be dast miad. Poole majjani ejaze mide ke ahmagh ha be ma hokoomat konand. Ejaze mide ke hameye arzesh ha bar aks beshan.

    Tanha rahe nejatemunam internete va agahi dadan be mardom. Bayad nofuze internet tu nasle badimun ziad beshe. Albatte dolat be ravesh haye gunagun az in amr jologiri mikone.

    Kash naft nadashtim, aghl dashtim.

    Pooria

    پاسخحذف
  7. http://news.gooya.com/didaniha/archives/2010/11/112983.php

    I agree with you %100. When they are some idiots like Khamneie, Gandeenejad, and also until the most religion of Iranians is ISLAM which spread the message of HATE, crime, aggressiveness, we will see more and more of these kind of things!!

    پاسخحذف
  8. I just saw that movie!! I honestly got headache after seeing it!! Wow!! how can a country be called country when these crazy things happen in it???!!!

    KHOMEINEE PEDAR SAH BESOOZ DAR JAHANAM

    پاسخحذف
  9. نیوشا:

    آقایان محترم و فرهیخته ! شما که به این زیبائی از پس تحلیل مسائل برمیائید و چونین و چونان نکات ریز و درشت را میبینید ، تکلیفتان چیست؟
    آیا این فرهیختگی و دانائی هم تقصیر یا نتیجه تلاش حکومت است؟
    نه عزیزان . حکومت کثیف و بی شرف است چون من و شما بآن اجازه داده ایم که حکومت کند!
    آن ایرانی که می ایستدو با موبایل از جان کندن جوانی فیلم میگیرد و یا دیگرانی که ماشین خود را پارک کرده یا خرید روزانه خود را رها کرده و به تماشای صحنه ایستاده اند ایرانیانی هستند که همیشه بوده اند . برخی از آنها نه بازی کامپیوتری با بد آموزی دیده اند و نه فیلمهای خشن تلویزیون ضرغامی را!
    آنها ایرانیان پست و دون مایه ای هستند که از سالیان پیش به دشمن اجازه دخول (به مفهوم حلیه المتقینی آن)و تصرف به میهن و ناموسشان را داده اند.مطمعن باشید که اگر دوربین مخفی سالها پیش وجود داشت حالا ما نیفهمیدیم که پسر خاله من، برادر این و یا مادر آن چه موجودات کثیفی هستند.
    اینقدر ثقصیر را به گردن حکومت و دیگران نیاندازید!
    عیب در ماست، آئینه ای نیاز است و نگاهی ژرف.
    15 دقیقه ایستادن سر چهارراه ولیعصر تهران به ما نشان میدهد که این ملت وحشی،بی فرهنگ، خودپسند و نافهم است.به همین سادگی.
    حکومت نیز برخاسته از این ملت است.پلیس نیز...و منتقدان نیز!
    به قول شاملو:
    هیچکس چونین به کشتن خویش برنخاست که من بزندگی نشسته ام(من را با ملت جایگزین کنید درست میشه)

    پاسخحذف
  10. مرگ مرگ مرگ کشتار کشتار کشتار بعد از حکومت اسلامی بخشی از زندگی روزه مرهی ایرانیان شده است.امام شان گفت :"اگر بکشید بیروزید اگر کشته هم شوید بیروزید" او حتی گفت برای رفتن به جبهه اجازه ی والدین لازم نیست. او به دست کودکان اسلحه دارد که بجنگند. او خشونت را در مدارس ترویج کرد . اعدام در ملاء عام سنگسار تعزیر در خیابان ترویج و نهادینه کردن خشونت نیست؟.ایا شما انتظار دیگری از مردم دارید؟ بذری که امام شان کاشت به حاصل نشسته است.دیر نیست که این خشونت دامن خودشان را هم بگیرد. کس نیاموخت علم تیر از من که مرا عاقبت نشانه نکرد

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا