۱۳۸۹/۰۸/۱۷

سایه سنگین سقوط بر سر جمهوری اسلامی

برخلاف ادعاهای توخالی جمهوری اسلامی که تحریم ها را بی فایده و بی اثر تبلیغ میکند  اوضاع آقایون حسابی قمر در عقرب است. خبرهایی که از داخل ایران و توسط دوستان قدیمی و فک و فامیل میرسد نشان میدهد که هیچوقت اوضاع به این خرابی نبوده حتی زمان جنگ.
یکی از دوستان قدیمی ام پیمانکار وزارت نفت است میگوید بیش از 9 ماه است که هیچ صورت وضعیتی پرداخت نشده. پیمانکارانی که قرارداد بسته اند و پیش پرداخت ها را گرفته اند میترسند کارها را شروع کنند بخاطر اینکه میدانند با مصرف کردن آن پول دیگر قادر به گرفتن طلب بعدی خود از کارفرما نیستند و درنتیجه پاسخگوی دستمزد کارگران شان و زندگی خودشان نمیتوانند باشند و لذا پیش پرداختها را گرفته اند و زده اند به چاک! یعنی عملا همه پروژه ها تعطیل شده اند بخاطر اینکه دولت پول ندارد. 

یک آقای مهندسی توی فامیل ما هست که با هزار پارتی بازی و چاپلوسی و دیدن این و آن موفق شده است برای خودش در شرکت فولاد یک کاری دست و پا کند ولی همین آقا دیروز به من میگفت بیش از شش ماه است که یک ریال هم حقوق نگرفته ام و معلوم هم نیست این وضعیت تا کی ادامه پیدا کند. این وضع کسی است که توی شرکت فولاد کار دارد وای به حال بقیه شرکتهای زهوار در رفته!

یکی از آشنایان که در ایران شرکت کامپیوتری معروفی را دارد میگفت بدلیل تحریم ها کارهایمان عملا متوقف شده. بانکها قادر به گشایش اعتبارات نیستند. منظورش بانکهای دبی بود. فروشنده های چینی و هنگ کنگی و تایوانی زبان درآورده اند و قیمت ها را دولا پهنا کرده اند. شرکتهای حمل و نقل محموله های به مقصد ایران را قبول نمیکنند و بیمه حمل و نقل هم رفته به عرش اعلی!
خلاصه دوران طلایی آقایون تمام شده و افتاده اند به سر کشیدن ریق رحمت!
اینها فقط چند نمونه بود که من خبر دارم. احتمالا صدها و هزاران مورد مشابه دیگر هم هست که هر کدام از شما به نوعی از آن باخبرید. نتیجه اینکه آثار تحریم ها دارد خودش را نشان میدهد و تازه این اول کار است.

هیچ بعید نیست هدف از سفر خامنه ای به قم آماده ساختن مراجع و علما برای مواجهه با اوضاع سخت پیش روست. خودشان میدانند که چه چیزی درانتظار آنهاست و لذا خودشان را دارند برای مقابله با شورش ها و اعتراضات مردم روستاها و اقشار کم درآمد آماده میکنند.
اصلا تعجب نکنید که این روزها حسن نصرالله به میدان آمده و برای نجات خودش و اربابش اراجیف می بافد. همه اینها بو برده اند که بساط این نظام در حال برچیدن است و دیگر از آن همه لفت و لیس ها خبری نخواهد بود.

۸ نظر:

  1. کیرم تو کون هر چی دروغگو

    پاسخحذف
  2. با استدلال قوی و پر مایه کامنت گذار بالایی ، بنده به پوچی و ساختگی بودن حرفات پی بردم . از ایشان هم برای این روشنگری علمی_اسلامی کمال تشکر را دارم !

    پاسخحذف
  3. estedlale nafare aval kefaayat mikone ke bedunim tafakore basiji yani chi

    پاسخحذف
  4. تحریم‌ها بدبختیش واسه مردمه، وگرنه احمدی و محصولی و ... مگه ککشون می‌گزه؟
    وضعیت کشور هم فوقش می‌شه مثل کره‌ی شمالی... من یکی بعید می‌دونم مردم واکنش اعتراضی بزرگی نشون بدن.

    پاسخحذف
  5. فعلا که محمودی و محصولی و شرکا از ترس آزاد سازی قیمتها و هدفمندی یارانه ها و عواقب ان بد جوری کک به تنبان شان افتاده و هی امروز و فردا میکنند !

    پاسخحذف
  6. درست است. من هم از خویشان آگاهم که ماده اساسی حفاظت از رب گوجه فرنگی تحریم شده و رب سازیها با سختی روبرو شده‌اند. ولی دوست گرامی به نظر من ما نباید به این بادها بخوابیم. این نظام گرچه در کلیتش احمق است ولی در اوجب والواجباتی حفظ نظام تعارف ندارد. به نظر من تا جایی که مشکل اساسی برایشان پیش نیاید جلو خواهند رفت ولی کمی پیش از آن و اگر واقعا مشکلی پیش بیاید متوقف میشوند. مثلا مطمئن باشید که اگر در مورد بمب اتمیشان به مشکل اساسی از طرف آمریکا برخورد کنند زود و پنهانی سر تسلیم را در برابر آمریکا فرو میآورند ولی با تبلیغات عجیبی که دارند اینطور به مردم نشان خواهند داد که پیروز شده‌اند! روباه تر از این نظام، حکومتی را نمیشناسم.

    البته این نظر من است و هم میگویند که دیکتاتورها کورند و آغاز سقوط خود را نمیبینند. شاید هم بقول شما دچار اشتباه شده‌اند و راه فرار ندارند یعنی بازی باخت باخت.

    فعلا مردم را به برنامه ۹۰ و قهوه تلخ سرگرم کرده‌اند.

    پاسخحذف
  7. TAKKBEEERRRRRR!!!

    I wish to see that day that khameniee is hung and we ALL TOGETHER celebrate a new iran !!

    arezoosh keh eibee nadareh

    eyy khomeinee bessooz oo jahanam keh hameyeh ennnha ro to kesafateh doroghgoo kareddee haroomzadeh arab!!

    پاسخحذف
  8. http://news.gooya.com/didaniha/archives/2010/11/112798.php

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا