۱۳۸۹/۱۰/۱۷

لال از دنیا نری بلند تسلیت بگو

بر همه واضح و مبرهن است که باید برای مرگ شاهزاده پهلوی تسلیت گفت و هر کس زودتر بگوید و در این مسابقه از دیگران جلوتر بزند به قید قرعه به او یک جایزه نفیس تعلق خواهد گرفت.

عجب ملتی هستیم ما بحضرت عباس!
یا از اون طرف بام می افتیم و یا از این طرفش!

آقاجان! درست است که ما نباید از مرگ کسی شادمان و خوشحال باشیم. 
درست است که آخوندها توی این مدت سی ساله روی خاندان پهلوی را سفید کرده اند و دیگر ظلم و ستمهای نظام شاهنشاهی کلا فراموش شد و رفت پی کارش.
و همچنین درست است که این مرحوم شاهزاده از زمان کودکی از ایران بیرون آمده و اصولا نقشی در حوادث قبل و بعد از انقلاب نداشته.
همه اینها درست!
اما خدا وکیلی یکنفر به ما بگوید که این مرحوم در کجای معادلات سیاسی- اجتماعی-تاریخی- جغرافیایی- هنری- اقتصادی- ادبی و غیره ما ایرانیان قرار داشته که حالا بخاطر فقدانش ما باید اگر آب توی دستمان هست بگذاریم زمین و به خاندان پهلوی تسلیت بگوییم؟؟؟

شما را نمیدانم ولی باور کنید من تا همین چند روز پیش اصلا نمی دانستم که شاه بغیر از رضا پهلوی فرزند دیگری هم داشته . من توی این سی ساله بعد از انقلاب نه یک کلمه ای از ایشان شنیده ام که در مورد ایران حرفی زده باشد و یا موضعی گرفته باشد و نه نقل قولی از دیگران در مورد وی در جایی درج شده بود.آن مرحوم هم یکنفر عادی بود مثل بقیه.  حالا چون پدرش یک زمانی شاه ایران بوده که دلیل نمیشود ما بخاطر خودکشی اش از خود بیخود بشویم و به کسانی که تسلیت نگفتند نگاه عاقل اندر سفیه کنیم!

عمو جان! برو دلت برای آن دختر جوانی بسوزد که در بازداشتگاههای نظام مقدس مورد تعرض چند نفر پاسدار حیوان صفت قرار گرفت و مظلومانه خودکشی کرد. برو دلت بحال آن کسانی بسوزد که هنوز در زندانهای جمهوری اسلامی اند. برو به فرزندان خردسال اعدامی ها تسلیت بگو که چشمانشان از مرگ پدر گریان است و هنوز خیال میکنند پدرشان روزی از سفر برمیگردد و او را در آغوش گرم خود میگیرد.
برو به مادران داغدار و پدران شکسته قامت در گوشه گوشه ایران زمین تسلیت بگو که به خاک سیاه نشسته اند.
 برو به خودت و من و ما تسلیت بگو که چنین وضع اسفباری را داریم.
خانواده شاه آنقدر اطرافیان پولدار و شکم گنده دارند که  نیازی به تسلیت گفتن من و تو ندارند.
جمع کنید این قر و ادا و اطوارها را لطفا.




۱۷ نظر:

  1. موافقم ملاجان . ایرانی ها در صحنه سیاست و اجتماع هم میخواهند مثل میدان فوتبال یک ممد بوقی همیشگی باشند وفقط بوق بزنند!!!هرجا هم که شلوغ ترباشد بیشتر تمایل به بوق زدن دارند !

    پاسخحذف
  2. ملا جان از شما بعید از نوشتن چنین چیزی!
    اول اینکه خود این توجه عمومی نشان می دهد که گفته شما از حقیقت تهی است. افکار عمومی را نمی‌توان با بیانیه یا فتوا به بیراهه کشید! افکار عمومی مثل آبی است که روان می شود و هیچ چیز نمی‌تواند جلودار آن باشد.
    همین که خبر مرگ شاهپور علیرضا عده زیادی را متاثر کرده نشان از آن دارد که بودن او اهمیت اگر نداشته حداقل مردن او با اهمیت بوده و باعث شده که عکس العمل هایی را باعث شود.
    اینها چیزی نیست جز تنفر از حکومت آخوندی که با این یا آن حادثه فوران می‌کند.
    ببین جنتی مفلوک به خیال خودش چگونه از شرایط خوشنود است، او می‌گوید:
    «برخی می‌گفتند که با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها گرانی رخ خواهد داد، اما نه تنها اینگونه نشد که ارزانی هم شد.» او اعتراف می‌کند: «پیش‌بینی نمی‌شد که وضعیت به این آرامی پیش رود و مردم بدین راحتی شرایط را بپذیرند.»

    چیزی که جنتی درک نمی‌کند این است که پدیده شورش اینگونه نیست که مشخص باشد کی اتفاق می‌افتد، یک مرتبه فوران می‌کند. انباشت تنفر یک روز از جایی سر بر می‌آورد، مثلا همین توجه به مرگ شاهپور علیرضا!

    پاسخحذف
  3. شما دیگر چرا ملای خوب ما ! شما چرا از این حرفها میزنید? شما خودت بهتر میدانی که مرگ انسان هر انسانی انهم به صورت خود کشی برای زندگان تلخ و دردبار بوده و هست ، تسلیت گفتن من و شما به خانواده ی پهلوی بر میگردد به فرهنگ ایرانی .اگر کسی به مادر علیرضا فرح پهلوی تسلیت میگوید به این معنا نست که دلش برای آن دختر جوانی نمیسوزد که در بازداشتگاههای نظام فاشیستی مورد تعرض چند نفر پاسدار حیوان صفت قرار گرفت. اگر شما به خانواده ی پهلوی تسلیت بگویی قطعا به این معنا نیست که فرزندان خردسال اعدامی ها که چشمانشان از مرگ پدر گریان است و هنوز خیال میکنند پدرشان روزی از سفر برمیگردد و او را در آغوش گرم خود میگیرد فراموش کرده ای . پولدار بودن پهلوی ها ربطی به تسلیت گفتن من و تو ندارد. مرگ درد مشترک همه انسانهاست و هیچ ربطی به سیاست ندارد .اگر چه این مرگ و این تسلیت گفتن در این وانفسای سیاست انگار نوعی جنگ است با بساط نظام فاشیستی - اسلامی

    پاسخحذف
  4. کلمه به کلمه اش درست بود. حرف دل ما وحقیقت را بیان کردی. اگر ایرانی ها دست از فرد پرستی و چاپلوسی و تنبلی بر میداشتند به زودی وضعمان بهتر میشد.

    پاسخحذف
  5. دمت گرم الحق که واقیعت و نوشتی

    پاسخحذف
  6. من با نظر شما کاملا موافقم.دوست عزبز هر روز هراران انسان بيگناه در سراسر دنيازير فشارهاي رواني اقتصادي و..........دست وپا ميزنند ومظلومانه له مي شوندوبه خيل مردگان گمنام مبپيوندند!نه تسليتي در کار است ونه تسلايي!عليرضا پهلوي هم يکي ديگر از انهاست.نه بيشتر.تاسف من شخصا براي اودرهمين حد است.بجاي يحث درمورد مرده هابياييم نگاهي عميقتر به اطرافمان کنيم شايدکسي ياشد که بتوان در استانه پرتگاه دستش را گرفت وازنيستي نجاتش داد!

    پاسخحذف
  7. در جواب شما از زیتون نقل قول می کنم:

    هیچوقت فکر نمی‌کردم مرگ پسر شاه. پسری که کمتر دیده شده، شاید هم خیلی هامون اصلا ندیدیمش اینقدر روی مردم اثر بذاره. از هر قشر و هر ایده‌ای. -سلطنت طلب بماند- از کمونیست و مذهبی و مومن و سبز و آبی و بنفش و... همه یه جورایی شوکه شدن. شاید علیرضا نماد یک جوون ایرانی تحصیلکرده از وطن رانده شده بود از همون تیپ جوونایی که هر کدوممون در فامیل و دوست و آشنا داریم. شاید علیرضا نماد یک جوان داخل کشور بود که هیچ آینده‌ای برای خودش متصور نیست، نه آزادی داره و نه شغلی برای کسب درآمد و تنها و افسرده ست. مثل خیلی از جوونایی که دور و برمان. بله، علیرضا یکهو برای ما شد نماد یک جوون ایرانی عاصی و ناراضی و افسرده.
    اگر اغراق نکنم، بزرگترهایی که در انقلاب شرکت داشتن یه جورایی خودشونو مسبب مرگ اون می‌دونن. آیا ما شاه رو بیرون کردیم که این (!) حکومت بیاد رو کار؟ جوونتر‌ها هم می‌گن: اینه آیندهٔ ما؟ خودکشی؟... نه تو ایران زندگی خوبی خواهیم داشت و نه اگه بریم خارج خوشبخت می‌شیم. یه جور همذات پنداری.اگر اغراق نکنم, بزرگترهایی که در انقلاب شرکت داشتن یه جورایی خودشونو مسبب مرگ اون می دونن. آیا ما شاه رو بیرون کردیم که این(!) حکومت بیاد رو کار؟ جوونترها هم میگن: اینه آینده ی ما؟ خودکشی؟... نه تو ایران زندگی خوبی خواهیم داشت و نه اگه بریم خارج خوشبخت می شیم. یه جور همذات پنداری.

    پاسخحذف
  8. کاملا با شما موافقم ایرانی افراطی است و مرده پرست تا همین چندی پیش کسی حال ایشان را نمیپرسید حالا دارند او را هم سطح یک جوان ایرانی که در ایران شهید شده میکنند حالم از اینهمه دروغی که این خانواده به مردم میگوید بهم خورد کی میتواند باور کند که کسی بعد از سی و دو سال مرگ پدرش دچار افسردگی بشود و یا نه سال بعد از مرگ خواهرش. چرا اینها نمیگویند که ایشان دچار افسردگی شده به همان نحو که هرکسی در زندگی ممکن است دچار شود. چه معنی دارد که همه چیز را به سیاست ربط داد.
    دمت گرم ملا جان

    پاسخحذف
  9. ملای عزیز قرار نیست همه تلیت بگن ولی قرار هم نیست که به اونهایی که تسلیت میگن حمله کنیم.مگه قرار ما این نیست که آدمها رو در ابراز عقایدشون آزاد بگذاریم و دیگه تیغ سانسور به این و اون نکشیم.
    همون کاری که حکومت جهل و جنایت خمینی-خامنه ای داره میکنه.من با اینکه تعلق خاصی به خانواده سلطنت ندارم اما از شنیدن خبر مرگ علی رضا ناگهان دچار تاسف و تاثر عمیقی شدم.به یکباره حس درد مشترکی با این خانواده پیدا کردم.
    فکر نمی کنی این حس مشترکی که ناگهان در ما ایرانیان بیدار شده میتونه سرآغاز همبستگی ما باشه؟
    همبستگی که سالیان ساله که داریم تلاش می کنیم و بهش نمی رسیم.
    آیا می شه اون رو به فال نیک گرفت؟

    پاسخحذف
  10. منم مثل شما اصلا نمیدونستم شاه پسر دومی‌ هم داره ولی‌ وقتی‌ خبر خود کشی رو خوندم گریه امانم نداد خیلی‌ متاسف شدم احتمالا برای خود اون شخص نبوده چون من اصلا نمی‌شناختمش بلکه برای ایران و ایرانی‌ بوده این که ایرانیا چه در داخل و چه در خارج با چه مشکلاتی مواجه هستن و اینکه آخه چرا کشور ما باید نابود بشه

    خیلیا هم مثل من حتما برای ندا‌ها و سهراب‌ها و علیرضا‌ها اشک ریختن ، کسی‌ خونش از دیگری رنگین تر نیست ولی‌ به هر حال این خانواده نماد دوران به ظاهر طلائی ایران هستند حداقل هر چی‌ بودن از چهار تا آخوند شپشو و بیسواد بهتر بودن، شاید اون موقع با افتخار میشد گفت که من ایرانی‌ هستم اما حالا چی‌

    در ضمن در اینکه ما ایرانیا آدمای مرده پرستی‌ هستیم شکی نیست و به نظر من اشکالی‌ نداره که به یک مادر که دو فرزندش رو از دست داده تسلیت گفت ، مگه آدم به هر کس تسلیت میگه یعنی عاشق و کشته مردشه ؟ شاید اصلا اون خدا بیامرز مرگش دلیل کاملا متفاوتی داشته باشه از اون چه که به ذهن ما میرسه ولی‌ اسون نیست که از زندگی‌ شاهانه داخل وطن برسی‌ به غربت نشینی حتا اگه میلیارد‌ها پول داشته باشی‌، یه شاهزاده هم می‌تونه از درون داغون بشه ....

    پاسخحذف
  11. http://p111272.typo3server.info/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=11869&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=3487043e7e

    پاسخحذف
  12. sorry, please read the artcile in beliw adress

    پاسخحذف
  13. عجب شارلاتان هایی هستند این جماعت رنگارنگ سلطنت. هنوز یک هفته از خودکشی این بابا نگذشته، ''خودکشی" از جانب داریوش همایون به "درگذشت" تبدیل میشود و البته یکی دو روز دیگر، این خودکشی، از جانت این جماعت، به شهادت در راه آزادی مردم ایران تبدیل ...خواهد شد.
    همه شون باید کاری بکنند، همه شون باید حرفی بزنند هر کدام وظیفه ای به عهده داره و اولین قربانی همه این برو و بیا ها و بده بستون ها، حقیقت در نزد این جماعت "رنگارنگ" هست
    چند خانواده را می شناسید که دو نفر از اعضایش، در چنین رفاه افسانه ای زندگی کنند و دست به خودکشی بزنند؟
    کدام مادری را می شناسید که اینچنین فاصله ای بین اون و فرزندانش باشد که در اوج رفاه مادی یکی یکی فرندانش خودکشی کنند؟
    اگر این مادر به جنایات خانواده خود اعتراف می کرد و خواب سلطنت دوباره رانمی دید و اموال دزدیده شده از ملت ایران را به آنها باز می گرداند، (و من رویا پردازی می کنم) و اگر به مبارزات دمکراتیک مردم ایران برای آزادی و دمکراسی پایدار می پرداختند، شاید از موقعیت بهتری برخوردار می ماندند
    واقعیت این هست که بنا به ادامه به روال گذشته باشد، باید تمام این خانواده را به دارلمجانین سپرد، تا از خودکشی سومی و چهارمی ...اجنتاب جویید
    می گویند رشته تحصیلی این "رضا" تاریخ بوده است. و ایران را که هم البته بسیار دوست داشته است!!.احتمالا تایخ را نه از کتاب های منتاژ شده پدر و مادر و عمه (اشرف) خود بلکه حتی اگر تاریخ را بنا به اسناد سی آی ا و سرویس اطلاعاتی انگلیس هم خوانده باشد، باید بین حقایق و آنچه خانواده خود به نمایش گذاشته تفاوت های فاحشی میدیده است
    از ما می خواهند همه چیز را کنار بگذاریم و به درد مادری که فرزند(و یا فرزندان) خود را یکی یکی از دست می دهد بیندیشیم و به مسئله از جنبه "انسانی" آن فکر کنیم. زیرا که همه ما انسان هستیم
    برای ما استدلال می کنند که اگر آنها "انسان" نبودند و چنان آزادیخواهان را سرکوب و زندانی و اعدام کردند، ما نباید مثل آنها رفتار کنیم.
    واقعیت این است که نمی توان انسان ها را در خلاء ، و در فضای مجازی از تمام عملکرد و خصلت های طبقاتی آنها شست و پاک کرد و همه بعد به ارزیابی نشست که حال چه باید کرد
    زمانی که "خودکشی" تنها راه شرافتمندانه مقابله با حقیقت جلوه می یابد، باید واقعی تر و در هزارتوی مبارزه طبقاتی بدنبال آنکه چه باید کرد و چرا اینچنین شد، گشت.

    پاسخحذف
  14. http://risheha.com/
    قبل توجه دوستانی که از بالاترین دلزده و مایوس هستند ،لینک بالا مربوط به سایت تازه و نونوار "ریشه ها "است که همه بچه های خوب و با حال بالاترین سابق درش گرد هم آمده اند .با هم دیگه این سایت جدید را تقویت و معرفی کنیم .shariar

    پاسخحذف
  15. ما دلمان برای جوانهای دربند یا کشته شده درمیهنمان خیلی میسوزد. این دلیل نمیشود که خودکشی (یا قتل؟) شاهپور علیرضا تاثیری رویمان نداشته باشد. تسلیت نگوئیم، چه کار کنیم؟ مثل آخوندهای آدمخوار بشکن بزنیم؟ انساندوستی، خوی مهربان ایرانی، و تنفر از رژیم ددمنش کنونی باعث این واکنش ایرانیان شده است. از آنهائی که هنوز 12 میلیارد پول دزدی شده توسط خاندان پهلوی را مطالبه می کنند، می پرسم مگر خانه و آب و برق مجانی خمینی، و پول نفت ا.ن. سر سفره تان بس تان نیست؟ اگر نیست، چرا از آقا نمی خواهید از 70-60 میلیارد دلار بیت المال که در بانکهای اروپا و آفریقا و کانادا برای روز مبادا ذخیره کرده اند، بشما بازگردانند؟ کورذهنی و عقدۀ این عده اسف انگیز است

    پاسخحذف
  16. mola jan in ke harf nashod

    alireza ham mesle daha javane irani va ham naslash yeki az gorbaniyane jomhori kesafate eslami hast,kasi baraye an del nasozand ke pesare shah bodeh,ma ouw ra hamanande yek javane irani negaristim ke be bon bast khord va gigare in ra dasht be zendegiyash payan dahad,ouw mitavanest mesle kheyli az shahzadeha va aga zadeha alvat shavad,ama ma hichgah az ouw khabare monzajer konandehie nashenidim,ouw niz mesle digar farzandane iran zamin ziba zendegi kard ouw mardi tahsil kardeh va salem bodeh va faghato faghat mesle mano to ke az door nezare gare irane viranesh bodeh afsordegi amanash nadadeh.

    پاسخحذف
  17. منم با نظر شما موافق هستم ملا جان

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا