۱۳۹۰/۰۳/۱۸

وقتی جمهوری اسلامی قافیه را می بازد

من هر چه فکر کردم که این اقدام احمقانه جمهوری اسلامی در فاش کردن موضوع محمد رضا مدحی بعنوان جاسوس رژیم در میان اپوزیسیون از روی کدام تاکتیک اطلاعاتی و امنیتی است نهایتا چیزی دستگیرم نشد جز اینکه واقعا مسئولین اطلاعاتی این حکومت یا مغز خر خورده اند و یا اینکه کنترل اوضاع از دستشان خارج شده و دارند از ترس غرق شدن به هر خار و خاشاکی چنگ میزنند.
واقعا اگر هدف شان از این کار این بود که در بین اپوزیسیون اختلاف بیاندازند و کشمکش و درگیری بین نیروهای مخالف را تشدید کنند که این دور از واقعیت است چون محمد رضا مدحی اصلا عددی نبود که اپوزیسیون بخواهند بخاطر او یقه همدیگر را جر بدهند. اتفاقا این افشاگری باعث بازتر شدن چشم اپوزیسیون میشود و در نهایت به نفع اپوزیسیون تمام میشود.

اما من حدس میزنم قضیه طور دیگری است. احتمالا در بین نیروهای سپاه و اطلاعات جریان و نیروهای مخالف در حال گسترش است و حالا حکومت از ترس پاگیری چنین جریانی فورا این قضیه را مطرح کرده تا به آنها بگوید یک وقت هوس مخالف با ما به سرتان راه ندهید چون ما در همه جا نفوذ داریم و گیرتان می اندازیم.
حدس دیگری هم میتوان داشت. رژیم می ترسد نیروهای نظامی و اطلاعاتی اش به سفارتخانه های کشورهای دیگر مراجعه و تقاضای پناهندگی کنند. با این ترفند میخواهد به غربیها بگوید که به نیروهای بریده ما اطمینان نکنید و آنها را قبول نکنید.

خلاصه اینکه هدف رژیم از مطرح کردن چنین سناریویی فقط مصرف داخلی و ترساندن نیروهای خودی است و معلوم است که حکومت حسابی از درون احساس خطر کرده است و مثل قماربازهای ورشکسته دارد هر چه در چنته دارد را روی میز می ریزد.

۸ نظر:

  1. www.nahademardomi.com
    نادانی ات ای شیخ ترا میدهد آزار
    کرده است تو را جهل چنین هرزه بازار
    پنداشته ای کار سیاست به دروغ است
    خود گول زنی خسته کنی خلق میازار

    پاسخحذف
  2. چند نظر دیگر ممکنه باشه اینکه ایشان واقعا اطلاعاتی خیلی ارزش مندی را در اختیار اپوزیسیون و سایر کشورها گذاشته اند که از دستشان در رفته و حالا وانمود میکنن این اطلاعات را ما بخورد شما دادیم تنظیم شده بود یا از تاثیر افشا گری های آتی باند احمدشایی میخواهند بکاهند و بگویند این اخبار دروغ است.

    پاسخحذف
  3. molla good analyse , i agree with you

    پاسخحذف
  4. بله، روزنامه نگارها هم گاهی گول می خورند/اما شرم بر رژیمی که برای نفوذ بین مخالفین، به چنین رذالتی تن می دهد و به آن نیز افتخار می کند!


    شرم باد بر رژیمی که نفت کشور را مجانی دارد صادر می کند، مردم در گرسنگی هستند و کارگر شهرداری از گرسنگی می میرد، آنگاه تمام افتخارش شده جاسوسی یکی از مزودرانش بین مخالفین سیاسی رژیم!


    داستان شخصی به نام مدحی را شنیده ایم، گویا یکی از مزدوران وزارت اطلاعات ، خود را نادم از همکاری با رژیم جا زده است و بعد به خارج از ایران رفته و بعد از تقاضای پناهندگی ، با چند نفری از فعالین سیاسی و یا روزنامه نگاران مخالف رژیم، ملاقات هایی داشته است. گویا در این میان دکتر نوری زاده، روزنامه نگار ساکن لندن، بیش از همه به او بها داده است و اخبار او را منتشر کرده است. حال این مزدور رژیم به ایران بازگشته است و تلوزیون ایران ، با افتخار فراوان از او یاد می کنند و او را در بوق و کرنا کرده اند.


    در رژیم اسلامی و نزد سفله گان حاکم بر آن رژیم، کلمه شرم معنا ندارد، آنها به هر رذالتی تن می دهند و بعد بی هیچ ابایی آنرا در تلوزیون رسمی خود ، به نمایش می گذارند.


    اینکه یک حکومت، برای نفوذ بین مخالفین سیاسی خود به چنین روش های رذیلانه ای تن دهد، صرفا نشان از عدم مشروعیت آن است و ثابت می کند که آن رژیم از رای و پشتوانه مردمی کمترین بهره ای نبرده و چون بر آرا مردم متکی نیست، می داند که در شرف سقوط است و برای جمع آوری اطلاعات به هر کاری دست می یازد. اما زمانی که یک رژیم ، دست به چنین اعمالی می زند، و بعد با پر رویی تمام آنرا به نمایش می گذارد، صرفا ثابت می کند که سران آن رژیم به آخر خط رسیده اند و دیگر به هیچ چارچوب اخلاقی نه تنها پایبند نیستند، بلکه با وقاحت تمام آنرا منتشر نیز می کنند.

    پاسخحذف
  5. نوبل یا اسکار برای فساد مالی درایران
    من فکرمی کنم اگر نوبل و یا اسکار فساد داشتیم باید این را می دادیم به کشورعزیزمان ایران و به خصوص به جمهوری اسلامی. روز و هفته ای نیست که آدم غافلگیر نشود . تقریبا هیچ اداره ووزارت خانه ای هم نیست که از این بواسیر فساد درامان مانده باشد. البته از آن چه که دراین هفته ها درپیوند با مشائی و بقائی و دیگران افشا شده است می گذرم- چون بوی گند آنها هنوز تازه است – ولی دراینجا می خوانیم که مدیرعامل پیشین ایران خودروو جمعی از مدیران آن به اتهام « جعل و خیانت درامانت» دستگیرشده و زندانی شده اند (1). دراینجا می خوانیم که مدیر عامل سابق شرکت دخانیات و یکی از معاونان اوبه « اتهام تصرف غیر قانونی دراموال و وجوه دولتی» محاکمه و محکوم شده اند(2) . دراین جاهم باخبر می شویم که
    رئیس بانک بین المللی توسعه در کاراکاس – شعبه خارجی بانک توسعه صادرات ایران- که یک نفر ونزوئلائی است لابد دیده درایران رئوسا و مسئولان هروقت هوس بکنند اموال دولتی را بالا می کشند و اتفاق عجیبی هم نمی افتد، او هم تشویق شد ولی فعلا « به علت نادرست بودن برخی ارقام پرداختی با موجودی بانک » بازداشت شده است(4)
    بعید نمی دانم که این حکایت فساد مالی درایران هم توطئه استکبار جهانی باشد!

    پاسخحذف
  6. http://vimeo.com/24898925

    پاسخحذف
  7. تا کــــی
    ای ظلم فقیهانه خیانت تا کی
    ابزار نمودن دیانت تا کی
    از فقر و فساد و فسق و فحشا ای شیخ
    از فتنه حمایت و صیانت تا کی

    پاسخحذف
  8. همه اینهایی که گفتی درسته ملا جون

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا