۱۳۹۰/۰۷/۱۸

جان مادرتان اینقدر قضیه را از بالا نگاه نکنید

همیشه یک عده ای در میان ما هستند که هر وقت می خواهند در باره موضوعی اظهار نظر کنند یک نردبان می گذارند زیر پایشان و می روند اون بالا مالاها و از ارتفاع سی هزار پایی قضیه را نگاه می کنند.
مثلا اگر بخواهند در مورد این قضیه اختلاس سه هزار میلیارد تومانی که نی نظیرترین و بزرگترین رقم اختلاس از زمان خلقت حضرت آدم و حوا تاکنون بوده اظهار نظر کنند می گویند:
« ما باید به این قضیه فراتر از این سه هزار میلیارد  نگاه کنیم. این آخوندها با سو مدیریت شان روزانه میلیاردها دلار و چندین برابر این رقم اختلاس به بیت المال ضربه میزنند. چرا هیچ کس آن چیزها را نمی بیند ولی به خانه سه میلون دلاری یکنفر اینقدر حساسیت نشان میدهید؟»

مثلا اگر گفته شود بیایید یک اعتراضی بکنیم و یا یک حرکتی را از خودمان نشان بدهیم فورا می گویند: «ای آقا. شما چقدر ساده اید. اینها همه شان دستشان توی یک کاسه است. اعتراض من و شما که تاثیری ندارد. اصلا حیف نیست شما با این همه هوش و ذکاوت دنبال یک اختلاس سه میلیاردی می افتید؟ یک خورده وسیع تر فکر کنید!! اصلا از کجا معلوم که خود رژیم شما را با این خبر سر کار نگذاشته باشد؟»


اشکال این دوستان این است که  برای هر مورد محسوس و عینی  اینقدر فلسفه بافی می کنند و قضایای بزرگتر و کلی تر را مطرح می کنند که اصل قضیه ماست مالی شود و قبح قضیه ریخته شود. بخدا اگر این اختلاس در یکی از کشورهای پیشرفته اتفاق افتاده بود حتما جنگ جهانی سوم شروع می شد در حالیکه توی جامعه ما تبدیل شده به یک فیلم هالیوودی.


۲ نظر:

  1. اگر منظورت تظاهرات جلو منزل خاوری است که این گروه تا جایی که من در فیلم ها دیدم اعضای حزب کمونیست کولیگری بودند که آن هم زیاد خارج از انتظار نبود معمولا همین طور عمل می کنند!
    اتفاقا دیروز من هم مطلبی در همین زمینه نوشتم. بابا این رژیم از هر بند انگشت‌اش اختلاس و خون می‌چکد یکی دو تا هم نیست هزار انگشت دارد این رژیم!

    پاسخحذف
  2. حسن آقای عزیز
    منظورم چند نفر از اون عناصر مشکوکی است که در رادیوامریکا و یکی از کانالهای تلویزیونی تورنتو مزخرف بافی میکرد که ای ملت بی خیال اختلاس بشوید.

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا