۱۳۹۱/۰۴/۰۳

علت گرانی در ایران چیست؟

در هر کشوری بالا رفتن قیمت‌ها دلیل و منطق واضح و روشنی دارد. مثلا اگر عرضه یک کالا کم شود و یا میزان تقاضا زیاد شود قیمت آن کالا افزایش می‌یابد. البته اندازه افزایش هم حد و حدودی دارد و همینطوری بی حساب و کتاب بالا نمیرود. مثلا اگر میزان تقاضا پنج درصد بالا برود افزایش قیمت هم توی همین حدود پنج و شش درصد محدود میشود.
اما گرانی توی جمهوری اسلامی دلیل نمیخواهد. همان طور که دیگر چیزها دلیل و منطق نمیخواهد. یک دفعه می‌بینی قیمت مرغ بالا رفت. آنقدر بالا می‌رود که همه تعجب میکنند. این نه ربطی به عرضه و تقاضا دارد و نه به میزان تولید و توزیع و مصرف. 
 اصولا گران شدن قیمت‌ها در جمهوری اسلامی مربوط است به عالم ماوراالطبیعه و عقل بشر عاجز است از درک ماهیت گرانی مرغ و تخم مرغ و سبزی و سنگک و بادمجان و بقیه چیزها در نظام مقدس جمهوری اسلامی.
تیم ملی فرانسه در مقابل اسپانیا یک گل میخورد در ایران قیمت نخود لوبیا پانصد تومن گران‌تر میشود. آخه کسی نیست بپرسد اصلا به شما چه ربطی دارد که فرانسه باخت. یا مثلا قیمت پلاتونیوم در بازارهای جهانی سقوط میکند بعد می بینید گوجه فرنگی توی بازار تهران نایاب میشود. گوگل سهام یاهو را میخرد بعد توی تهران قیمت طالبی و خربزه مشهد دو برابر میشود. آخه چرا؟ هیچکس نمیداند. مملکت امام زمان که میگن بخاطر همین چیزهاست دیگه.
 
هیچ بعید نیست این گرانی‌ها کار خود حضرت بقیت الله الاعظم روحی فدا نباشد. مگر خود حضرت نبود که محمود احمدی نژاد را با تقلب به این ملت چپوند؟ مگر آقای مشکینی نبود که میگفت حضرت بقیت الله اعتبار نمایندگان مجلس را شخصا امضا فرمود؟
خب. چی شد حالا که نوبت گرانی میرسد پای امام زمان را از این موضوع کنار میکشید؟

آقاجان! اصلا این گرانی‌ها امتحان الهی است. خدا میخواهد ببیند که کون این ملت کی زیر بار این همه گرانی پاره میشود و بالاخره یک غلطی برای خودشان میکنند یا خیر.

۴ نظر:

  1. ملا جان گرانی مهم نیست مهم اینه که باید تعداد افرادی که باید کون ملت بگذارند را زیاد کرد تا ملت زیاد تو صف منتظر نمانند.

    پاسخحذف
  2. هیچ کس به اعتقادات ملت توهین نکند امام زمان و دیگر امام ها معصوم بودن یه اعتقاد تو دل مردم بیچاره به انها توهین نکنید ضررش و میکشید بخدا اونها رو با اینها مقایسه نکنید با هیچ کس قابل قیاس نیستن این ملت واقعا مظلوم واقع شدن هیچ کجای دنیا این ملت و قبول ندارن ولی ملت ایران خوبه حیف که صاحب نداره

    پاسخحذف
  3. من میترسم چیزی بگم.هنوز جا داره، سکوت میکنم!

    پاسخحذف
  4. مگه میزارن لب باز کنیم که فرداش بالای داریم. چرا چون متحد نیستیم

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا