۱۳۹۱/۰۷/۱۷

چند راهکار عملی برای کنترل سونامی ارزی

از آنجایی که فعلا مسولین کشور ما درگیر رتق و فتق کشورهای دیگر همچون سوریه و عراق و لبنان و بحرین هستند و وقت ندارند فکری به حال اقتصاد ورشکسته جمهوری اسلامی بکنند اینجانب بر خود وظیفه دانستم چند راهکار عملی برای کنترل رشد لجام گسیخته قیمت ارز و سکه در بازار تهران ارائه دهم شاید موثر واقع افتد:
۱- همانطور که رئیس جمهور منتخب رهبری فرمودند: مشکلات اخیر در مورد کاهش قیمت ریال و افزایش قیمت دلار در ایران دلیل اقتصادی ندارد بلکه دلایلی همچون دلیل متافیزیکی- دلیل روحی و روانی- دلیل طبی و بیولوژیکی و از این قبیل موارد دارد که هر یک راه حل خودش را دارد.
مثلا در مورد دلیل روحی روانی باید در داخل مغازه صرافی‌ها یک روانشناس ماهراستخدام کنیم و هر کس که برای خرید و فروش دلار به آنجا آمد فورا او را بگیریم و ببریم یک گوشه‌ای بنشانیم و مشکلات روحی و روانی او را جویا شویم و بفهمیم به آیا اصولا به صلاحش هست که دلارهایش را بفروشد و آیا از چنان رشد و بلوغ فکری برخوردار شده که دلار بخرید و یا خیر؟ و سوال مهمتر این است که به عنوان یک روانشناس برایش تعیین کنیم که دلارش را به چه قیمتی به ما بفروشد که بعدا دچار ناهنجاریهای روحی و روانی نشود و در ضمن کونش هم نسوزد.
۲- افزایش قیمت دلار دلیل متافیزیکی دارد. برای این منظور باید بدانیم که برخی از موجودات نامرئی مثل جن و اجنه و اینجور چیزها توی کار خرید و فروش ارز و سکه هستند و باعث افزایش قیمت دلار شده‌اند.
بهمین جهت باید چند تا جن‌گیر برای بانک مرکزی استخدام کنیم. البته نصب دعای وان یکاد و بستن مهره‌های ابی رنگ بر سر در شعبات بانکها و صرافی‌ها نیز فراموش نشود.

۳- افزایش قیمت دلار و به تعبیر درست‌تر کاهش چشمگیر ارزش ریال دلیل طبی و بهداشتی دارد. یعنی همانطور که یکنفر ممکن است سردی‌اش بشود و اسهال بگیرد سیستم اقتصادی تحت زعامت ولایت فقیه هم ممکن است سردی‌اش شده باشد و اسهال گرفته باشد. خب. برای این منظور توصیه میشود هر کس که میخواهد دلار بخرد و یا بفروشد روزی سه نوبت نصف قاشق مرباخوری عسل را در نصف لیوان عرق زنجنبیل حل کرده بخورد انشالله شفا پیدا میکند. ضمنا بد نیست مسولین اقتصادی کشور مقداری پتاسیم را قبل از خواب به خودشان شیاف کنند تا مشکلات ارزی و طولی نظام حل شود.

۲ نظر:

  1. آقای ملا حسنی عزیز ,

    تو با این دست نوشته ای که داری بیا و یک مردونگی بکن.
    حیفه که این قسمت از تاریخ کشور بدون سند مدون بمونه

    بیا یک سری نوشته های حالا روزانه یا هفتگی با عنوان " ما ایرانیان و شعب سید علی " بنویس که داخلش همین اتفاقات رو به طنز بگی .
    هم مردم میفهمند که اون اصلیه هم(اون خیلی خیلی بزرگه که اگه اسمش رو بیارم وب سایتت رو اتیش میزنن ) یه دروغگو بیشتر نبوده و هم اینکه یه سری داستان میشه که بعدن میشه کردش یه کتاب و مص همون کتاب خسنی به جاپ دهم و یازدهم هم میرسه

    موفق باشی

    پاسخحذف
  2. ملا جان شما به طنز نوشتید امٌا هیچ خبر داری همین حرف دلار را امام جمعه خوانسار جدی زده گفته : امریکا لازم نیست ایران را تحریم کند، فکری به حال دلار خودش بکند که هر روز گران می شود!

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا