۱۳۹۲/۰۵/۲۷

قدم اول رشد و پیشرفت ایران : روشنگری درمورد اعتقادات مذهبی است

اگر میخواهیم کشورمان از این بدبختی و فلاکت آزاد شود و مردم ما هم مثل دیگر شهروندان کشورهای متمدن از حقوق انسانی و اجتماعی بهره مند شوند و اگر میخواهیم دوباره سر این ملت کلاه نرود و فریب عروسکهای خیمه شب بازی حکومت جهل و خرافه را نخورند و اگر میخواهید مردم چشمانشان باز شود و معنی زندگی و زندگانی صحیح را درک کنند و خلاصه اگر میخواهیم یک ایران آباد و آزادی داشته باشیم که مایه افتخار خودمان و نسل های آینده باشد نخستین قدم این است که کمک کنیم طناب های حلق آویز جهل مذهبی از گردن این ملت گسسته شود و ریشه مذهب و مخصوصا اسلام ازاین مرز و بوم ریشه کن شود.
تا زمانی که دکان دین در این مملکت برقرار است کالای "حماقت" و "بردگی فکری" مشتریان فراوان دارد و کاسبی نمایندگان خدا سکه است و پررونق.
شما ببینید هرجا که اسلام هست بدبختی هم هست و وحشیگری و خشونت از سر و کول مردم بالا میرود. شما نمیتوانید یک کشور اسلامی را  پیدا کنید که هم «اسلامی» باشد و هم در آن دمکراسی وجود داشته باشد. جایی که دمکراسی نیست پیشرفت و رفاه اقتصادی هم نیست.
شما باور نکنید که این حسن آقای کلید ساز خواهد توانست اوضاع اقتصادی ایران را درست کند بدون اینکه قبلا در آن فضای آزاد سیاسی و اجتماعی وجود داشته باشد. کشوری که نتواند و یا نخواهد آزادیهای فردی و اجتماعی را داشته باشد مسلما روی رفاه و توسعه اقتصادی را نخواهد دید.
تمام جوامعی که راه پیشرفت را پیدا کرده اند ابتدا از "جدایی دین از حکومت" شروع کرده اند. بعد هرچقدر ریشه های مذهب در آنجا ضعیف تر شود مردم خوشبخت تر میشوند و هرچه نفوذ مذهبی ها در جامعه بیشتر باشد موانع بیشتری در سر راه توسعه و ترقی خواهند داشت.
حالا اگر میخواهید عمق بدبختی مملکت خودمان را متوجه شوید به میزان وحشتناک آخوند و مجتهد و مرجع تقلید و روضه خوان و مداح و اینجور مفت خورها دقت کنید که مثل پشگل ریخته اند توی جامعه. هر جا را نگاه میکنی قیافه نحس اینها را می بینی. 
از این بدبختی بالاتر- این است که یک عده گاگول پیدا میشوند و میروند از این جماعت آخوند که مایه عقب ماندگی ایران و ایرانی شده اند کسب تکلیف میکنند و از آنها طلب فتوا میکنند! یعنی عقل و فکر خودشان را تعطیل میکنند و افسار خودشان را میدهند به دست یک آخوند تا هر چه او گفت همان را انجام بدهند.
ریشه تمام بدبختی ما اینهاست. باید شجاعت داشت و تیشه به ریشه اینها زد.

۱۱ نظر:

  1. دوست عزیز ! دشمن ملت ما و دیگر ملتهای مسلمان نه دین که تنها حکومت حاکم است ! به عقیده ی من مبارزه ی با مذهب اشتباه است ، بهتر است به جای جنگ با مذهب ، تلاش ورزیم با احترام به باورهای مذهبی ی مردم ، آنها به میدان مبارزه علیه رژیم بکشانیم ! علت اصلی ای که این حکومت با همه جنایاتی که کرده و تمامی ی مشکلاتی که برای مردم ما بوجود آورده ، تاکنون پا برجا مانده است ، باورهای مذهبی مردم مااست ، باورهای مذهبی هم هیچ گاه از بین نمی روند ! دولتهای کشورهای سوسیالیستی هفتاد سال با دین و باورهای مذهبی ی مردمشان مبارزه کردند ، نتیجه چه شد ؟ خودشان از هم پاشیند ولی مذهب و باورهای مذهبی همچنان در مردم پایدار مانده است ! به عقیده ی من زمانی میتوان باورهای دینی را از مردم گرفت ، باوری قوی تر از باور به مذهب را به آنان داد ! فراموش نکنید ادیان با همه ی کهنگی ای که دارند تیکه گاه وجدان میلیاردها انسانهای معتقد در دنیای ما هستند !

    موفق باشید !

    امید فردایان دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲

    پاسخحذف
  2. با سلام

    فکر می کنم که دین اهمیتی ندارد بلکه این اندیشه جمعی است که راه را برای حظور دیکتاتور آماده می کند ( به کره شمالی و سوریه سکولار نگاه کنید). رژیم هم برآیندی از خواست اجتماعی تمام مردم است. این آقایان که از آسمان نیامده اند, از خودمانند.
    راستی شما خودتان در روش نقد یا نظرهایتان اثری از اندیشه فاشیستی نمی بینید؟

    پاسخحذف
  3. من با نظر این دوستان موافق نیستم، حکومت جمهوری اسلامی نماد و تصویر کاملی از دین هست، تمام مشکلات ما از سیاسی و اجتماعی گرفته تا تجارت و تکنولوژی محدود به قوانین و شریعت دینی شده، یعنی انسان حق انتخاب در نوع لباس، غذا، برنامه تلویزیونی و و و و نداره، طرف واسه (ببخشید) دستشویی رفتن از مراجع تقلید کمک میگیره که نکنه با پای چپ بره تو توالت از ترس جهنم.

    بمن عذرخواهی میکنم ولی تا وقتی دین هست آزادی در روش ریدن هم نیست، چه برسه به نوع تفکر و رفتار.

    پاسخحذف
  4. سوره التوبه:
    آنهایی را که آنچه را محمد بر امتش حرام کرده بر خود حرام نمی کنند، بکشیدشان و از دیارشان بیرون کنیدشان تا به مذلت جزیه دهند

    شما تو مغزت پهن پر کردند یا خودت رو زدی به خریت؟
    حالا آیات تازینامه فاشیستیه یا حرفای ملاحسنی که میگه با فاشیسم ناب محمدی باید مبارزه کرد؟

    پاسخحذف
  5. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  6. به نظر من مشکل دین نیست...
    اگر اروپا و آمریکا را بعنوان کشورهای موفق ملاک قرار بدیم میبینیم که اونها هم دین و باورهای مذهبی دارن، اما بازهم توسعه یافته هستن یا کشور لائیکی مثل هندوستان چیزی به اسم پیشرفت و رفاه ندارند.
    به نظرم مشکل اصلی ایران ولایت مطلقه فقیه هست...

    پاسخحذف
  7. ای نازنين پسر تو چه مذهب گرفته ای
    کت خون ما حلالتر از شير مادر است

    پاسخحذف
  8. نازیسم به خودی خود هیچ عیبی ندارد، هر عیبی که هست از نازیگری ما است.
    ماله کشان نئونازیسم

    پاسخحذف
  9. آ ملا! این نواری که پایین صفحت گذاشتی خیلی اعصاب خرد کنه، لطفاً برش دار.

    پاسخحذف
  10. این سخنی درست است و من امیدوارم افراد آگاهی چون شما در این مملکت هر چه بیشتر و بیشتر شود گر چه خودم بیش از چهل سال است در این راه قدم برمی دارم ولی باز هم هر چه بیشتر به اطراف نگاه می کنم جز مشتی خر نمی بینم
    با تأسّف

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا