۱۳۹۵/۱۰/۱۲

شباهت عجیب "خانه قمر خانم" با وضعیت فعلی ایران

نمی دانم فیلم "خانه قمر خانم" را دیده اید یا خیر. عجب شباهتی دارد به وضعیت اجتماعی- سیاسی ایران. واقعا باورتان نمیشود تا آنکه دوباره این فیلم را ببینید.
قمر خانم یک صاحبخانه سلیطه و بداخلاق و قلچماقی است که خانه ای بزرگ را با حیله و کلک از چنگ شوهر بدبخت اش بیرون آورده و شوهرش را به تیمارستان فرستاده و عملا از صحنه روزگار حذف کرده است و خودش مالکیت خانه با همه همسایه گانش را به تصرف درآورده است.
موقعیت قمر خانم خیلی شبیه خامنه ای (یا به تعبیرکلی تر جمهوری اسلامی) است که مملکت را با حقه و کلک صاحب شده و مستاجرین بدبخت از زورگویی صاحبخانه روزگار فلاکت باری دارند.
این قمر خانم یکنفر شارلاتان چاقوکش را همدست خودش کرده تا بازوی سرکوب او در برابر مستاجرین باشد. مثل نقش سپاه و ماشین سرکوب جمهوری اسلامی.
از همه جالبتر بافت اجتماعی مستاجرین است که شامل همه طبقات اجتماع می شود. از آدم تحصیل کرده و روشنفکر بگیر تا کارمند و دلاک حمام و بازنشسته و غیره.
نکته جالب توجه این است که مستاجرین این خانه در عین حالی که از ظلم و ستم قمرخانم به ستوه آمده اند و در ظاهر همه علیه صاحبخانه (قمرخانم) هستند ولی هرکدام سعی میکنند فقط گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند. درست مثل وضعیت رفتاری مردم همیشه در صحنه ایران.
این وسط یک داماد اصفهانی زرنگ (سمبل بخش خصوصی یا بازار) سعی میکند قباله خانه را به نام خودش بکند.
از همه جالبتر شباهت  "ملک خانم" که شادروان پروین سلیمانی در نقش یک خبرچین و لابی گر ظاهر شده با همین جماعت اصلاح طلبان خارج نشین فعلی که ماله کش جنایات جمهوری اسلامی هستند می باشد.
حالا میخواهید بدانید سرنوشت خانه قمر خانم چه میشود؟
آخرش این خانه توی طرح خیابان کشی می افتد و چیزی به هیچ کس نمیرسد. قمر خانم هم از صحنه روزگار حذف و با آمبولانس به تیمارستان میرود پیش همسرسابق اش.
امیدوارم سرنوشت مردم ایران بهتر از عاقبت خانه قمر خانم باشد.
برای دیدن این فیلم در یوتیوب اینجا را کلیک کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا