۱۳۸۸/۰۶/۱۰

طیب‌الله انفاسکم!

خامنه‌ای وقتی میخواهد خیلی ادای مقام عظمایی دربیاورد میگوید: طیب الله انفاسکم!
مثلا دیروز پریروز وقتی پدر محسن روح‌الامینی صحبت‌هایش تمام شد. خامنه‌ای یک قیافه شش در چهاری گرفت و به او گفت: طیب الله انفاسکم!
دوستانی که معنی این عبارت عربی را نمیدانند خیلی بخودشان فشار نیاورند. معنی این عبارت این است: دمت گرم! خیلی باحالی!
اگر این عبارت را یکی از مراجع واقعی و علمایی که مرجعیت‌اش را از حوزه علمیه آکسفورد نگرفته بود میگفت٬ آدم تعجب نمیکرد. اصولا علما همینطوری ادا و اطوار درمی‌آورند.
ولی وقتی یک کسی مثل خامنه‌ای این ادا و اطوار علمایی را درمی‌آورد٬ آدم قلقلکش می‌آید. یعنی میدانید چیه؟ آدم حالت یبوست میگیرد وقتی خامنه‌ای اینجوری حرف میزند.

یادم می‌آید یکی از دوستانم که از آن عرق‌خورهای قهار و از آن لامذهب های دوآتیشه بود٬ چند سال پیش با یک پارتی بازی و اعمال نفوذ شده بود مدیر کل یکی از سازمانهای مهم دولتی. یکبار که رفته‌بودم دیدنش٬ دیدم عجب تیپی زده! پیراهن یقه آخوندی٬ ریش‌ها آنکارد شده٬ در یک دستش انگشتر عقیق و تسبیح و دست دیگرش هم توی جیب شلوارش مشغول بیلیارد بازی.
اما خنده‌دارتر از همه٬ نحوه حرف زدنش بود که کاملا آخوندی شده بود. مثلا وقتی آبدارچی اداره دو تا لیوان چای آورده بود٬ به او گفت: طیب الله مشهدی علی! خداوند شما را با ساقی کوثر محشورفرماید!

زمانیکه آبدارچی رفت و تنها شدیم: هردو زدیم زیر خنده. وقتی خنده ام تمام شد آهی از اعماق وجودم کشیدم و با خود گفتم : وقتی رهبر یک مملکت خودش یک دغل‌باز و فریبکار باشد و ادای مراجع را دربیاورد معلوم است که یک عرق خور هم میتواند خودش را متدین جا بزند و مثل آخوندها حرف بزند و سر مردم را شیره بمالد.
شما ببینید چقدر دروغ و کلک توی مملکت ما زیاد شده. میدانید علتش چیه؟ علتش این است که رهبر این نظام خودش یک آدم دروغگوی حقه باز و تقلب کار است. یک آدم بیسوادی که رفته توی قالب فقیه جامع الشرایط.
خامنه ای حتی از نظر فقهی انگشت کوچیکه آیت الله منتظری و صانعی هم نمیشود ولی خب. رو که رو نیست. سنگ پای قزوین است.
بعد بیایید پایین تر. احمدی نژاد و وزیران کابینه اش جملگی مشکل غیرواقعی بودن مدرک تحصیلی دارند. همه به پیروی از رهبر فرزانه شان جمعی تقلبکار و دروغگوند. امروز یکی از وزرای پیشنهادی به مجلس مدعی داشتن سوابقی در جنگ ایران و عراق شده که اصولا سن اش اقتضای چنین حرفهایی را نمیکند. یعنی زمان جنگ یازده ساله بوده!
بعد بیایید پایین تر مثلا این بسیجی ها را ببینید. اینها هیچکدام رنگ جبهه و جنگ را ندیده اند ولی اسم خودشان را گذاشته اند « پیشگامان جهاد و شهادت». آره ارواح عمه تان!
از همه خنده دارتر دانشجو جلوه دادن عده ای از همین بسیجی های بیسواد است که هر وقت نظام کم می آورد آنها را میفرستد جلوی سفارتخانه ها تا عربده بکشند تحت عنوان دانشجویان بسیجی!
رهبرشان دروغگو. وزیرش دروغگو. فرمانده سپاهش دروغگو. معلم اخلاقش دروغگو. روزنامه نگار و خبرنگارش دروغگو. قاضی و دادستانش دروغگو و همینطور بگیر و برو...
خلاصه منظورم این است که همه چیز این نظام عوضی است و سرچشمه اش هم از عوضی بودن رهبرش است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا