۱۳۹۷/۱۰/۲۲

سابقه خیانت آخوندها به ایران و ایرانیان- بخش چهارم

image
این آخوند تپل مپولی را که می بینید بزرگترین اختلاس تاریخ را در زمان جنگ دوم ایران و روس انجام داد. اگر حوصله کنید ماجرایش را بصورت خلاصه تعریف خواهم کرد و حدس میزنم این موضوع را در کمتر جایی خوانده باشید.
سید محمد بن علی طباطبایی (۱۱۸۰- ۱۲۴۲ق) برابر با (۱۱۴۵-۱۲۰۵ ش)، معروف به سید محمد مجاهد در کربلا متولد شد. در جوانی با دختر علامه بحرالعلوم فقیه نام آور شیعه ازدواج کرد. دروس حوزوی را نزد پدرش که از مجتهدین بزرگ بود فرا گرفت و به درجه اجتهاد رسید.
در همان زمان یعنی در سال ۱۲۱۶ قمری ، وهابی ها که تازه به قدرت رسیده بودند به کربلا حمله کردند و مقبره امام حسین را با خاک یکسان کردند و در بعضی کتب تاریخی نوشته اند که آنجا را تبدیل به اسطبل اسبان شان کرده بودند. وهابی ها در کربلا هر آخوند شیعه را که میدیدند سر می بریدند.
بهمین خاطر بود که بسیاری از علمای شیعه بصورت گله ای به ایران فرار کردند از جمله همین آیت الله العظما سید محمد مجاهد و پدرش.
آنها ابتدا به اصفهان رفتند چون حوزه علمیه اصفهان در آن روزگار مرکز طلاب ایرانی بود. آنها زمانی که به اصفهان وارد شدند جز یک جفت نعلین و عبا و عمامه و احیانا قاطر یا اسب چیز دیگری در بساط نداشتند اما کم کم به برکت ساده اندیشی مردم آخوند پرست ایران، همین شخص به یکی از زمین داران بزرگ ایران تبدیل شد.
در اندک زمانی آواز کرامات و تقوای این عالم بزرگ دینی در سراسر اصفهان پیچید و مردم برای دستبوسی او از نقاط دور و نزدیک به اصفهان می امدند. به هر شهر که سفر میکرد انبوه مردم به استقبالش می رفتند.
در کتاب قصص العلما صفحه ۱۲۵ نوشته:
". سيد محمد مجاهد ریاست عامه فرقه ناجیه امامیه را داشت (یعنی مرجع شیعیان جهان بود) و آن بزرگوار آنچنان مورد قبول مردم بود كه زمانی که در حوض مسجد شاه قزوین وضو ساخت، اهالى آن شهر جميع آب حوض را به طرفة العين ( یعنی در یک چشم بهم زدن) براى تيمن و تبرك و استشفاء [ شفا و درمان ] بردند طورى كه آب حوض خالى شد ..."
ادامه دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا