۱۳۸۹/۰۲/۱۰

از ما بدبخت تر هم خیلی ها هستند

تا بحال فکر میکردم فقط ما بدبخت هستیم که نیمی از عمرمان را زیر سایه حکومت مذهبی ضایع کردیم و هنوز هم داریم تاوان آنرا میدهیم ولی امروز دو نفر مسلمان اهل سومالی را دیدم که بکلی نظرم عوض شد و فهمیدم بدبخت تر از ما توی دنیا خیلی ها هستند.
این حضرات بیش از بیست سال است که از کشورشان به کانادا آمده اند و هنوز هفت شان گرو هشت شان است یعنی نه درآمد و کار و کاسبی درست و حسابی دارند و نه حتی مسکن و خانه و ماشینی برای خودشان خریده اند. توی یک زیرزمین خانه ای مستاجر هستند ولی تا دلتان بخواهد بچه قد و نیم قد درست کرده اند.
امروز  یکی از آنها میگفت ایرانی های زیادی را می شناسد که کمتر از پنج شش سال از آمدنشان به کانادا صاحب خانه و زندگی مرتبی شده اند و اوضاع و احوال مالی شان خوب شده است. از آنها پرسیدم شما چرا توی این مدت یک خانه ای - آپارتمانی- چیزی نخریده اید تا بجای پرداخت اجاره ماهیانه لااقل یک سرپناهی برای آینده بچه های تان درست کرده باشید. اینجا که خانه خریدن مثل آب خوردن است و قسط های ماهیانه اش هم  با اجاره ماهیانه شما تقریبا برابر است؟
آنها درجواب گفتند: آخه وام های بانکی در اینجا بهره میگیرند و این حرام است!
 آنها حتی لقظ "ربا" را بکار بردند.
من مانده بودم به آنها چه جوابی بدهم.
آخه آن مذهبی که به شما این چیزها را یاد داده چطور به شما یاد نداده که به فکر آینده بچه هایتان باشید؟ آیا این مهمتر است که شما از یک بانک یا موسسه مالی وامی بگیرید و برای زن و بچه هایتان سرپناهی درست کنید و درعوض بهره ای هم به خاطر ارائه این سرویس و این تسهیلات بپردازید یا یک عمر به خودتان و زن و بچه هایتان سختی و محرومیت بدهید؟
البته منظورم این نیست که خانه خریدن رفع محرومیت میکند ولی منظورم این است که در دنیای امروز مگر میشود زندگی کرد و از سرویس های بانکی استفاده نکرد؟ تمام صنایع وابسته به تسهیلات بانکی هستند. اصلا سنگ روی سنگ بند نمیشود اگر از صاحبان سرمایه بخواهیم پولشان را همینطوری و قربتا الی الله بدهند و بهره پولشان را نگیرند.
ما خیال میکنیم تمامی بهره بانک سود است در صورتی که اینطور نیست. بخش اعظم بهره های بانکی شامل هزینه هاست و جبران کاهش ارزش پول در طول مدت وام دهی است یعنی ارزش پولی که امروز بانکها به شما میدهند و آنرا در مدت سی سال از شما میگیرند خودبخود کم میشود مگر اینکه در یک ضریب مشخصی ضرب شود که شامل تورم و همچنین جبران ریسکهای مختلف از دست رفتن سرمایه را دربرگیرد.
بهرحال من مانده ام چگونه مزخرفات مذهبی مغز انسانها را از درون می پوساند و امکان درست فکر کردن و درست زندگی کردن را از آنها میگیرد.


۱۵ نظر:

  1. ملا جان، زمانی در یکی از کشورهای حوزه خلیج کار می کردم. جالب است بدانی بسیاری از این عربهای ابله بیمه را حرام می دانند. بر این باورند که زمانی که مال از دست می رود این مشیت الهی است و بیمه بر خلاف خواست خداوند کیریشان است. جالب است که در شرایطی که ماشین به اجبار بیمه شده و مبلغ بیمه را می پردازند در صورت تصادف مبلغ را از جیب مبارک می پردازند.خونت را کثیف نکن.
    آلتت برقرار باد
    شیمبل

    پاسخحذف
  2. ملا جان خر خيلي زياده ما ايرانيها از پوست خريتمون درآمده ايم اين افريقايها که عقل ندارند که در بيايند

    پاسخحذف
  3. Be khoda, Islam, tokhmee tareen diniyeh keh too omram deedam. hamash cherto parteh.

    پاسخحذف
  4. http://www.gooya.com/external/khaandaniha.com/text/1458

    to ro khoda een ann ro bebiin, dalghak avazeee.

    reedam too islam,
    MARG BAR KHOMEINEE, KHAMENEI

    پاسخحذف
  5. از پیام تسلیت و همدردی شما سپاسگزارمو براتون طول عمر و سلامتی آرزو می کنم

    پاسخحذف
  6. رفتم مغازۀ ایرانی. قرص مایه پنیرخواستم. فوشنده گفت:
    -مگرنمیدونین مایه پنیراینجا حرومه؟...مایه پنیرو از سیراب شیردون گوساله درس میکنن که اینجاذبح اون اسلامی نیس،...اینجا پنیرشون ام حرومه!

    پاسخحذف
  7. az roye nazarat mardom ye chize deegeh ham maaloom mishe va inke ma iranihha cheghadr nejhad parastim. aafrighaiha ke maghz nadaran ,arabha ke kharan.jaleb injast ke ye mesalo be hamiyey adamhaye oon nejhad va keshvar rabt va bast midim. molla jan man harfe toro kamelan gabool daram vali jamiyate irani ro ke nazar dadan ro nejhadparast midoonam. inam pnigilish neveshtam ke aghar ye ghiyre irani khond hadeaghal aberoomon nareh!

    پاسخحذف
  8. یکی نیست بگه گوساله مسلمون تو که فقیری دیگه بچه پس انداختنت چیه بی شعور

    پاسخحذف
  9. یکی نیست بگه گوساله مسلمون تو که فقیری دیگه بچه پس انداختنت چیه بی شعور

    پاسخحذف
  10. یکی نیست بگه گوساله مسلمون تو که فقیری دیگه بچه پس انداختنت چیه بی شعور

    پاسخحذف
  11. ملا جان، از قدیم گفتن که:
    چون قافیه تنگ آید شاعر به جفنگ آید
    وقتی مطلب واسه نوشتن نداری خوب ننویس!

    پاسخحذف
  12. ببخشید مسیو ملا شما نمیدونی این وبلاگ حاج آقا سیّد سنبلعلی الموسوی الکمرونی چرا آپدیت نمیشه؟؟؟

    پاسخحذف
  13. مریم بلزیک۱۳۸۹/۲/۱۵, ۸:۰۴

    همین ادمها از تسهیلات دولتی استفاده میبرند و انرا حرام نمیدانند بدون اینکه بفهمنند که این کارشان مفت خوری کامل است شاید اسلامی که اینها بلدند اینطور خواسته

    پاسخحذف
  14. اینها باید بروند از سیستم بانکی اسلامی و بدون ربا وام بگیرند که با شروع پرداخت اقساط اول بهره را ازشان بگیرند و بعد اصل وام را. در حالیکه سیستم بانکی غربی و ربادار(!) در هر قسط مقداری از اصل وام و مقداری سود وجود دارد و به تدریج میزان سود پرداختی کم شده و میزان پرداختی از اصل وام افزایش می یابد.

    پاسخحذف
  15. اصلن من نمیدونم این گوساله هایی که اینقدر به دین کیریشون معتقدند چرا میرن تو کشورهای غربی زندگی میکنند و جای آدمایی مثل من رو که میخوام برم اونور و مثل آدم زندگی کنم تنگ میکنند؟

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا