۱۳۸۹/۱۲/۰۳

دم مردم لیبی گرم!

چه کسی فکر میکرد مردم لیبی اینقدر جیگر داشته باشند که با یک حکومتی که یک دیوانه بیابانگرد سردمدار آن است وارد چنین مبارزه جانانه ای شوند؟ قضیه مردم لیبی با قیام مردم مصر و تونس از زمین تا آسمان فرق میکند. بن علی دیکتاتور تونس همان روزهای اول فلنگ رو بست و در رفت. در مصر اما قضیه فرق میکرد. مبارک درست است که یک دیکتاتور بود ولی آدم واقع نگر و معقولی بود. او همین که دید مردم او را نمی خواهند ترجیح داد کشورش بیش از آن درگیر تنش و التهاب نشود. این بود که منافع کشورش را بر منافع شخصی اش ترجیح داد و البته مجبور به این کار شد اما با این تفاوت که او اصرار به خونریزی نداشت.
اما قضیه قذایی فرق میکند. این یارو یک دیوانه عوضی است که روزهای اول مردم را با تیربارهای ضد هوایی به رگبار بست و در روزهای اخیر با هواپیماهای جنگی تظاهرکنندگان را هدف حمله قرار داد. یعنی یک گاو وحشی تمام عیار مثل مقام عظمای خودمان البته قذافی یک گاو وحشی است و مقام عظما یک خر چموش.
اگر بخواهیم قیام مردم لیبی را با مردم ایران مقایسه کنیم باید الحق و انصاف به مردم لیبی بخاطر این همه عزم و استواری و همت والا تبریک بگوییم. نه اینکه خدای ناکرده بخواهم در مورد مردم خودمان نظر منفی ای داشته باشم . جوانان ما در این یکی دو سال اخیر شاهکار کردند ولی واقعا کار مردم لیبی قابل تحسین تر است.  خوشبختانه توی مردم لیبی روشنفکران کج اندیشی مثل آنچه که ما داریم وجود ندارد.
اگر این اتفاقات وحشتناک بجای لیبی در ایران رخ میداد و مثلا خامنه ای دستور میداد مردم را با موشک شهاب بزنند و یا آنها را با هواپیما بمباران کنند حتما یک عده پیدا میشدند و در مورد اینکه ما باید بصورت عدم خشونت جواب خشونتهای رژیم را بدهیم سخنرانی میکردند و یا مقاله می نوشتند.
مردم ما به خیابان ها می آیند که تظاهرات کنند و اعتراضات خود را به حکومت نشان دهند اما مردم لیبی به خیابان می آیند تا قذافی را از قدرت پایی بکشند. این است فرق قضیه!
ما برای به خیابان آمدن منتظر دستور هستیم و منتظر مناسبت اما مردم لیبی به خیابانها آمدند و یکراست رفتند سراغ مراکز دولتی و تسخیر مراکز قدرت.
اگر مردم ما اراده کنند که بصورت تهاجمی قال قضیه را بکنند این حکومت توان ایستادگی در برابر خشم مردم را ندارد و کمتر از یک هفته سقوط میکند.

۱۴ نظر:

  1. آخه فرق مردم ما با لیبی اینه که ما یه با انقلاب کردیم میدونیم چیه
    اگه این خرچموش رفت یه سگ هار مثل آدمای شما که حتی میخواهین با خون ملت به جایی برسید آمدن چی
    اگه شما فقط به فکر خودت نیستی آقای نویسنده بیا بخاطر عدم آزادی در کشور وسط میدان آزادی خودتو آتیش بزن این میشه یه جرقه حاضری واسه آزادی مردمت جونتو بدی
    که انقدر از جون بقیه مایه میذاری؟

    پاسخحذف
  2. آقای ناشناس حرف شما رو قبول ندارم به یک دلیل: مردم مصر و یا لیبی در عرض یک یا دو هفته تعداد زیادی کشته میدهند و پیروز میشوند. ولیکن ما مردم ایران داریم در مبارزات به اصطلاح غیر خشونت آمیز در طولانی مدت و در طی چند سال به تدریج کشته ولی چند برابر آنها کشته میدهیم. اگر در مجموع نگاه کنیم تعداد کشته ها، زخمی ها و زندانیهای ما در طول این جند سال بسیار بیش از خسارتیست که به مردم لیبی در این چند هفته وارد شده است. چاره ای جز خشونت نیست

    پاسخحذف
  3. khoob goftid kard be ostokhoon ke bereseh bayad amal kard na harf zad

    پاسخحذف
  4. Man hamisheh gofteh am va dobareh migooyam: Mellate Iran faghat mitavanad dar yek MOBAREZEHE TAMAM AYAR ke ghorbani ham ziad khahad dasht az sharre in regime fasede NABE MOHAMMADI rahai peyda konad. Baraye rahai az OKHTAPOOSE EMMAME ZAMAN bayad bedoone vaghfeh JANGID, KHOON dad va va az hich ISARI foroogozar nakard ta khorshide AZADI TOLOO KONAD

    پاسخحذف
  5. سلام دوستان مردم ایران یه خصوصیتی دارن که وقتی ببینن یکی قوی تر هست یه درصد زیادیشون میشینن کنار و وقتی احساس کنن که یک طرف پیروز میشه پشتش قرار می‌گیرن حالا مشکل الان ما اینه که هنوز اکثر مردم به پیروزی باور ندارن! پس تو خونه ها به تماشای قضایا می شینن در حالی که ناراضی هستن! یه نمونه از این رفتار رو تو 25 خرداد دیدیم وقتی هسته های راهپیمایی شکل گرفت و مردم صدای شعار ها رو میشنیدن خونه ها رو ترک می‌کردن و به جمعیت می پیوستن تا زمانی که اکثریت باور نداشته باشن که پیروزی امکان داره هیچ تغییری تو این وضعیت نمی‌بینیم!

    پاسخحذف
  6. ma ke nistim ke in khozahvalat ra bebinim

    پاسخحذف
  7. مشگل اصلی ایران وجود افرادی مثل موسوی و کروبی است که هدفشان فقط به قدرت رسیدن بود نه تغییر حکومت و از هیجان و نارضایتی مردم بهره بردند
    درد ایران این است که به هرنحو ما به دنبال یک رهبر میگردیم تا به خیابان بیاییم

    پاسخحذف
  8. این آقای نویسنده منظوری جز خیر خواهی مردم نداشته والا شمائی که معلوم نیست کجا نشسته اید واین چنین ناعادلانه قضاوت میکنید ومیخواهید که نویسنده خودشو در میدان شهیاد آتش بزند از فقر فحشا فروش کلیه فرار مغزها و...........چه میدانید تصور برآنستکه شما ازطیف ناراضی هستید که تا همین چند سال پیش درخارج ازکشور قایم شده اید وهنوز یا به لنین و مارکس ویا بمصدق السلطنه فکر میکنید والا هیچ سگی به هاری مجاهدین -توده ای ها وجبهه ملی نیست بهتر نیست خجالت بکشید ویکبارهم که شده مانند انسانی شریف به اشتباهات خودتان وشکری که درسال 57 خوردید اعتراف کنید؟

    پاسخحذف
  9. "مردم ما به خیابان ها می آیند که تظاهرات کنند و اعتراضات خود را به حکومت نشان دهند اما مردم لیبی به خیابان می آیند تا قذافی را از قدرت پایی بکشند. "

    این حرف، حقیقت است ...... گاهی وقتها، حقیقت تلخه ....... بیائید متعصبانه فکر نکنیم و به فکر چاره باشیم

    پاسخحذف
  10. آقا توی مصر هم مبارک بی شرف بیشتر از 300 نفر رو کشت ها! خیلی توی فضایی رفیق!

    پاسخحذف
  11. ملا، عجب دستور اشپزی دادی ایندفعه. دور گود نشستن و گفتن لنگش کن اسونه.

    پاسخحذف
  12. "سلام دوستان مردم ایران یه خصوصیتی دارن که وقتی ببینن یکی قوی تر هست یه درصد زیادیشون میشینن کنار و وقتی احساس کنن که یک طرف پیروز میشه پشتش قرار می‌گیرن حالا مشکل الان ما اینه که هنوز اکثر مردم به پیروزی باور ندارن! پس تو خونه ها به تماشای قضایا می شینن در حالی که ناراضی هستن! یه نمونه از این رفتار رو تو 25 خرداد دیدیم وقتی هسته های راهپیمایی شکل گرفت و مردم صدای شعار ها رو میشنیدن خونه ها رو ترک می‌کردن و به جمعیت می پیوستن تا زمانی که اکثریت باور نداشته باشن که پیروزی امکان داره هیچ تغییری تو این وضعیت نمی‌بینیم!"

    باهات موافقم...به نظر من الان جمعیت ناراضی های ایران رقمی بسیار بالاست اما اینکه فکر نمی کنن هزینه دادن نتیجه ی مثبت داشته باشه باعث می شه تو خونه یا پای اینترنت بشینن و اخبارو بخونن و منتظر باشن که دیگرانی که می رن تظاهرات قدم های اولیه و هزینه های جانی رو بدن و اگر تونستن یه مقدار حکومت رو به عقب برونن اونوقته که بقیه هم میان می پیوندن...
    یه مثال:
    توی یکی از شهرستان های نزدیک ما چند سال پیش سر انتخابات مجلس مسئله تقلب پیش اومد و نماینده اسولگرا با تقلب فاهش پیروز شد ...طرفدارهای اون یکی نامزد شروع به اعتراض کردن...تا ظهری اعتراض ها ادامه داشت و ساعت 4 بعد ازظهر جمعیت بسیار زیاد شد و کنترل از دست نیرو انتظامی خارج شد...مردمی که اصلا واسشون انتخابات حتی مهم هم نبود به جمعیت اضافه شدن و کلا شهر رو داشتن تسخیر می کردن(بدون هدف) 2 تا از ماشین های نیرو انتظامی رو آتیش زدن( بعد از اینکه 1 نفر از تظاهرکننده ها توسط یکی از مامورین به ضرب گلوله کشته شد)...2تا بانک هم آتیش زده شد..صدای تیر تفنگ و شلیک گاز اشک آور تو این شهرستان کوچیک !! و یه جور انقلابی تو این شهر درست شده بود( من اتفاقا اون روز اونجا بودم) خلاصه کلی نیروی ضد شورش از مزکز استان به این شهر فرستاده شد و کم کم مردم مجبور شدن به علت افزایش نیروها و خشونت زیاد پلیس به خونه هاشون برن ...کلی آدم دستگیر شد+1 شهید و 1 هفته پر شهر بود از نیرو های ضد شورش...معلوم بود که مردم یه بهونه می خواستن که اعتراضشون رو نشون بدن و با فراهم شدن اوضاع تقریبا تمام جون های شهر به این تظاهرات و اعتراض اومدن....

    پاسخحذف
  13. در بالاترین و آزادگی منتشر کنید.بسیجیان باید پاسخگو باشند
    +18
    قاتلان و تروریست های حکومتی چگونه در کاروان های راهیان نور پرورش میابند؟
    قاتلان ندا ها ، سهراب ها ، صانع ها و مختاری ها ...
    دلیل تجاوزات کهریزک به فرزندان پاک ایران روشن شد. عقده هایی که در خلوت بسیجیان و روحانی مسلمان شکل میگیرد در کهریزک ها بر سر جوانان ایران زمین عقده گشایی میشود.اینها گویا به جز ساندیس به چیز دیگری هم میل دارند.
    لطفا منتشر کنید. تجاوز یک روحانی به پسر بچه بسیجی در کاروان راهیان نور
    شرم اور است که این لواط کاران را این چنین سرشار از عقده میکنند و به جان جوانان ایران می اندازند
    عمامه روحانی را در زیر زانو و چفیه را به گردن بسیجی دقت کنید
    بسیجی های باطوم به دست کلاهشان را بالاتر بزارند
    http://www.4shared.com/video/R3IDphrV/___.html

    پاسخحذف
  14. البته با تمام این تفاصیل، من فکر می‌کنم قذافی از خامنه‌ای باکلاس‌تر است. لااقل ریش‌اش را می‌تراشد، موسیقی و نوشیدن را در کشورش ممنوع نکرده. این بلا که بر سر کشور ما نازل شده، واقعاً تاریخ لنگه‌اش را ندیده...

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا