۱۳۹۰/۰۹/۱۳

پیشنهاد تشکیل یک حزب فراگیر توسط آقای رضا پهلوی

امروز میخواهم دو کلام حرف جدی بزنم. البته ای کاش این نوشته را در جایی غیر از این وبلاگ میگذاشتم تا از درجه اهمیت آن کاسته نشود. بهر حال امیدوارم بقیه دوستان این پیشنهاد را پخته تر کنند و به گوش آقای پهلوی برسانند.
جناب آقای رضا پهلوی
من نه سلطنت طلب هستم و نه طرفدار مجاهدین. نه توده ای هستم نه چپی و نه حزب اللهی و نه اسهال طلب. من یک ایرانی مستقل هستم که علیه زمامداری و سلطنت پدر شما فعالیت مختصری در دوران نوجوانی کردم. اکنون وقت پرداختن به گذشته نیست و لذا میخواهم بعنوان یک ایرانی که درد وطن دارد پیشنهادی را به شما بدهم.
جناب پهلوی عزیز من شما را متعلق به همه نیروهای دمکراتیک و سکولار میدانم و فکر میکنم اگر کسی بتواند در این موقعیت حساس کاری برای ایران کند نباید درگیر وابستگی های گروهی و فرقه ای و حزبی خود باشد. امروز کشور ما در حساس ترین موقعیت خود قرار دارد. چه بخواهیم و چه نخواهیم جمهوری اسلامی کشور را به مرحله بی بازگشتی کشانده است و سنگی را در چاه آینده کشور انداخته است که صدتا عاقل هم به زحمت بتوانند آنرا بیرون بکشند.
امروز اگر نیروی آلترناتیوی برای رژیم درحال سقوط جمهوری اسلامی تشکیل نشود کشورهای قدرتمند با اعمال فشار بر جمهوری اسلامی سران این کشور را نهایتا به میز مذاکره و امتیازدهی خواهند کشاند که نتیجتا عمر این رژیم را طولانی تر خواهد نمود.

بنظر من با توجه به اینکه شما در میان نیروهای اپوزیسیون چه در داخل و چه در خارج و حتی در میان مردم عادی کوچه و خیابان از مقبولیت نسبی و بهتری برخوردار هستید بیایید و یک حزب فراگیر ملی را تاسیس کنید و از همه نیروها با هر گرایش و طیفی بخواهید عضو این حزب شوند و یا از این حزب پشتیبانی کنند.
یک حزب با پشتوانه قوی مردمی میتواند راهگشای بیرون رفت از بحران فعلی باشد.
امیدوارم روی این پیشنهاد فکر کنید و قبل از اینکه فرصتها بسوزد برای نجات کشورمان کاری انجام دهید.

۴۲ نظر:

  1. عالی و منطقی‌ گفتید

    پاسخحذف
  2. عالی است. و من هم فکر کنم رضا پهلوی هم از نظر شعور و فرهنگ آدم درستی است و هم تنها کسی است که شاید این کار را بکند

    پاسخحذف
  3. اذر
    ملا جان بنظر میرسد که شما از یک خواب 32 سال بیدار شده ای. مبارزات ازادیخواهی ایرانیان برای به تاج وتخت رساندن رضا بهلوی نبوده است لابد بعد از ایشان قرار است ایمان بهلوی به تخت بنشیند. واقعا بیان چنین مطلبی اگر هم شوخی باشد توهین وبی حرمتی به مبارزان ازادی در صد سال اخیر هست.من وشما برای ازادی خون ندادم حداقل به خونهای ریخته شده ی بهترین فرزندان وطن بی حرمتی نکنیم.

    پاسخحذف
  4. پرویز

    ملا جان این ایمیلی هست که روی سایت رضا پهلوی(http://www.rezapahlavi.org/) برای تماس گذشته شده، بهتره که این نظر رو به این آدرس هم بفرستی‌.

    rpsec@rezapahlavi.org

    پاسخحذف
  5. مرد حسابی این آقا کجا محبوبیت داره؟ چرا حرف تو دهن مردم میزاری؟ این مرتیکه تو این سی سال دنبال عیش و نوش خودش بوده حالا فهمیده که خبراییه میخواد از آب گل آلود ماهی بگیره. و متاسفانه موفق شده امثال شما رو هم گول بزنه.

    پاسخحذف
  6. number 5, shut the hell up. whatever my country has even today, is from his great father?

    پاسخحذف
  7. خاک تو سر هر چی ایرانیه که همیشه باید یه آقا بالاسر داشته باشند. ایرانی هیچ وقت دموکراسی نداشته و نخواهد داشت

    پاسخحذف
  8. ملا جان با این یابو های عهد دقیانوس که با شنیدن اسم رضا پهلوی ،دچار جنون جفتک پرانی می شوند چگونه میتوان انتظار ایجاد حزب فراگیر با شرکت گسترده ایرانیان داشت ،نظیر همین یابو ها با عملیات شهادت طلبانه همیشه مانع شروع هر حرکتی برای جایگزینی حکومت اسلامی بوده اند . البته حساب مخالفین پیرو ولایت و جنایت سواست که در اینجا هم حضوری فعال دارند !

    پاسخحذف
  9. اگه کسی آقابلاسر نخواد یابوه عهده دقیانوسه؟
    عجبا!!

    پاسخحذف
  10. من این کامنت های بالایی را که سعی در دلسرد کردن مردم را دارند نادیده میگیرم. هیچ بعید نیست اینها از برادران ارتش سایبری هستند که پول میگیرند که این کامنت ها را بنویسند. مردم راه خودشان را پیدا کرده اند و بزودی بساط این حکومت عوضی را برمی چینند.

    پاسخحذف
  11. ملا جان عالی بود.ناشناسهای 5و7 هم خفه شید.وقتی 4 تا آدم دارن این وسط نظر می دن جای عرعر الاغ نیست.ملا جان من هم با پرویز موافقم.این نوشته رو با امضاهای زیاد روی سایت رضا پهلوی قرار بدیم.باید تا می تونیم با تقاضاهای زیاد انرژی رضا پهلوی رو چند برابر کنیم.فرصتی است حساس و تاریخی برای مردم ایران.

    پاسخحذف
  12. رضا پهلوی امروز در جایگاهی بالاتر از این قرار دارد که خودش را به عنوان پادشاه یا رهبر یا رئیس جمهور بداند. او را عاقل تر از این حرفها میدانم! مطمئنم که او خود از تمام این مراحل فراتر رفته و امروز نگاهش به ایران دلسوزانه تر از همه انهایی است که خود را اصلاح طلب می خوانند و میخواهند به دوران طلایی امام راحللشان برگردند. دورانی که همه ما تجربه کرده ایم و میدانیم درخشش آن چگونه بوده. آقای پهلوی دم از بازگشت به عصر طلایی پدر نمیزند چون اساسً خود منتقد آن دوران است. رضا پهلوی را امروز به عنوان یک اندیشمند بشناسیم و روشنفکری که موقعیت شناس است و با تسلط بی نظیر خود بر زبان در تمام گفتگوهای خارجی که مورد توجه همگان و بخصوص مردم سایر کشورها قرار می‌گیرد، حقانیت ملت را اثبات میکند و فاصله ای را برجسته میکند که میان نظام اسلامی و مردم ایران هست

    پاسخحذف
  13. ملا تو هم؟ هر کی مخالف نظرت و اون شاهزاده بد ترکیب بود ارتش سایبری میخوانی؟جای ساواک و ساواما خالی. این آقا اگر بلد بود و لیاقت داشت برای خودش کاری کرده بود. تا به حال یک مفت خور بیشتر نبوده .اون حزب فراگیری که میگی را هم باباش به پا کرد و خودش را کله پا.

    پاسخحذف
  14. ؛ از قراری که در نوشته های همه ما دیده میشود، وحشت ما از در ماندن در بازی نردی است که تا هفتمین در بر رویمان بسته شود و دوباره در سیاه چالی گرفتار شویم که از آن نتوانیم بیرون بیاییم، از این گذشته باز هم از نوشته های همه ما معلوم میشود که هنوز دمکراسی را از دریچه فردی چشم خودمان میبینیم و نه از نظاره همه، به قولی تا آن زمان، وقت زیادی مانده و ما باید بیشتر و رسیده تر شویم و زندگی دسته جمعی و خصوصیات آنرا دوباره یاد بگیر یم؛ آقای پهلوی به تنهایی قادر بر این نمیتوانند بشوند که این کرور وحشت زده، دلسرد، بنیادگرا، خُرافاتی، حرج و مرج طلب ، گرسنه، معتاد و هزار عُقده و کورک دیگر را که در نتیجه این چندین سال ِ قهقرا به وجود آمده است، به زیر یک پرچم جمع بیاورند که در سر صفره ء تعارف چاقو هایشان را از نیام فقط برای تقسیم قرصی از نان در بیاورند و چشم پوشی کنند اولاً از گناهی که ایشان اصلاً مرتکب آن نشده و در ثانی، او را به عنوان یک دلسوز ببینند و نه به عنوان یک پادشاه.
    به عقیده من، ما میبایست در ابتدا، بیشتر با یکدیگر آشنا شویم و اشائه ء دوست داشتن یک هدف را، آذادی را ایران را برای خودمان و دوستانمان از هر قومیت مذهب نژاد زبان جنسیت تعریف و خلاصه کنیم و آینده را با امیدبا هم بودن شروع کنیم و دلسوز یکدیگر شویم با هم بخندیم و نه به یکدیگر
    دامون

    پاسخحذف
  15. خیلی نظرات دلسرد کننده است.
    من خودم تا پارسال, اگر کسی میگفت رضا پهلوی؛ دیگه اصلا او را جزو بنی بشر حساب نمیکردم.
    اما به مرور زمان این سوال برام مطرح شد چرا اینقدر اختلاف؟ آخه عزیزی که میگی ملا چرا به ما تهمت ارتش سایبری میزنی. خوب خودت انصاف داشته باش ملا کی گفته اون بشه پادشاه؟ مگر حق رییس جمهور شدن برای هر ایرانی نیست؟ یا اون عزیزی که همش فحش میدی و یابو یابو میکنی. چرا فحش میدی؟
    باور کنید دوستهایی دارم آخر پاکی و انسانیت. اما هیچوقت نتونستیم باهم دو کلمه به توافق برسیم.
    من یک سوال دارم از اون آقایانی که احساس میکنن به مبارزات وطنپرستانه اونا توهین شده.
    چرا همه ما نمیایم هدف رو یک چیز قرار بدیم " برقراری شرایط یک رفراندوم عمومی" همین .هر که موافقه بیاد تو . شاید اصلا مردم رضا پهلوی رو بخوان شاید اصلا خود خامنه ای رو بخوان. چرا ما به عنوان یک آدمی که میدونه صلاح چیه( حتی اگه درست هم باشه) میخوایم حرف ما بشه؟
    اون عزیزی که هر چی از دهنش درمیاد به رضا پهلوی میگه و اون عزیزی که در جوابش میگه یابو. هر دو آدمهای مبارز؛ آزادی خواه و با شرفی هستند به خدا این تجربه شخصی خودمه توی این چند سال. نزارین کینه و اختلاف ما رو از هم دور کنه. بزارین هر کس که میتونه ما رو کمک کنه که بتونیم نحوه حکومت و رییس جمهور بعدی رو بر مبنای دمکراسی و رای مردم انتخاب کنیم. هیج کس اینجا جاسوس ارتش سایبری نیست به احتمال زیاد هرچند دقیقا و دقیقا طوری حرف میزنن که نتیجه اش با کار جاسوس ارتش سایبری مو نمیزنه.
    بیاید درباره هیچ شخصیتی و هیچ اندیشه ای مبارزه طلبانه ای؛ پیش فرض نداشته باشیم. به خاطر همین بدبختی است که 30 ساله هیچ اتحادی نداشتیم. باور کنید اگر بنی صدر و بختیار و رضا پهلوی و مسعود رجوی و ... حول محور " پیش به سوی برگزاری انتخابات آزاد" دور هم جمع میشدند خیلی زودتر از اینها نفس این آخوندهای پفیوز جاکش به شماره می افتاد.

    من پیشنهاد دارم آقای رضا پهلوی پیشتاز این طرح زیر بشن:
    "تمام مخالفان کنونی جمهوری اسلامی, مخالف به هر علتی و تا هر اندازه ای" عضو یک سازمان مرکزی بشن. بعد هر کی دلش خواست کاندید بشه و رای گیری صورت بگیره و رییس موقت دولت انتخاب بشه برای مثلا دو سال و ...( حالا من جزییاتش رو دقیقا نمیدونم چون چیزی بلد نیستم) . در مورد مرامنامه سازمان در مورد ساختار حکومت آینده ایران؛ فقط قید بشه "خواست مردم" یعنی اینکه قرار بشه بعد از سرنگونی حکومت فعلی,اولا رفراندوم برگزار بشه تا مردم خودشون بین "سلطنت؛ مشروطه, اسلام رحمانی, سکولار؛سکولار دمکرات یا هر چی دیگه" انتخاب کنن. چون هیچ گروهی حق نداره فکر کنه که فکر اکثریت مردم ایران رو میدونه حتی اصلا لازم نیست قید بشه حول اعلامیه حقوق بشر, همین رو هم مردم انتخاب میکنن و ثانیا مثلا هر ده یا بیست سال یکبار دوباره رفراندوم برگزار بشه و مردم رای خود رو بتونن عوض کنن". در واقع یک اتحاد بین همه مخالفان حول دمکراسی محض که کوچکترین جزییات حکومت آینده رو خود مردم انتخاب میکنن.
    . ما خودمون ایرانی هستیم و میدونیم که ایرانی ها تحت تربیت استبدای خانواده ها و جامعه؛ مقادیری حس تکبر و دروغ و خودبزرگ بینی و .. دارن. اشکالی نداره ما که نمیتونیم با خودمون بجنگیم. اما این طرح اتحاد رو فکر نمیکنم هیچکس بتونه به هیچ بهانه ای رد کنه.

    پاسخحذف
  16. خر داغ می کنن گول نخورید حکومت و حاکم یعنی فساد و ظلم

    پاسخحذف
  17. ملا باید یاد بگیری که پاک سخن بگی اسهال طلبی هم هنر هست بعد هم شاهزاده باید پول خرج کنه تا حزب درست کنه که این کار صرف نداره

    پاسخحذف
  18. Hi mollah, I live outside iran, and it is many years that i follow your blog. I love your honesty. I am active in balatarin. look at this link that i posted and be a judge.http://balatarin.com/permlink/2011/12/6/2827913 . I am really tired. no matter what i post about reza pahlavi they are people that would just fight with me. I have come to the conclusion today that it is hard to keep the opposition and iranians happy.

    پاسخحذف
  19. اول که این کامنت ها از ادبیات بی سر و پایش معلوم هست که مال پیروان این دین ضد زنه دست و پا قطع کن هستند چون که خودخواهی این عرب پرستها همیشه آشکار هست،وقتی اون جانی موسوی که امضاش زیر حکم اعدام هزاران آدم بیگناه هست ادعای رهبری میکنه همه فراموشی میگیرند ملی این آقا که در نوجوانی از ایران رفته ضحاک مار بدوش هست، هر سلول برای بقا دو چیز لازم دارد همکاری و رقابت، هر کس نخواهد همکاری بکند بدانید که این ویروس هست و باید بیرون رانده شود

    پاسخحذف
  20. بله کاملا موافقم
    اتحاد تنها راه رهایی ما از دست این نظام غیرانسانی است.
    به امید ان روز نزدیک که همه ایرانیها از هر حزب و مذهب و قشری بر علی این نظام دست به اعتصاب زده و با اینکار خود متحد شدن خود را به جهانیان نشان دهد.

    پاسخحذف
  21. سلام ملاجان،

    ابوی ایشان هم حزب فراگیر درست کرد؛ حزب رستاخیز. یادت نمی آید؟

    پاسخحذف
  22. Hame inha ke fahashi mikonand az sazmane mojahedin hastand.

    پاسخحذف
  23. من هم بدون تعصب و کینه ورزی که در بعضی هموطنانمان هست رضا پهلوی را و افکار واقعا عالی و مدرن ایشان را درباره نوع حکومت ایران آینده میپسندم- باید بگویم که من تا یک سال پیش هیچ اعتنایی به ایشان نداشتم - یادمان باشد که پدر بزرگ ایشان رضا شاه با همه بد گوییهایی که آخوندها از ایشان میکنند و دیگر ایرانیان نیز درباره وی یکطرفه به قاضی میروند، بسی چیزهای مدرن و نیکو در ایران آورد و ایران و ایرانی را به سوی مدرنیسم پیش برد برای درک این موضوع نگاه کنید به جامعه امروز افغانستان -این فارسی زبانان ایرانی تبار-از نظر لباس و فرهنگ و شدت عقب ماندگی انگاه متوجه میشوید که اگر رضا شاهی ومحمدرضایی در ایران ظهور نمیکرند ما اکنون _اگر ایرانی مانده بود - بیش از آنها و بهتر از آنها نبودیم.

    پاسخحذف
  24. What price is he willing to pay for Freedom and Democracy for IRAN? We must know this first. In last 32 years what price he has paid?

    پاسخحذف
  25. به نظر من شما بسیار آدم بیشعوری هستید.البته با نظرتان مخالف نیستم، اما از شعور شما بعید است.
    ببخشید،خودتان سر شوخی را باز کردیدوقتی به خودتان اجازه می دهید به دلیل تفاوت شیوه نگاه و تفکرتان با آقایان اصلاح طلب به آنها توهین کنید. در واقع من در این جا باید این را عرض کنم که ایرانی و ایران از آنچه رنج می برد تعصب و بی اعتقادی به احترام به انسان ها فارغ از نوع نگرش و طرز تفکرشان است.

    پاسخحذف
  26. گاهی اوقات نوشته هایت را دنبال می کنم . بد نیست . یعنی خوشم می آید. به گمانم آدم حسابی بودی. شرمنده ام برادر ولی با این پیشنهاد فراگیر - که آدم را یاد حزب فراگیر می اندازد- ریدی.
    اگر که ما هنوز نیاز به رهبر و لیدر داریم که دنبال او راه بیافتیم و سینه بزنیم و اگر که قرار است که این لیدر شخصی مثل آقای "رضا پهلوی " باشد (هرچند به عنوان یک ایرانی که دارای اندیشه ای هم هست قابل احترام است ) در اینصورت باید رید به قبر این ملت و گور پدرش.

    پاسخحذف
  27. یعنی خاک بر سر من که ایرانیا هنوز با یه شوکولات خر میشن یعنی خاکا

    پاسخحذف
  28. "ول که این کامنت ها از ادبیات بی سر و پایش معلوم هست که مال پیروان این دین ضد زنه دست و پا قطع کن هستند"
    "بوی ایشان هم حزب فراگیر درست کرد؛ حزب رستاخیز. یادت نمی آید؟"
    "What price is he willing to pay for Freedom and Democracy for IRAN?"
    "گر که ما هنوز نیاز به رهبر و لیدر داریم که دنبال او راه بیافتیم و سینه بزنیم و اگر که قرار است که این لیدر شخصی مثل آقای "رضا پهلوی " باشد در اینصورت باید رید به قبر این ملت و گور پدرش."

    همه اش توهین و حرفهایی که اصلا نمیشه جوابشو داد. ما باید قبول کنیم که تحت تربیت حکومت های استبدادی؛ قدرت منطق رو از دست داده و به آدمهای فحاش و هوچی تبدیل شده ایم. یک جوری از رضا پهلوی میگن انگار مشکل از شخص مجمد رضا شاه است. نه عزیز مشکل از فرهنگ دیکتاتوری ماست و هر کس از شما میشد شاه, همین گندکاریهایی رو میکرد که محمدرضا شاه کرد. پس خواهشا همدیگر را دوست داشته باشیم؛ با تمام اخلاق های بدی که داریم همدیگر را قبول کنیم و اینقدر به هم نپریم. اینقدر مغلطه نکنیم. کم از طرف خودمان برینیم به قبر این ملت؛ به اندازه کافی ریدن توش.
    مردم ما برای تماشای اعدام میان ؛ مردم ما عاشق محمد بچه باز و علی قاتل هستند.خوب اشکال نداره با مردممون که نمیتونیم بجنگیم ولی میتونیم به اندازه ای که میتونیم کمک کنیم هم مردم و مهمتر از اون خودمون بهتر بشیم و تنها راهش هم فقط و فقط اتحاد است حول محور دمکراسی.

    پاسخحذف
  29. قابل توجه كامنت گزارانی كه بغير از فحاشی و پرده دری و بوئی از انسانيت نبرده كه حاضر نيستند دو كلام حرف را از يك هموطن خودشان كه شايد عقايدش با شما همخوانی ندارد دارند خودشون را اينجا جر ميدند ! لطفا اين چند سطر را از صادق هدايت كه در وصف امثال مردمی مثل شما نوشته بخوانيد و به كوته فكری خود گريه كنيد !

    بهترین تعریف بدون تعارف از ما ایرانیان را صادق هدایت در کتای حاجی آقا ارائه داده است:

    "این سرزمین روی نقشه جغرافی لکه حیض است. هوایش سوزان و غبار آلود، زمینش نجاست بار، آبش نجاست مایع و موجوداتش فاسد و ناقص الخلقه. مردمش همه وافوری، تراخمی، از خود راضی، قضاو قدری، مرده پرست، مافنگی، مزور، متملق و جاسوس و شاخ حسینی و (بلانسبت شما!) بواسیری هستند. فساد نژاد ما از بچه و پیر و جوانش پیداست. همه مان ادای زندگی را در آورده ایم، کاشکی ادا بود، بزندگی دهن کجی کرده ایم! اگرچه بقدر الاغ چیز سرمان نمیشود و همیشه کلاه سرمان میرود، اما خودمان را باهوشترین مخلوق تصور می کنیم. همیشه منتظر یک قلدریم که بطور معجزه آسا ظهور بکند و پیزی ما را جا بگذارد! بیست سال دلقکهای رضا خان تو سرمان زدند، حالا هم صدایمان در نمیاید و همان گربه های مردنی را جلو ما می رقصانند. این هوش ما در هیچیک از شئون فرهنگی یا علمی ویا اجتماعی بروز نکرده است، هنرمان لوله هنگ، سازمان وزوز جگر خراش، فلسفه مان مباحثه در شکیات و سهویات و خوراکمان جگرک است. نه ذوق، نه هنر، نه شادی. همه اش دزدی، کلاه برداری و روضه خوانی! ما در حال تعفن و تجزیه هستیم، از صوفی و درویش و پیر و جوان و کاسب کار و گدا، همه منتر پول و مقام هستند، آنهم بطرز بیشرمانه وقیحی، مردم هر جای دنیا ممکن است که بیک چیز و یا حقیقتی پایبند باشند مگر اینجا که مسابقه پستی و رذالت را میدهند. دوره ما دوره تحقیر و اخ و تف است!" خیلی چیزهای دیگر هم می گفت که:" اینجا وطن دزدها و قاچاقچیها و زندان مردمانش است. هر چه این مادر مرده میهن را بزک بکنند و سرخاب و سفید اب بمالند و توی بغل یک آلکاپن بیندازند، دیگر فایده ندارد، چون علائم تعفن و تجزیه از سر و رویش میبارد.زمامداران امروز ما دوره شاه سلطان حسین را روسفید کردند، در تاریخ ننگ این دوره را به آب زمزم و کوثر هم نمیشود شست. ما در چاهک دنیا داریم زندگی می کنیم و مثل کرم در فقر و ناخوشی و کثافت میلولیم و به ننگین ترین طرزی در قید حیاتیم، و مضحک آنجاست که تصور می کنیم بهترین زندگی را داریم!"

    پاسخحذف
  30. اگر رضا بهلوی را سر چهار راه بهلوی رهاش کنی .حتی نمی تواند کاخ نیاوران را بیدا کند تهران اینقدر تغیر کرده است.ونیز ادمها .ایا رضا بهلوی هرگز تو صف های طولانی برای خرید مواد غذایی انطور که میلیون ها ایرانی برای سالهای متمادی بوده اند . بوده است ؟ابا فرزندانش توسط کمیته دستگیر شده اند؟ ایا یکی از اعضاءفامیلش برای اینکه بتوانند امرار معاش کند کلیه اش را فروخته است؟ من شخصا ایشان را نمی شناسم . اما به یقین میدانم کسی میتواند به مردم کمک کند که رنج کشیده ونجیب وبزگوار بمانند اکتریت قاطع ملت شریف ایران باشد . کسی که در این 32 حکومت جهل وجنون چنان سیاوشان مغرور وباکباخته از اتش و خون گذشته باشد.نه خاندان بهلوی که در سالن های مد و تفریگاه های انچنانی و کازینو ها روزگار می گذرانند. ایران هزاران سیاوش وسهراب ورستم دارد ایران عزیز نیازی به ساحل نشینان برون مرزی ندارد . انانی که با ایران تماس مستمر دارند .میدانند که من اصلا مبالغه نمی کنم .دیدیدکه عاشورای 88 جوانان برومندمان چه حماسه یافریدند . ماهزاران هزار رستم وسهراب وترانه وندا داریم ایران عزیز به رضا بهلوی وفرخ نگهدار وکنجی وکدیور سازگارا وسروش وموسوی کروبی نیاز ندارد . دلاوران ایران زمین در انتظار فرصت مناسب لحظه شماری می کنند. نمی توان ونباید ارزوها وامیال خود را جانشین واقعیت ها. کنیم .نمی توان ونباید ارزوها وامیال خود را جانشین واقعیت ها کنیم .سحر نزدیک است.

    پاسخحذف
  31. رضا پهلوی نشون داده
    نقد پذير و دمکرات واقعي هس
    اما شما آيا حاضرين خودتون نقد کنين
    آيا اينقدر جرات دارين جواب نسل جوان
    بدين بگين ما چرا رفتيم زير پرچم آخوندها
    و روي چه اصلي زنان ايراني در روز زن
    عليه حجاب اجباري
    شعار دادن ما انقلاب نکرديم به عقب برگرديم
    گفتين اين زنان از شهر نو ميان هودار شاه هستن

    پاسخحذف
  32. "کلیه اش را فروخته .... رنج کشیده ونجیب وبزگوار .... سیاوشان مغرور وباکباخته از اتش و خون گذشته باشد... در سالن های مد و تفریگاه های انچنانی و کازینو ها ...ایران هزاران سیاوش وسهراب ورستم دارد ....... جوانان برومندمان چه حماسه یافریدند . ماهزاران هزار رستم وسهراب وترانه وندا... . دلاوران ایران زمین ....سحر نزدیک است."

    عزیز من , اینجا میدان سیاست است اینجا شاهنامه فردوسی را قرار نیست بنویسیم. چقدر شعر و شعار مفت و توخالی. مملکت ایران دارد تمام اندوخته های خود را از محیط زیست گرفته تا سواد و انسانیت و .. را از دست میدهد آنوقت یک آقایی به اسم ملاحسنی یک پیشنهادی داده که آقای رضا پهلوی لطفا بیاید ککم کنید همه دور هم جمع شوند تا یک اپوزیسیون قوی شکل بگیرد" این چه ربطی داره به این توهین ها و رگ گردن بادکردنها درحالیکه به قاعده گاوی هم از سیاست نمیفهیم و نمیدانم چند تاکتاب سیاسی و جامعه شناسی خوانده ایم. منظورم از توهینها شخص خاصی نیست بلکه تفکر خاصی است که خود من از نوجوانی تا همین یک سال پیش داشتم. خاک بر سر این تفکر کثیف که مصداق دقیق همان حرف صادق هدایت است:
    "اگرچه بقدر الاغ چیز سرمان نمیشود و همیشه کلاه سرمان میرود، اما خودمان را باهوشترین مخلوق تصور می کنیم."
    مگر همان انسانهایی شریفی که 32 سال گذشته با رگهای گردن برآمده؛ جانم فدای خمینی میگفتند باورشان میشد که صددر صد در اشتباه هستند؟ این همان تفکر لجنی است که جلوی ذهن ما را میگیرد تا مانند یابو جفتک بپرانیم و بی آنکه از تجربه سی سال قبلمان درس بگیریم که حتی در حالیکه امکان دارد 100% فکر کنیم حق با ماست 100% در اشتباه باشیم. باور کنید اگر همیشه به خود بگوییم من حداکثر 80% احتمال دارد که اعتقادم درست باشد, آنوقت میتوانیم به حرف بقیه هم گوش کنیم.

    پاسخحذف
  33. اذر
    ابا مگر قحط ارجال است که رضا بهلوی کیا بیا بشود.
    خاندان بهلوی هنوز هم با مردم روراست نیستند . اگر کتاب (دخترم فرح) نوشته ی فریده دیبا را بخوانید .و بعد با کتاب (کهن دیارا) نوشته فرح دیبا مقایسه کنید.ان وقت متوجه می شوید که فرح دیبا چقدر دروغگوست. دروغگویی فقط برای اخوند مذموم نیست برای همه مذموم است
    این خانواده حتی حاضر نشدند در مورد مرگ علیرضا حقیقت را بگویند.اور دوز لیلا را خودکشی نشان دادند.این خانواده حتی با خودشان هم مهربان نیستند.
    2. اگر در سال 57 مردم رهبری خمینی را بذیرفتند.به علت خفقان شدبد رزبم شاه وسرکوب واعدام ها.تشکیلات سیاسی در ابران نبود خمینی شد یک چشمی شهر کورها .صدکلام به یک کلام خمینی دجال نتیجه ی عملکرد تنگ نظرانه شاه بود.عده ای به عوض اینکه از عامل انتقاد کنند. قربانی را که ملت ایران است موردحمله قرار می دهند. خسرو گلسرخی و بیزن جزنی برای ایران خطرناک بودند یا خمینی و دکتر شریعتی و مطهری با سید علی خامنه ای . تاریخ دوبار تکرار می شود بار اول ترازدیست بار دوم کمدیست

    پاسخحذف
  34. ملا جان واقعا که اخلاقت ملایی است و بی ادبانه

    نوشته ای
    من نه سلطنت طلب هستم و نه طرفدار مجاهدین. نه توده ای هستم نه چپی و نه حزب اللهی و نه اسهال طلب. من یک ایرانی مستقل هستم

    من اصلاح طلب نیستم اما با اسهال طلب نامیدن انها مخالف هستم. قبل از انکه فکر اتحاد بکنی بهتر است کمی به پیش فرض های ان که احترام به عقاید دیگر و دوری از تمسخر است توجه بیشتری بکنی.

    پاسخحذف
  35. من همانی هستم که کامنت "گاهی اوقات نوشته هایت را دنبال می کنم . بد نیست ...." را گذاشته ام. گویا آقای "پهلوی" سرمایه گذاری سنگینی کرده است .لابد به وسوسه افزایش بهای نفت در سال های اخیر که ایشان را هوایی کرده است.به ادبیات کارمندان ایشان توجه فرمایید . توپخانه می کوبد.
    لطفا ،کسی یک دلیل - و فقط یک دلیل - قانع کنده بیاورد که چرا ملت ایران باید برود زیر پرچم ایشان؟ مسلم است که اگر آن دلیل این باشد که ایشان پسر فلان هستند ، پس باید جوابگوی اعمال آن مرحوم نیز باشند.

    پاسخحذف
  36. ملا معلوم است که سالها در دیار فرنگ و قلب تمدن و دموکراسی زندگی کردن به تو چیزی یاد نداده.هنوز دنبال یک نفری که بیاید کاری بکند واین حزب فراگیری که میگی همون رستاخیزی نیست که همه را مجبور به عضو شدن در آن میکرند پدر تاجدارشان؟ تو هم با اصلاح طلبها فرقی نداری آنها به عبای خمینی آویخته اند و تو به جقه همایونی

    پاسخحذف
  37. خیلیا نمیدونن رضا پهلوی چی گفته میان حرف بی ربط میزنن!

    رضا پهلوی فقط میخواد کار رو برسونه به برگزاری انتخابات آزاد تو ایران...میگه فقط هدفش همینه...این چیزیه که خودش گفته... با اینکه پسر شاهه میگه هرکی رو بعدش خواستین انتخاب کنین...آقا بالاسر و این حرفا چیه میگین؟... خودمون با خودمون متحد شیم؟ بالاخره باید یکی باشه که همه به وسیله اون متحد شن! کسی رو بهتر از رضا پهلوی میشناسین؟ حالا انتخاب با خودتونه...نمی خواین متحد نشین...زیراب زنی نکنید...اگه موفق بشه این کارو بکنه که خوبه...نشدم نمیشه.

    پاسخحذف
  38. ببخشید میشه بگید این شازده اصولا هنرش چیه و چه فرقی با بقیه داره؟ این حرفا رو که همه میزنن

    پاسخحذف
  39. بزرگ‌ترین مصیبت برای یک انسان این است که
    نه سواد کافی برای حرف زدن داشته‌باشد
    نه شعور لازم برای خاموش ماندن !

    پاسخحذف
  40. "من نه سلطنت طلب هستم و نه طرفدار مجاهدین. نه توده ای هستم نه چپی و نه حزب اللهی و نه اسهال طلب"

    مطمئنی سلطنت طلب نیستی؟!

    پاسخحذف
  41. ملا جان .وقتی بچه بودی از بله نیفتادی ؟!

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا