۱۳۹۰/۱۱/۰۲

سناریوهای بعد از اعمال تحریم

اگر فردا صبح (یعنی روز دوشنبه) اتحادیه اروپا بانک مرکزی جمهوری اسلامی را تحریم کند بدون شک توان مالی ٰرژیم آنقدر ضعیف میشود که شیرازه حاکمیت‌اش از هم پاشیده میشود. اما سردمداران نظام دیکتاتوری هم دست روی دست نخواهند گذاشت و سعی خواهند کرد با عجز و التماس پای هر تعهدنامه‌ای را امضا کنند تا همچنان بر سر قدرت باقی بمانند. حالا ممکن است اتفاقات زیر رخ دهد که هر کدام نتیجه کاملا متفاوتی برای مردم ما خواهد داشت:

۱- یا جمهوری اسلامی با صدای بلند میگوید غلط کردم گه خوردم . انرژی هسته‌ای حق مسلم ما نیست . در آنصورت غنی سازی و ساخت بمب اتمی را کنار میگذارد و کشورهای غربی هم از فرصت استفاده میکنند حسابی آنها را میدوشند. یعنی در ازای متوقف ساختن غنی سازی پیمانکاران خودشان را میفرستند تا برای ایران نیروگاه اتمی درست کنند و سوختش را هم خودشان تحویل میدهند و پولش را میگیرند و کارهایی از این دست. در این حالت جمهوری اسلامی در مذاکرات موضعی بسیار پایین و عاجزانه‌ای خواهد داشت و قدرت چانه‌زنی از آنها گرفته میشود. بعبارت دیگر آنها برای جمهوری اسلامی دیکته خواهند کرد که چه بکند و چه نکند و اگر دست از پا خطا کرد دوباره گوشش را میگیرند.
این یعنی شکست هیمنه ولایت فقیه در بین سپاه پاسدارن و نیروهای خودی. همه خواهند گفت: اگر قرار بود اینطوری عقب نشینی کنیم چرا در زمان خاتمی که می‌توانستیم امتیازاتی هم بگیریم اینکار را نکردیم؟ این چجور بصیرتی است که مقام مزخرف رهبری دارد؟

بنظر من این اتفاق اگر بیفتد جمهوری اسلامی تا مدتی شانس بقا خواهد داشت ولی دیگر هارت و پورت بیخود نخواهد کرد. این وضعیت باعث میشود تا سالها حکومت اسلامی در کشور ما خیمه بزند
بنظر من این اتفاق به این شکل صورت نخواهد گرفت. ممکن است مقام مزخرف رهبری به غلط کردن بیفتد و مدتی عقب نشینی تاکتیکی کند ولی آنچه که مسلم است او با ادامه سیاستهای غرب ستیزی‌اش نهایتا با غرب درگیر خواهد شد.

۲- اگر تحریم‌ها ادامه یابد و جمهوری اسلامی حاضر به عقب نشینی نباشد و همچنان برای غرب شاخ و شانه بکشد در اینصورت هیچ تردید نکنید که راهی را خواهد رفت که قذافی و دیگران رفتند. کافی است یک ترقه‌ای در جایی بترکد و بهانه‌ای درست شود برای بمباران هوایی مراکز نظامی سپاه. در این حالت اگر جمهوری اسلامی حماقت کند و بخواهد مقابله به مثل کند در آنصورت توان نظامی نیروهای غربی در منطقه آنقدر هست که همه امکانات و دار و ندار جمهوری اسلامی را پودر کند. در اینصورت رژیم از هم پاشیده خواهد شد و کشور به یک دوره پر از تنش و کشمکش خواهد افتاد ولی نهایتا وضعیت طوری خواهد شد که از اوضاع کنونی بهتر است یعنی دیگر خبری از حاکمیت آخوند و اینجور مسخره بازی‌ها نخواهد بود.
امیدوارم این سناریو اتفاق نیفتد چون هزینه‌هایش به ملت زیاد خواهد بود اما بهرحال نسل بعد از شر چنین اراذل و اوباشی مثل خامنه‌ای راحت خواهند شد. ایران بعد از سقوط جمهوری اسلامی ایرانی به مراتب آزادتر و شاداب‌تری خواهد بود.

۳- ممکن است غرب با اعمال تحریم‌ها هیچ کار دیگری نکند. یعنی مدتی کج دار و مریز مذاکرات را کش بدهد تا تحریم‌ها حسابی اثر کند و تورم و مشکلات اقتصادی و اجتماعی در داخل رژیم را تهدید جدی کند. در این صورت اگر مردم قیام کنند و سرنوشت خودشان را عوض کنند این بار احتمال پیروزی مردم صد در صد خواهد بود زیرا رژیم هیچگاه اینقدر ضعیف و سردرگم و منزوی نبوده است.
این بهترین حالت و کم هزینه‌ترین راه نجات مردم است ولی فقط یک اشکال کوچک دارد و آن این است که فکر نمیکنم این مردم دوباره بخواهند سرپای خود برخیزند.شاید من خیلی از مردم مایوس شده باشم ولی سعی میکنم واقع‌گرا باشم تا بخواهم شعار الکی بدهم.اگر این را قبول ندارید چند روز دیگر صبر کنید خواهیم دید چطوری گله گله به پای صندوق‌های رای خواهند رفت و به این حکومت دیکتاتوری اعتماد به نفس تزریق خواهند کرد.

۱۲ نظر:

  1. افرین. مشکل از این تشیع ماست که به گا داده است ما را.
    خیلی چیزها هم ربطی به حکومت ندارد. مثلا الان باخبر شدم که با تمام ننگ و شرمساری اعلام شد در انتخاب بهتری بازیکنان فوتبال دنیا؛ از بین 7 میلیارد مردم دنیا در دویست و اندی کشور, ایرانیها با تقلب و نرم افزار و رای های چندباره قصد داشته اند فرهاد مجیدی!!!!!!! و علی کریمی!!!!!! را به جامعه گاگول جهانی قالب کنند.

    مثل سگ شرمسارم از ملیتم, اما یک سوال بزرگ ذهنم را رها نمیکند؟ چرا ما ایرانیها؟؟؟؟؟ تصادف محض ؟ اگر نه, که نیست پس علت چیست؟ به نظر من , جواب زیاد دور نیست.

    1-دین به ذات خود افیون توده هاست(مارکس).
    2-در میان ادیان, ادیان ابراهیمی(به علت داشتن بیشترین اعتقادات خرافی و نژادپرستانه) از بقیه مخربترند .
    3-از بین این ادیان ابراهیمی, اسلام (به خاطر شخصیت دوگانه بنیانگذارش قبل و بعد از رسیدن به حکومت), بهره بیشتری از تظاهر, دورویی, دروغ و ریاکاری دارد.

    4- از بین فرقه های اسلام, بدعت تشیع به علت داشتن بیشترین تعصب؛ جهل و دگماتیسم و تقیه , قادر به تربیت انسانهایی شده است که به قول صادق هدایت به کوچکترین چیز اخلاقی پایبندی بی قید و شرط ندارند.(نمونه اعلایش مراجع تقلید شیعه)

    آیا هنوز هم جای تعجب است که چرا ایران, به عنوان تنها کشور دارای اکثریت شیعه در جهان, اینچنین گوی سبقت در تمامی میدانهای تقلب, دروغ, تظاهر, دزدی و ... را ربوده است؟؟؟

    پاسخحذف
  2. #1 چرا اینقدر مایوس هستید؟ بله دین افیون توده هاست . ایا همه ایرانیان مذهبی هستند ان هم از نوع شیعه ؟ فکر نی کنید که عمل کد رزیم عدهی بسیار زیادی را از دین منزجر کرده است؟ بخصوص جوانان را .حکومت اسلامی از روزی که بچه ها به مدرسه رفتند 6_7 سالگی از کنترل وازار واذیت انها لحظه ای فرو گزار نکر ده است وهمه ازار ها تحت نام دین بوده است . فکر می کنید نسل جوان دینی ست؟ راستی ملاک شما چیست؟ حضور در مراسم عاشورا ملاک است؟ ایا خود شما هرگز در این مراسم شرکت نداشته اید؟ من خودم چند بار در مراسم عاشورا بوده ام نه برای حسن وحسین برای قیمه بلو دروغ چرا؟ اصلا روز عاشورا چکار دیگری می شود کرد؟ همه جا بسته صدای بلندگوها تا ته صندوق خانه هم میاد . بیش خود میگی حالا که عذابش را میکشم بذار یک غذای مفت هم بخوریم . به هرحال تجمعات مذهبی لزوما به معنی دینداری نیست.

    ملا جان رزیم ملاها در ایران مخل صلح در جهان بلاخص خاورمیانه است . بلاخره اقایان ( غربیها) به صرافت افتاده اند . بخصوص از زمانیکه احمدی نزاد ودرودسته اش متل اب اماله میرن ومیان به امریکای لاتین . ممکن است ما با عکس گلشیفته از خبرها منفک بشویم ولی غربیها نه . اخیرا دکتر مسعود نقره کار در این مورد هم مقاله ای نوشته است. حالا ملاها امده اند جلو بلاسشان را تو حیاط خلوت امریکائیها بهن کرده اند . جلو قاضی ومعلق بازی . خوشحال هستم که منافع ملت ایران در این مقطع با منافع غربی ها یکیست .
    صد سال مبارزهی ملت برای ازادی و حکومت مردم بزودی نتیجه خواهد داد . با اصلاح طلب یا بدون انها .
    اذر

    پاسخحذف
  3. دلار آمریکا از مرز دوهزار و صدتومان گذشت! آقایان فکر کرده اند دلار را هم میشود با باتوم و گاز اشك آور کنترل کرد!

    پاسخحذف
  4. ارزش دارو ندار ملت نصف شد، حرامیان بی لیاقت دست از سر این ملت بردارید
    آغای خامنه ای، برادران لاریجانی، آغای احمدی نژاد، فرماندهای سپاه، مراجع شیعه حامی این رژیم ، ننگ ابدی بر شما باد
    که نان راهم از سر سفره کودکان این سرزمین
    برداشتید. نفرین بر شما که پلیدترین موجوداتی هستید که تاریخ ایران بخود دیده است. تف بر شما که با این حکومت اسلامی متعفن فقط فقر و بدبختی و تحقیر و فلاکت برای ملت به بار آوردید. با وقاحتی که فقط از سران یک حکومت پلیداسلامی بر میاید با سکوت تماشاگر آب شدن دارایی ملت و خالی شدن سفره ها با کاهش ارزش پول ملی هستید. این خیانتها بی جواب نخواهد ماند. روزی که باید در پیشگاه ملت پاسخ این خیانت ها را بدهید بسیار نزدیک است.

    پاسخحذف
  5. یا ایهــــا الــــذیـــــن آمنــــــوا…
    اي كساني كه ايمان آورده ايد! سر جدتون ، جان مادرتون، كاري به كار كساني كه
    ايمان نياورده اند نداشته باشيد
    ای کسانی که ایمان آورده اید، تکلیف این 3000 میلیارد را یکسره کنید و آن 1000 میلیارد گمشده شستا را هم بگذارید سر جاش!
    ای کسانی که ایمان آورده اید، وقتی کار اشتباهی میکنید و از شما خرده میگیرند فحش ناموسی ندهید
    ای کسانی که ایمان آورده اید، جان امواتتان اینقدر خالی نبندید ملت خر نیستند
    ای کسانی که ایمان آورده اید، از هر کجا آورده اید برید بذارید سر جاش
    ای کسانی که ایمان آورده اید. خودتان را جدی نگیرید:به بادی بندید
    ای کسانی که ایمان آورده اید، آیا آنان که با تیغ، ریش می زنند، با آنان که با
    ریش، تیغ می زنند برابرند؟؟؟
    ای کسانی که ایمان آورده اید…ما سفارش نداده بودیم٬ زنگ پایینو بزنین
    ای کسانی که ایمان آورده اید…چرا ایمانتان با دیدن تار مویی می لرزد؟
    ای کسانی که ایمان آورده اید، زیادتر می آوردید به ما هم می رسید
    ای کسانی که ایمان آورده اید ، گاهی باز گردید و به آنچه ایمان آوردید نگاهی
    دوباره بیندازید
    ای کسانی که ایمان آورده اید، “دین” ناموس شماست. آن را در معرض دید عموم قرار ندهید و عرضه نکنید و از کسی نخواهید در آن شریک تان شود
    ای کسانی که ایمان آورده اید، بهتر است زندگی کنید
    ای کسانی که ایمان آورده اید نمی خواهید بیندیشید به چی ایمان آورده اید؟
    ای کسانی که ایمان آورده اید، دوره شعبان بی مخ بازی 50 سال قبل بسر آمده خبر ندارید
    اي كساني كه ايمان آورده ايد اگر سيمان آورده بوديد تا حالا مملكت آباد شده بود!!!!
    ای کسانی که ایمان آورده اید، خودتان بروید قبل از اینکه برایتان سیفون بکشند…

    پاسخحذف
  6. سرانجام به مدينه فاضله رسيديم!

    سال ها بود كه دلسوزان نظام آرزوی رسيدن به مدينه فاضله را داشتند، همان مدينه ی فاضله ای كه پيامبر اكرم در زمان حيات گرانقدرشان ساخته بودند. خدا شاهد است كه در راه رسيدن به اين رويا از هيچ كوششی فروگذار نكردند، سختی ها كشيدند، مرارت ها ديدند، تهمت ها شنيدند و چه خون دل ها كه نخوردند اما سرانجام همانطور كه خداوند سبحان در قران كريم وعده داده؛ مزد زحمات شان را گرفتند و ايران عزيزمان را تبديل كردند به همان مدينه ی فاضله ای كه سی و سه سال پيش، خمينی كبير وعده اش را داده بود.

    شكر خدا رهبر فرزانه ای داريم كه در دزدی و غارت همچون جد بزرگوارش ماهر و چيره دست است. البته در نظر داشته باشيد كه ايشان فاقد یک دست است و اگر دو دست داشت چه ميكرد؟

    در قتل و كشتار مخالفين كه به حمدالله همچون سيره نبوی عمل كرده ايم و نگذاشته ايم حتی یک مخالف نيز جان سالم به در برد.

    در تجاوز به عنف كه كارنامه درخشانی داريم و بی شک اين يكی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

    در تهی كردن جامعه از رحم و مروت و عطوفت و جوانمردی فوق العاده استثنايی عمل كرده ايم به طوريكه برادر به برادرش رحم نميكند.

    از رخت بر بستن اخلاق و معنويات از فضای جامعه كه ديگه هر چی بگيم كم گفته ايم. ماشاء الله همين طور دروغ و غيبت است كه از دهان ها بيرون می آيد.

    در اجرای احكام الهی كه بسيار عالی ظاهر شده ايم چنانكه مقامات عربستان نيز به ما رشک ميورزند. خوشبختانه آمار قطع دست و پا، اعدام، سنگسار، شلاق و زندان روز به روز در حال افزايش است.

    در خوار و پست كردن زنان نيز گرچه با دشواری هايی مواجه بوديم اما شكر پروردگار بسيار خوب عمل كرده ايم و خبرهای خوشی از بازار صيغه و ازدواج مجدد به گوش ميرسد.

    در ايجاد فقر و فساد و فحشا و تن فروشی كه بنابر روايت اسناد و مدارک با اختلاف فاحشی از صدر اسلام جلوتر هستيم.

    و البته با تمام اين پيشرفت ها بايستی اذعان كرد كه در زمينه های كشور گشايی، صدور اسلام، تصاحب زنان كفار و مهم تر از همه، هم آغوشی با طفل شيرخواره و ازدواج با دختر شش ساله بسيار ضعيف عمل كرده ايم كه انشاءالله اين نقيصه نيز با تدبير و رهنمودهای حكيمانه ی مقام معظم رهبری بر طرف خواهد شد.

    پاسخحذف
  7. نوشتاری از صادق هدایت

    آنچه اسلام به ایران داد -

    ما که عادت نداشتیم دخترانمان را زنده به گور کنیم ، ما برای خودمان تمدن وثروت و آزادی و آبادی داشتیم و فقر را فخر نمیدانستیم همه اینها را از ما گرفتند وبجاش فقرو پشیمانی و مرده پرستی و گریه و گدائی و تأسف واطاعت از خدای غدار و قهار و آداب کونشوئی و خلأ رفتن برایمان آوردند ، همه چیزشان آمیخته با کثافت و پستی و سود پرستی و بی ذوقی و مرگ و بدبختی است.

    چرا ریختشان غمناک و موذی است و شعرشان چوس ناله است چونکه با ندبه و زوزه و پرستش اموات همه اش سرو کار دارند.

    برای عرب سوسمار خوری که چندین صد سال پیش به طمع خلافت ترکیده، زنده ها باید به سرشان لجن بمالند و مرگ و زاری کنند.

    … ، در مسجد مسلمانان اولین برخورد با بوی گند خلاست که گویا وسیله تبلیغ برای عبادتشان و جلب کفار است تا به اصول این مذهب خو بگیرند. بعد این حوض کثیفیکه دست و پای چرکین خودشان را در آن می شویند و به آهنگ نعره مؤَذن روی زیلوی خاک آلود خودشان دولا و راست میشوند و برای خدای خونخوارشان ورد و اَفسون میخوانند.

    … , عید قربان مسلمانان با کشتار گوسفندان و وحشت و کثافت و شکنجه جانوران برای خدای مهربان و بخشایشگر! است خدای جهودی آنها قهار و جبار و کین توز است و همه اش دستور کشتن و چاپیدن مردمان را میدهد وپیش از روز رستاخیز حضرت صاحب را میفرستد تا حسابی دخل امتش را بیاورد و آنقدر از آنها قتل عام بکند که تا زانوی اسبش در خون موج بزند.

    تازه مسلمان مومن کسی است که به امید لذتهای موهوم شهوانی و شکم پرستی آن دنیا با فقر و فلاکت و بدبختی عمر را بسر برد و وسایل عیش و نوش نمایندگان مذهبش را فراهم بیاورد. همه اش زیر سلطه اموات زندگی میکنند و مردمان زنده امروز از قواننین شوم هزار سال پیش تبعیت میکنند کاری که پست ترین جانوران نمیکنند.

    عوض اینکه به مسائل فکری و فلسفی وهنری بپردازند ، کارشان این است که از صبح تا شام راجع به شک میان دو و سه استعامنه قلیله و کثیره بحث کنند.

    این مذهب برای یک وجب پائین تنه از عقب و جلو ساخته و پرداخته شده. انگار که پیش از ظهور اسلام نه کسی تولید مثل میکرد و نه سر قدم میرفت ، خدا آخرین فرستاده خود را مامور اصلاح این امور کرده!

    تمام فلسفه اسلام روی نجاسات بنا شده اگر پائین تنه را از آن حدف کنیم اسلام روی هم میغلتد و دیگر مفهومی ندارد. بعد هم علمای این دین مجبورند از صبح تا شام با زبان ساختگی عربی سرو کله بزنند سجع و قافیه های بی معنی و پر طمطرق برای اغفال مردم بسازند ویا تحویل بدهند.

    سرتا سر ممالکی را که فتح کردند، مردمش را به خاک سیاه نشاندند و به نکبت و جهل و تعصب و فقر و جا سوسی و دوروئی و دزدی و چاپلوسی و کون آخوند لیسی مبتلا کردند و سرزمینش را به شکل صحرای برهوت در آوردند.

    اما مثل عصای موسی که مبدل به اژدها شد وخود موسی از آن ترسید این اژدهای هفتاد سر هم دارد این دنیا را می بلعد. همین روزی پنج بار دو لا راست شدن جلو قادر متعال که باید بزبان عربی او را هجی کرد، کافی است تا آدم را تو سری خور و ذلیل و پست و بی همه چیز بار بیاورد.

    مگر برای ما چه آوردند ؟ معجون دل به هم زنی از آرا و عقاید متضادی که از مذاهب و ادیان و خرافات پیشین ، هول هولکی و هضم نکرده استفراق و بی تناسب بهم در آمیخته شده است، دشمن ذوقیات حقیقی آدمی، و احکام آن مخالف با هر گونه ترقی و تعالی اقوام ملل است و به ضرب ششمشیر به مردم زوزچپان کرده اند. یعنی شمشیر بران و کا سۀ گدائی است، یا خراج و جزیه به بیت المال مسلمین بپردازید یا سرتان را میبریم. هر چه پول و جواهر داشتیم چاپیدند. آثار هنری ما را از میان بردند و هنوز هم دست بردار نیستند؛ هر جا رفتند همین کار را کردند.

    پاسخحذف
  8. اقتصاد و بنیان خانواده ایرانی و سکه

    این روزهای رکوردها در ورزش جابجا نمی شود و رکورد شکن روزهای سرد زمستانی، قیمت داع دلار و سکه است. بالارفتن ارزش دلار به دلیل محاسبه قیمت تمام شده محصولات وارداتی یا اقلام تولیدی با مواد اولیه خارجی بطور غیرمستقیم بر هزینه خانواده تاثیر می کذارد ولی سکه اثری متفاوت دارد.
    سکه یکی از موارد مهم در تشکیل خانواده است. البته نه در هدیه خانواده ها به عروس و داماد، بلکه مهریه عروس خانم ها اکنون بیشتر بر اساس مهریه تعیین می شود.
    بالارفتن سکه باعث کاهش ازدواح می شود چون دختر خانم ها حاضر نمی شوند تعداد سکه ها را کم کنند و دومادهای آینده هم براحتی ورقه بدهی چند میلیاردی را امضا نمی کنند چون بعضا در گوشه و کنار رسانه از امار مردان رندانی مهریه های به احرا گداشته را می بینند.
    حالا اونهایی که قبلا امضا کرده اند و رفته پی کارش هر روز دارند به همسرشان بدهکارتر می شوند. کسی که سه سال پیش با هزار سکه 350 هزار تومانی ازدواج کرده الان دو میلیارد تومان بدهکار همسرش هست.
    ننیجه اخلاقی:
    تا وقتی که سکه داره میره خودتان را کنترل کنید و سخت تلاش کنید تا عصباتی نشوید. با خانم هایتان با روی خوش برخورد کنید.

    پاسخحذف
  9. تمسک به مذهب جعلی و پر از خرافات و تعصب شیعه ، دور کردن مسلمانان راستین اهل سنت از ساختار قدرت نتیجه ای جز این ندارد .شما به 10 قرن اول اسلام در ایران بنگرید چه دانشمندان بزرگ ونامداری داشتیم که هر کدام از آنها به تنهایی دنیا را متاثر کرد، بلکه از زمانی که ایران دست سفاکان منحوس صفوی افتاده تا به امروز به جز قتل ،تجاوز ،دزدی و از همه مهم تر امام زاده تراشی برای زدن جیب شما وترویج فساد وفحشا نتیجه ای نداشته و...
    چه کسی می تواند در 500 سال گذشته که شیعه بر ایران حکومت کرده یک انسان دانشمند که در سطح جهان آوازه داشته باشد به ما معرفی کند . کمی فکر کنید نظام دنیا دظام بده بستانی است یعنی هرچی بکارید همان درو می کنید . تنها راه نجات بازگشت به حقیقت دین اسلام و توحید و پرهیز از شرک و خرافات است .
    مسعود

    پاسخحذف
  10. آ ملا سلام
    خیلی جالب نوشته بودی ولی خب توی فرض دوم و سومت فردای روز سرنگونی، برای این ملت برنامه ای هم هست یا اینکه بازم دیمی کار میکنیم.

    ببخشیدا فقط یک سئوال بود به کسی برنخوره.

    ما خودمون رفتیم احتیاج به بیرون کردن نیست

    اردوان

    پاسخحذف
  11. a mola man dirooz nagoftam zaman gozashte sadeh bood farda dolar mishe 2100.vali shode 1300ta mashalah be eghtesade khari

    پاسخحذف
  12. نه قضیه اینه که مردم ما حاضر نیستند اونجوری کشته بدهند چون یه بار انقلاب کردند و نتیجه خوب نداده

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا