۱۳۹۱/۱۱/۰۷

طنز تلخ تاریخ (۱)

میگویند رضا شاه در اوایل به قدرت رسیدنش قصد داشت نظام «جمهوریت» را در ایران مستقر کند اما با مخالفت سرسختانه روحانیت روبرو شده بود. آخوندها در آن زمان معتقد بود همانطور که خداوند برای مورچه‌ها شاه و ملکه مقرر فرموده چگونه ممکن است  اشرف مخلوقاتش یعنی انسانها شاه نداشته باشند؟!
باور این چیزها سخت است ولی واقعا در تاریخ ثبت شده. آخوندها از صدر مشروطیت تا الان ترمز پیشرفت و ترقی کشور بودند.

همین مدرس که در تهران یک بزرگراه اصلی به نام اوست یکی از آن اشگول‌های احمق و عقب مانده بود که نگذاشت جمهوریت در ایران تاسیس شود.
البته دلیل اصلی مخالفت آخوندها این بود که اصولا با هرچیز که از غرب و سرزمین کفار بیاید وحشت داشته و دارند. حالا میخواهد رادیو باشد سینما باشد ماهواره یا اینترنت باشد و یا دمکراسی و یا حقوق بشر.
آخوندها با نظام مردم سالاری بخاطر این مخالف بودند و هستند که اینها اصولا معتقد نیستند که آدمها با هم برابرند و رای آحاد جامعه یکسان است. اینها از برابری انسانها وحشت دارند. آخوند دوست دارد همه مثل گوسفند پای منبرشان بنشینند و هر مزخرفی را گوش کنند و هر چه علمای اعلام تشخیص دادند بقیه اطاعت نمایند.

۳ نظر:

  1. ملای عزیز جدا فکر می کنی با اعلام جمهوریت انهم در ٩٠ سال پیش مشکل حل می شد !؟ دمکراسی یک روند است که در نهایت یک جامه به ان می رسد ولی شرط تعیین کننده برای نیل به دمکراسی رفاه نسبی و سطح سواد و دانش و فرهنگ مردم است ما در این مسیر قرار داشتیم و ناگزیر به ان می رسیدیم ولی با حمله مجدد اعراب در سال ٥٧ این آرزو بر باد رفت . اگر فقط به جمهوریت باشد که عراق و سوریه و لیبی و مصر هم جمهوریند همین ها را مقایسه بکن با اردن و مراکش پادشاهی !! پادشاه اردن و مراکش را هم مقایسه بکن با صدام و اسد و قذافی ! ان دو طی اولی کی جنایت های ان سه نفر دیوانه زنجیری را مرتکب شده اند ؟! می بینی که از هلند و دانمارک و نروژ برایت مثال نزدم ! ایران هم به دلیل ویژگی های قومی تاریخی فرهنگی و همینطور برای حفظ یکپارچگی محتاج پادشاهی بود حالا آخوند ها هم ندانسته و خواسته به این امر کمک کردند ! فقط نمی فهمم این که ادعا می شود رضا شاه را اینگیلیسی ! ها آوردند مگر این انگلیسی ها چغندر بودند که لال ماندند و تصمیم گیری نوع حکومت را به رضا خان وا نهادند !!!

    پاسخحذف
  2. تصیحح می کنم : ملای عزیز، جدا فکر می کنی با اعلام جمهوریت انهم در ٩٠ سال پیش مشکل حل می شد !؟ دمکراسی یک روند است که در نهایت یک جامه به ان می رسد ولی شرط تعیین کننده برای نیل به دمکراسی رفاه نسبی و سطح سواد و دانش و فرهنگ مردم است ما در این مسیر قرار داشتیم و ناگزیر به ان می رسیدیم ولی با حمله مجدد اعراب در سال ٥٧ این آرزو بر باد رفت . اگر فقط به جمهوریت باشد که عراق و سوریه و لیبی و مصر هم جمهوریند همین ها را مقایسه بکن با اردن و مراکش پادشاهی !! پادشاه اردن و مراکش را هم مقایسه بکن با صدام و اسد و قذافی ! ان دو نفر اولی کی جنایت های ان سه دیوانه زنجیری را مرتکب شده اند ؟! می بینی که از هلند و دانمارک و نروژ برایت مثال نزدم ! ایران هم به دلیل ویژگی های قومی تاریخی فرهنگی و همینطور برای حفظ یکپارچگی محتاج پادشاهی بود! حالا آخوند ها هم ندانسته و نا خواسته به این امر کمک کردند ! فقط نمی فهمم این که ادعا می شود رضا شاه را اینگیلیسی ! ها آوردند مگر این انگلیسی ها چغندر بودند که لال ماندند و تصمیم گیری نوع حکومت را به رضا خان و آخون ها وانهادند !!!

    پاسخحذف
  3. کاغذی بنام دلار
    محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران سخنان عجیب و غریب زیاد گفته است. در آخرین مورد وی گفت: «آمریکا کاغذی را به نام دلار بر اقتصاد جهان حاکم کرده است.» وی افزود: «در چاپخانه‌های آمریکا ۵ سنت هزینه کاغذی چاپ می‌کنند و بر روی آن می‌نویسند ۱۰۰ دلار و به جای آن کالا، انرژی، ثروت ، نیروی انسانی، اندیشه و تولید ملت‌ها را می‌برند و دنیا مدام در فقر، تورم و افزایش قیمت‌هاست». اقتصاد‌دانان معتقدند، قدرت اقتصادی عامل تعیین‌کننده ارزش کاغذی بنام "دلار" و یا هر اسکناس دیگری است و نه هزینه چاپ آن.

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا