۱۳۹۰/۰۶/۰۶

اعزام نیروهای بسیج به آنتالیای ترکیه جهت جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه

سردار نقلعلی فرمانده نیروهای بسیجی جمهوری اسلامی اعلام کرد بر اساس گزارشات رسیده کف دریاچه ارومیه سوراخ شده و روزانه مقدار زیادی از آب دریاچه ارومیه میرود به سمت دریای مدیترانه.
بنابر گفته کارشناسان بسیجی برای حل مشکل خشکی دریاچه ارومیه ما سه تا راه حل داریم:
یا اینکه چند گردان از برادران بسیجی بروند سواحل آنتالیای ترکیه و آب دریا را با لوله بازکن های پلاستیکی  فشار دهند برگردد سر جای اولش یعنی همین دریاچه ارومیه.

البته این طرح چند تا فایده جانبی هم دارد. مثلا برادران بسیجی مستقر در سواحل آنتالیا مواظب خواهند بود که خدای ناکرده گردشگرهای خارجی عفت عمومی را جریحه دار نکنند و به آنها تذکر اخلاقی دهند. ضمنا حضور نیروهای بسیجی خودش میتواند مثل نیروهای پاسدار صلح عمل کند. از کجا معلوم که  نیروهای سرکوبگر انگلستان مردم مظلوم بریتانیایی را که برای تفریحات تابستانی به سواحل مدیترانه آمده اند را تحت تعقیب قرار ندهند و به آنها تجاوز نکنند؟ پس لازم است نیروهای بسیجی در آنجا حضور داشته باشند و از ملتهای مظلوم مواظبت کنند.

اما راه حل دوم این است که کف دریاچه ارومیه را ایزوگام کنیم. تجربه نشان داده است که این روش جواب داده و موثر است مثلا یک بار حوض خانه ما دچار همین مشکل شده بود دادیم درستش کردند و مشکلش برای همیشه برطرف شد. فقط عیب کوچک این طرح این است که باید یک جای موقتی را پیدا کنیم تا ابتدا آب دریاچه را توی آنجا بریزیم بعد وقتی که کف دریاچه ایزوگام شد دوباره آب را برگردانیم سر جای اولش.

راه حل سوم بر میگردد به مردم ارومیه و تبریز. یعنی بنظر کارشناسان بسیج  مقصر خشک شدن دریاچه ارومیه خود اهالی منطقه هستند نه کس دیگر. چرا دریاچه قم خشک نمیشود؟
بنظر ما برادران بسیجی اگر میخواهیم مشکل خشک شدن دریاچه ارومیه حل شود باید همه مردم اطراف دریاچه را دستگیر کنیم و به بازداشتگاهها منتقل کنیم و بجای آنها جمعی از مردم مسلمان متدین سومالی را جایگزین کنیم تا آنوقت ببینید همین دریاچه ارومیه میشود اقیانوس آتلانتیک ارومیه.

۷ نظر:

  1. ملا جان يك مقدار بی انصافی ميكنی برادر ! خودت بهتر ميدونی كه آقای جمهوری اسلامي اينقدر گرفتاری برای رفع مشكلات جامعه جهانی ! و پيدا كردن انواع راه حل برای بهتر زيستن برای تمام مردم دنيا بغير از مملكت خودمون سعی خود را كرده و دارند خودشونو هر روز از وسط جر ! ميدند . حالا يك درياچه فسقلی آب شور كه نه ميشه آبش را خورد و نميشه توش ماهيگيری كرد ! ارزش اين همه دعوا و كتك كاری را داره ؟!!!

    پاسخحذف
  2. قابل توجه جوجه هكر حرومزاده ‏ای كه بعنوان كامنت گذار شماره ۳ لينكهای آلوده به ويروس گذاشته و فكر ميكنه همه مثل خودش خرند ! بدبخت سانديس خور اين مطلب را در مورد رهبر جاكشتون بخون تا كمی حالت جا بياد !


    سرانجام به مدينه فاضله رسيديم!
    سال ها بود كه دلسوزان نظام آرزوی رسيدن به مدينه فاضله را داشتند، همان مدينه ی فاضله ای كه پيامبر اكرم در زمان حيات گرانقدرشان ساخته بودند. خدا شاهد است كه در راه رسيدن به اين رويا از هيچ كوششی فروگذار نكردند، سختی ها كشيدند، مرارت ها ديدند، تهمت ها شنيدند و چه خون دل ها كه نخوردند اما سرانجام همانطور كه خداوند سبحان در قران كريم وعده داده؛ مزد زحمات شان را گرفتند و ايران عزيزمان را تبديل كردند به همان مدينه ی فاضله ای كه سی و سه سال پيش، خمينی كبير وعده اش را داده بود.

    شكر خدا رهبر فرزانه ای داريم كه در دزدی و غارت همچون جد بزرگوارش ماهر و چيره دست است. البته در نظر داشته باشيد كه ايشان فاقد یک دست است و اگر دو دست داشت چه ميكرد؟

    در قتل و كشتار مخالفين كه به حمدالله همچون سيره نبوی عمل كرده ايم و نگذاشته ايم حتی یک مخالف نيز جان سالم به در برد.

    در تجاوز به عنف كه كارنامه درخشانی داريم و بی شک اين يكی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

    در تهی كردن جامعه از رحم و مروت و عطوفت و جوانمردی فوق العاده استثنايی عمل كرده ايم به طوريكه برادر به برادرش رحم نميكند.

    از رخت بر بستن اخلاق و معنويات از فضای جامعه كه ديگه هر چی بگيم كم گفته ايم. ماشاء الله همين طور دروغ و غيبت است كه از دهان ها بيرون می آيد.

    در اجرای احكام الهی كه بسيار عالی ظاهر شده ايم چنانكه مقامات عربستان نيز به ما رشک ميورزند. خوشبختانه آمار قطع دست و پا، اعدام، سنگسار، شلاق و زندان روز به روز در حال افزايش است.

    در خوار و پست كردن زنان نيز گرچه با دشواری هايی مواجه بوديم اما شكر پروردگار بسيار خوب عمل كرده ايم و خبرهای خوشی از بازار صيغه و ازدواج مجدد به گوش ميرسد.

    در ايجاد فقر و فساد و فحشا و تن فروشی كه بنابر روايت اسناد و مدارک با اختلاف فاحشی از صدر اسلام جلوتر هستيم.

    و البته با تمام اين پيشرفت ها بايستی اذعان كرد كه در زمينه های كشور گشايی، صدور اسلام، تصاحب زنان كفار و مهم تر از همه، هم آغوشی با طفل شيرخواره و ازدواج با دختر شش ساله بسيار ضعيف عمل كرده ايم كه انشاءالله اين نقيصه نيز با تدبير و رهنمودهای حكيمانه ی مقام معظم رهبری بر طرف خواهد شد

    پاسخحذف
  3. راست: دریاچه اورمیه
    چپ: دریاچه وان
    فاصله: 147 کیلومتر
    علت اعلان شده برای مرگ دریاچه اورمیه: شرایط جوی!!؟

    __._,_.___






    در عجبم از مردی که برای جلوگیری از تغییر اسم خلیج فارس به خلیج عرب از هیچ کوششی دریغ نمی کنند (آفرین بر غیرتتون) در حالی از خشک شدن با ارزش ترین دریاچه داخلی کشورشون بی خبرند.

    حالا که خلیج فارس در گوگل به همت شما تغیر اسم داد بهتر بدونید که دریاچه ارومیه با وجود داشتن ویژگی های زیر در حال خشک شدن ...



    1) دریاچه ارومیه «دومين درياچه شور جهان»، «بزرگترين زيستگاه طبيعي آرتميا»، «بيستمين درياچه بزرگ جهان»، «شورترين درياچه جهان كه حيات در آن جريان دارد» و«بزرگترين درياچه داخلي ايران»

    2) دریاچه ارومیه دریاچه ای است که در طول تاریخ حتی یک نفر را هم راغرق نکرده، چرا که اگر شنا هم بلد نباشید به سادگی می توانید روی آب شناور بمانید.



    3) دریاچه ارومیه بزرگترين زيستگاه طبيعي آرتميا در جهان است (موجودي زنده که غذايماهي خاويار است) را دارد و قيمت آن تقريبا با ماهي خاويار برابری می کنه. با این وجودحتی در صورتی که بعدها هم دریاچه احیا شود دیگر اثری از این موجود نخواهد بود.



    4)این دریاچه شورترين درياچه جهان كه حيات در آن جريان دارد.



    5)تحقیقات نشان داده است که خواص طبي و درماني لجن و نمک درياچه اروميه بسيار شبيه با خواص نمک و لجن درياچه بحرالميت اردن است که کشورهاي خارجي بويژه فرانسه، انگليس و آلمان استفاده فراواني از آن مي کنند. لجن دریاچه ارومیه قابلیت چشمگیری در کاهش و تسکین درد داره و می توان از آن برای تهيه محصولات بهداشتي و آرايشي و همچنين احداث کلينيک هاي درماني استفاده کرد.



    6) لجن دریاچه ارومیه قابلیت درمان و نیز جلوگیری از پیشروی بیمارهای پوستی را دارد



    7) نمک دریاچه ارومیه مقادیر زیادی از مواد معدني از جمله کلر، سديم، پتاسيم، کلسيم، برم، سولفات ها و ديگر مواد معدني به همراه کتون دارد. بنابراین نمک اين درياچه برايبيماريهاي قارچي و پوستي، دردهاي عضلاني و مفصلي، رفع خستگي و استرس و همچنين بهبود پينه و ترک پا و دست تاثیر داره.

    پاسخحذف
  4. بد نیست بدونید که با وجود فواید بسیار و نقش عمده این دریاچه در اکوسیستم به دلیل اتخاذ سیاست های غلط سطح آب این دریاچه کاهش 7 متر کاهش یافته است و برآوردمی شود تا سه سال آینده کاملا خشک شود. چراکه دیگر خبری از آب 21 رودخانه و 39 مسيل به درياچه اروميه وارد می شد نیست.



    اما کاش با خشک شدن این دریاچه با ارزش که می توانست به منبعی برای جذب توریست و کمک به اقتصاد کشور تبدیل بشه فقط از موهبتی مجانی که در اختیارمان قرار داده شده بود بی بهره می شدیم اما خشک شدن آن علاوه بر از دست دادن مواهبش پیامدهای زیر را به دنبال خواهد داشت ......



    1) زیستگاه بی نظیر اطراف دریاچه از حیات خالی خواهد شد.



    2) گرد و غبار نمک دریاچه که بسیار خطرناک تر از گردو غبار خاک است ایران و کشورهای همسایه اش را تهدید خواهد کرد چراکه با وزش کمترین بادی ذرات نمک بلند خواهند شد. هرچند شاید گرفتن گرد نمک تفاوتی با گرفتن گرد خاک نداشته باشه ولی تصور کنیدبجای خاک نمک تو چشمتون بره....



    3) نمک دریاچه خشک شده افزون بر به خطر انداختن سلامت جسمي و تنفسي،موجب از بين بردن زمين‌هاي کشاورزي هم خواهد شد. این نمک زمین های کشاورزی دست کم سه استان را از بین خواهد برد در حالی که این سه استان از شاهرگ های کشاورزی کشور محسوب می شوند تبدیل به گونه ای از بیابان خواهند شد.



    درحالی که می توان با

    1. پمپاژ بخشی از آب سدهای اطراف که در مسیر رودهای جاری دریاچه زده شده است

    2. تزریق آب از دریای خزر و رود ارس

    3. بارور نمودن ابرها و ایجاد ابرهای باران زا و باران های مصنوعی

    جلوی این فاجعه جغرافیایی گرفت.





    "همچنين برداشتن سدهاي غير ضروري كه بر سر راه منابع آبي درياچه ايجاد شده بسيار مهم و تاثير گذار خواهد بود... بواقع پس از خشك شدن درياچه ديگر كشاورزي مفهومي در منطقه نخواهد داشت تا نياز به آب براي آبياري محصولات داشته باشيم، آنهم درشرايطي كه اين سدها هيچ منفعتي در راستاي افزايش توليدات كشاورزي نداشته اند."





    شما که چندین بار برای تغیر نام خلیجتون اقدام کردید فکر نمی کنید باید آستین بالا بزنید تا از خشک شدن با ارزش ترین دریاچه کشورتون جلوگیری کنید.....



    این ایمیل رو به دوستانتون و هر کس که فکر می کنید دغدغه وطن داره ارسال کنید.

    پاسخحذف
  5. به امید آن که بتونیم در کتاب های جغرافیایی فرزندانمون همچنان اسم دریاچه ارومیه رو به عنوان بزرگترین دریاچه داخلی کشور ببینیم.


    از دوستانی که اطلاعات بیشتری در زمینه محیط زیست و بخصوص دریاچه ارومیه دارند خواهشمند است در زمینه اطلاع رسانی بیشتر در مورد دریاچه ارومیه و عواقب اسفبار خشک شدن دریاچه همکاری نمایند.



    Karimi

    پاسخحذف
  6. کاش دریاچه ارومیه در لبنان بود

    پاسخحذف
  7. salam.agha in feed weblog shoma moshkel peyda kardeh. tu google reader post haye jadid shoma ra neshun nemide.vase ma ke tu edare hastim va fil shekan va ina nadarim dastresi be webloge shoma emkan nadare. in feed ra dorost konid,please. ba sepas

    پاسخحذف

راه اندازی سایت مشروطه

برای خواندن مطلبی درباره دروغگویی روحانیون از وبسایت مشروطه دیدن فرمایید. لینک اینجا